Skocz do zawartości

[Kaseta] Arkus Rapid - kaseta się kręci, ale koło już nie...

dexter74

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Moje dziecko ma niedrogiego MTB - marki Romet Arkus.

Rower sprawował się poprawnie przez kilka sezonów, ale pod koniec ostatniego poległ, mianowicie kręcenie pedałami przekłada się na obroty kasety, ale ta nie przekazuje napędu na koło.

Rozkręciłem całość (jestem amatorem...) i wygląda to tak, że piasta ma zapadki, które rozchylając się sprężynowo zahaczają o występy wewnątrz osi koła.

Nasmarowałem cały mechanizm (uprzednio pozbierawszy kulki łożyskujące, które przy demontażu mechanizmu radośnie rozbiegły się po okolicy ;-), złożyłem całość i działało, ale krótko ;-/

Więc trzeba coś wymienić, tylko co - mechanizm piasty (nie wiem czy dobrze wszystko nazywam...) czy coś innego? Jak to dobrać?

• Mod Team
Napisano

Widocznie sle to zrobiłeś bo to w sumie nie powinno być nasmarowane smarem stałym a jak już do tylko delikatnie i tylko tam gdzie trzeba. Chodzi o to ze nadmiar smaru zalepia zapadki i sie zawieszają. Jeżeli faktycznie Coś uległo uszkodzeniu to trzeba wymienić bębenek ale w zależności jaką masz piastę może być to nie opłacalne wiec dobrze by było sie zaopatrzyć w samą piaste lub kupno nowego koła.

Chyba ze jest to Wolnobieg wiec wymiana wolnobiegu na nowy koszt ok 20-30 zł. Ale jest to integrala cześć wolnobierzna i zębatkowa wiec może być potrzeba nowy lańcuch.

Koszt samego bębenka w pieście przystosowanej do kaset to ok 40zł za shimano, ok 80zl novatec i jemu podobne.

Koszt nowej piasty to już bardzo szerokie widełki bo od 40 do nawet 1000zł ale za 60 kupisz naprawde dobra piaste.

Koszt całego koła to ok od 100zł w gore.

Ceny oczywiście za nowe elementy ale mozna z powodzeniem szukać uzwek na allegro ;)

Napisano

Dzięki za odpowiedź - smaru było niewiele, tyle tylko aby kulki się trzymały, jak na tej fotce:

p1010017pf.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Obie części były uprzednio oczyszczone.