Skocz do zawartości

[Opona] do XC


mag00000

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Skoro już piszemy o tej oponie to czy ona znacznie się rózni od escape pro?

Widzę że jest troszke inny bieżnik, ale czy są też zmiany w trakcji, przyczepności itp.?

Wagowo jest chyba podobnie, jak nie lepiej, bo moja "ciut" zjechana escape waży 522g

Gość Żbik na szybko
Napisano

Explorer Pro ma trochę wyższy bieżnik niż Escape Pro, układ klocków jest prawie taki sam, jesli nie identyczny. No i waży troszkę więcej (rzeczywista masa Escape Pro waha się od 480 do 530 gram nawet :025: więc ten Explorer Pro będzie ważył ok 560-570 gram zapewne...)

Odnośnie wyboru opon to podaj jakieś konkrety. Czy zalezy Ci na masie opony? Jaka szerokość? Na jakie tereny? Domyślam się, że ma to być zapewne opona "uniwersalna" (nie ma takich :) ), jak najlżejsza, w rozmiarze 2.0-2.1?

Napisano

Na masie nie zależy mi szczególnie(wystarczy żeby była lżejsza niż 900g), szerokość 2.0-2.2, żeby miała w miare niskie opory toczenia, ale żeby też dało się wjechać czasami w błoto :)

Napisano

Witam!!

Dolacze sie do tematu mam pytanie odnosnie opon IRC Mythos jak wypadaja rozmiarowo tzn czy to jest rzeczywisty rozmiar 2.10 (drut) czy nie jest zawyzony tak jak w przypadku Conti. I czy lepiej brac jakies Continentale np Explorery cena podobna.

Napisano

Witam!!

Dolacze sie do tematu mam pytanie odnosnie opon IRC Mythos jak wypadaja rozmiarowo tzn czy to jest rzeczywisty rozmiar 2.10 (drut) czy nie jest zawyzony tak jak w przypadku Conti. I czy lepiej brac jakies Continentale np Explorery cena podobna.

 

Co do rozmaru to trudno mi tak jednoznacznie stwierdzić. Kupiłem je właśnie jakieś 10 dni temu bo do tego czasu jeździłem na semislikach Ritcheya 26x2,0. Te mythosy 26x1,95 są węższe od ritcheyów ale minimalnie. Wydaje mi się, że rozmiar nie jest zawyżony choć podkreślam, że nie miałem w ręku tych szerszych.

Napisano

zaliczylem jeden komplet tiog red phenix,IRC Mythos oraz IRC Serac XC. najlepiej mi sie jezdzilo na tiodze i seracu(w sumie na seracujezsze jezdze). Jesli chodzi o trwalosc to IRC Serac XC dominuje nad reszta.

Napisano

Właśnie ja też przymierzam sie do kupna nowej opony na tyl i mysle wlasnie nad Continental Explorer Pro, tylko zastanawia mnie jedna rzecz... mianowicie czy nie bedzie za szeroka... czesto robie dluzsze trasy po asfalcie i zalezy mi na malym oporze toczenia... co nie znaczy ze unikam lesnych bagien :D Potrzebuje opony w miare uniwersalnej. Czy macie jakis ciekawy pomysl ?:)) Pozdrawiam !!

Napisano

Właśnie ja też przymierzam sie do kupna nowej opony na tyl i mysle wlasnie nad Continental Explorer Pro, tylko zastanawia mnie jedna rzecz... mianowicie czy nie bedzie za szeroka... czesto robie dluzsze trasy po asfalcie i zalezy mi na malym oporze toczenia... co nie znaczy ze unikam lesnych bagien :D Potrzebuje opony w miare uniwersalnej. Czy macie jakis ciekawy pomysl ?:)) Pozdrawiam !!

Nie będzie za szeroka, na asfalcie fajnie będzie jeździc, tyle że sie szybciej zjedzie

Napisano

No to raczej zdecytuje sie na tego continentala... Dzieki... Pozdrawiam !!

 

Acha bo na allegro na niektorych aukcjach pisza ze opona z oplotem kevlarowym a na innych nie. Czy po prostu zapominaja czy jest wiecej wersji tej opony?

Napisano

To ja sie dołacze zeby nowe watku nie zakladac.

Tez mam 100 zł na komplet ; ] Potrzebuje oponki do xc ale tez zeby na asfalcie sie w miare dobrze jechało bo zeby dojechac gdzies w las to musze pokonac z 30-40km asfaltem; ] . Z poszukiwan na allegro to chyba najlepsze beda Conti Explorer PRO? Plus ich duzy to to ze zwijane sa mozna by je do plecaka i do lasku poginac na slickach na ktorych jezdze a tam sobie zmienic oponki ;].

 

Z gory dzieki za pomoc

Napisano

tez polecam mythosy

sam smigam na 2.1 ale wersji poprzedniej i tez drut

teraz chce sprawdzic

maxxis hard drive 2.1 (wygladaja na 1.95) drut !! waga 560 !

cena 34zl sztuka :)

http://www.ggsklep.pl/?dzial=22

NIEEEEEEEE - nie rob tego - nie popelniaj tego bledu bo to wyrzucone pieniądze w bloto - mam te oponki (maxxisy hard drive) i są tragiczne:

-na mokrym przed kazdym zakretem bedziesz sie modlil aby nie wysliznal Ci sie rower spod Ciebie

-zapomnij o blotnistych podjazdach tak samo jak o samoczyszczeniu - zalepiaja sie niemiłosiernie

-scierają sie w tępnie zastraszajacym( i dobrze bo w tym sezonie je wymienie)

-na szutrze przyczepnosc tez bardzo srednia

 

na plus moge zaliczyc im jedynie

-srednie opory na asfalcie

-fajnie buczą :]

 

generalnie odradzam ;/

Napisano

Tez sobie mysle o Conti Explorer Pro - cena na allegro atrakcyjna (jak na opone zwijana), waga niska (katalogowe 515), biezniczek klasyczny (czyli male kosteczki) czyli powinna byc dobre.

Ale znowu z drugiej strony sporo poruszam sie asfaltem i chcialbym zeby nie zuzyla sie odrazu :) no i jak z oporami toczenia? mozna troche na niej pojezdzic po asfalcie czy za miekka?

Napisano

No to zobaczymy czy dobry zakup zrobiłem

Komplet Explorerów Pro i Maxxisy Ultralighty :P

Powinny byc u mnie jutro, jak uda mi sie dorwać wagę (baardzo dokladną :D bo do mieszania farb) to zważę.

Napisano

Tez sobie mysle o Conti Explorer Pro - cena na allegro atrakcyjna (jak na opone zwijana), waga niska (katalogowe 515), biezniczek klasyczny (czyli male kosteczki) czyli powinna byc dobre.

Ale znowu z drugiej strony sporo poruszam sie asfaltem i chcialbym zeby nie zuzyla sie odrazu :D no i jak z oporami toczenia? mozna troche na niej pojezdzic po asfalcie czy za miekka?

 

Na pewno na explorerach dłużej pojeździsz na asfalcie niż na "miękcejszych" Escape-ach. Ale generalnie na asfalt polecałbym inne. W teren też. Czyli najlepiej wiedzieć gdzie się chce jechać i mieć 2 komplety kół.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Czy dęteki Maxxis Ultralight, sa gwintowane na wentylu?. Jakie dętki polecacie na wentyl samochodowy w miare lekkie. Ewentualnie zawór Presta, ale gwintowany.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...