Skocz do zawartości

[instrukcja] serwisowanie Marzocchi Bomber 66rcv


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ;)

 

W używanym Bomberze 66 rcv po wymianie o-ringa na dole lewej goleni (powietrze) pojawiły się dziwne stuki metal-metal i wrażenie, jak przy luźnych sterach - trzepie kierownicą i na małych nierównościach straszliwie dzwoni. Wszystko jest dobrze dokręcone, choć miałem problemy z tłumikiem - nie chciał wyjśc z golenia, a później nawet zejść na dół :/ Rower stoi, bo nie chcę uszkodzić wnętrzności. Mam w tym tygodniu czas się z tym pobawić i w związku z tym szukam instrukcji serwisowej do tego amorka, żeby wiedzieć co i jak po kolei robić. Może ktoś wie gdzie znajdę? Z góry dzięki za pomoc. ;)

 

Pozdr.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Stukający element to pierścień kompensacyjny tłumika powrotu. Jeśli nie słyszałeś tego wcześniej to dziwne. Ta przypadłość wynika z konstrukcji widelca, przypomina jak dla mnie charakterystyczne cykanie objawiające się też "tykaniem" wyczuwalnym w czasie jazdy po mniejszych nierównościach.

Może to być też oczywiście uszkodzenie widelca.

Napisano

Hm, w 66rc2x tykanie zmniejszyło się po zamianie oleju na "cieńszego" motula.

Nie wiem jak dokładnie wyglądają tłumiki w tym 66, w moim z ssv (rcv ma tłumiki w wersji "rozwojowej" tego systemu) problem dało się wyeliminować przez małą przeróbkę.

Napisano

Hm, w 66rc2x tykanie zmniejszyło się po zamianie oleju na "cieńszego" motula.

Nie wiem jak dokładnie wyglądają tłumiki w tym 66, w moim z ssv (rcv ma tłumiki w wersji "rozwojowej" tego systemu) problem dało się wyeliminować przez małą przeróbkę.

 

U mnie odwrotnie - zrobiło się głośniej na tym oleju. Popytam w serwisach..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...