Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Merida Crossway 40-D


Aquarius

Pytanie

Witam,

 

Na początku chciałbym powiedzieć że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o rowery. Zawsze podchodziłem do nich użytkowo i nie pasjonowałem się nowinkami itd. Mój obecny rower to w zasadzie staruszek. Pełnoletni jest. Sporo ze mną przeszedł, ja się przy nim też dużo nauczyłem. Jednak przez lata mimo serwisowania zużył się trochę. Po podliczeniu kosztów wszystkich napraw (widelec, układ napędowy, koła, opony, hamulce itd.) wyszło mi że nie opłaca się tego robić, zwłaszcza że baza, czyli rama, jest stalowa i porządna (bo gruba i ciężka ;) ) oraz za mała dla mnie. Przemyślałem wszystko, znieczuliłem węża w kieszeni i wyruszyłem na poszukiwanie nowego sprzętu. Założenia były następujące: rower do jeżdżenia po mieście i kręcenia się wokół komina. Budżet to 1800 zł, wliczając jakieś zabezpieczenie, błotniki i inne przydaśki. Czyli szukamy roweru typu cross. Czytałem dział "co kupić". Łaziłem po sklepach. W końcu trafiłem na Allegro na dobrą ofertę i może trochę pochopnie, ale stałem się właścicielem opisywanej Meridy Crossway MY2011.

 

Dlaczego ten?

 

- jest czerwony a wiadomo, że czerwone są najszybsze B)

- ma hamulce tarczowe, które świetnie wyglądają na mieście ;)

 

A na serio:

 

- Poszedłem za głosem rozsądku i moim zdaniem do moich zastosowań powinien wystarczyć (mam tym jeździć do pracy i po okolicy, ale rekreacyjnie). Poza tym cena była chyba atrakcyjna (1399 zł).

- Wyszedłem z założenia że rozpędzić się zawsze zdążę, gorzej z zatrzymaniem. Chciałem spróbować hydraulicznych hampli.

 

W ramach odwiecznej walki z materią zawsze sam naprawiałem swój rower. Jednak nigdy nie miałem tarczówek, tym bardziej hydraulicznych. A chcę się nauczyć ich serwisowania. Najłatwiej będzie na własnych. Jako że czekam na kuriera, chciałem się trochę mentalnie przygotować na przywitanie nowego nabytku i dowiedzieć co nieco o tym nowomodnym ustrojstwie przymocowanym do ramy.