Skocz do zawartości

[Rower] stary rower z duszą. potrzebna pomoc


raukodel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

posiadam rower MTB który kilka lat temu zakupiłem lecz przydałoby się go odświeżyć. kupiłem go okolo 2003roku i wygląda mniej więcej tak( bo nie mam aktualnie zdjęć swoje roweru wiec zamieszczam pogładowe) http://foto.forumsamochodowe.com/image/nrhz4B709YjAw0Ca3yIxKfgTtKBjhR6CqNyAKeK0.jpg

 

chciałbym w nim wymienić kilka części ale nie wiem od czego się zabrać. myślałem nad wymianą tylnego koła razem z przerzutką. co jeszcze mogę zrobić aby nadać troszkę iskry staruszkowi nie rujnując portfela przy okazji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nic nie szwankuje to po co wymieniać :)? mógłbyś amortyzator ~300zł, cały napęd jeżeli łańcuch przeskakuje lub biegi nie chcą się zmieniać ~450zł, zmienić malowanie ramy? Ile masz do wydania powiedz nam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie na etapie liftingu własnego staruszka i mogę podzielić się doświadczeniem. Możesz mieć problem z suportem. Przede wszystkim sprawdź, czy masz mufę ramy z gwintem angielskim BSA, czy włoskim ITA. Najłatwiej je rozróżnić poprzez średnicę i rodzaj gwintu. ITA ma obie miski z prawym, a BSA, prawą ma z prawym, natomiast lewą, z lewym gwintem (podobnie, jak w przypadku pedałów). Jeśli masz BSA, to spoko. W przeciwnym razie będą problemy, bo suportów ITA jest coraz mniej na rynku. W ogóle, ze świeczką szukać jakiegokolwiek, a już znalezienie odpowiedniej długości ośki i mocowania pod konkretną korbę, może graniczyć z cudem. Najpierw, więc zbadaj co masz i rozeznaj się, do czego pasuje. Zakładam, że masz ITA, na kwadrat, bo to starsza rama, więc zmierz długość ośki i poszukaj korby, która będzie kompatybilna. Za krótka oś będzie powodować tarcie najmniejszej zębatki o widelec, a przy zbyt długiej, przerzutka nie sięgnie największej tarczy. Jak dobierzesz korbę, będziesz wiedział, czy jest do 8, czy 9-cio rzędowego łańcucha. To Ci podpowie jaką przerzutkę założyć i czy kasetę, czy wolnobieg. Jeśli kasetę, to trzeba wymienić piastę na ułożyskowaną. Teraz, jeśli nowa piasta, to z jakim mocowaniem? Na mimośród, czy skręcaną? Jeśli mimośród, to czy profil haka Twojej ramy utrzyma koło – czyli, czy ścisk będzie dostatecznie mocny. Nie wiem, bo nie sprawdzałem, czy w nowszych ramach, hak z tyłu, podobne jak przedni widelec, ma siedzenie aby koło nie wyślizgnęło się przy mocniejszym wstrząsie. Mam na myśli kołnierz wokół nakrętki. Lepiej się zorientuj. Może ktoś inny, bardziej rozeznany powie coś na ten temat

To tyle o napędzie. Jeśli będziesz chciał zamontować amortyzowane widełki z przodu, to powinieneś bez problemu znaleźć taki, o odpowiedniej średnicy. Średnica sztycy pod siodłem też może być już nietypowa, ale to najmniejszy problem. Jedynie nie założysz tarczowych hamulców z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie rower działa tzn. koła się kręcą hamuje itd :P

problem polega na tym, że rower ma swoje lata i pojawiają się problemy bo co chwile coś trzeszczy. nie wiem jednak czy dobrze myślę jeśli chodzi o wymianę elementów.

chciałbym zacząć od tylnego koła bo wolnobieg/kaseta(nie wiem co dokładnie) nie był/a wymieniana. do tego obręcz dostała kilka razy i brakuje jej do bycia okrągłą.

mam na ten cel przeznaczone około 300pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie wiesz co trzeszczy, to nie radzę w ciemno kupować części, bo to może okazać się wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Zacznij od dokładnego wyczyszczenia i nasmarowania wszystkich ruchomych części, bo to one hałasują. Sprawdź, czy masz wszystkie kulki w piastach, naoliw łańcuch i zaglądnij do suportu. Pewnie masz tam wianki, z których mogły wypaść śruty, jeśli nie masz dokręconych misek.

Ja bym od tego zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy często łapana centra? Stwierdzasz, że masz krzywe koło, dajesz do prostowania, a potem, w niedługim czasie znów jest krzywe? I historia się powtarza?

Jeśli tak, to naprawa koła jest robiona niewłaściwie, gość nierówno naciąga szprychy i podczas jazdy te, które są bardziej naprężone, powodują odkształcenie.

Możliwe też, że masz niejednakowe szprychy w kole i jedne bardziej się naciągają. Żeby koło było proste, siły, z jakimi szprychy ciągną obręcz muszą być jednakowe na całym obwodzie. Gdy któreś są luźne, kółko ma bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...