Kovu Napisano 2 Stycznia 2012 Napisano 2 Stycznia 2012 Witam, w związku z tym, że zaczynam składać rower, chcę zapytać o co chodzi z tą dyferencją. Wyczytałem że jest to różnica ilości zębów z przodu i z tyłu. Typowo dla np. Shimano Nexave RD-C503 (jaką myślę zastosować) maksymalna dyferencja to bodajże 22T. Czy wzór dla obliczenia dyferencji na jaki trafiłem w internecie jest poprawny? (korba_maxT/2 - korba_minT/2) + (kaseta_maxT/2 - kaseta_minT/2) korba_maxT i korba_minT to odpowiednio ilości zębów na największym i najmniejszym blacie kaseta_maxT i kaseta_minT to odpowiednio ilości zębów na największym i najmniejszym kółku Jeśli tak, to dla korby 28-38-48 współpracującej z kasetą 11-34 dyferencja wychodzi 21,5 więc taką przerzutkę mogę zastosować bez obaw?
mixchris Napisano 3 Stycznia 2012 Napisano 3 Stycznia 2012 Takie są zalecenia producenta: Wynika z nich że korba może mieć 46-34-24 a kaseta 11-33 na 8 biegów. Możesz sobie jeszcze przeczytać to: http://forum.ctc.org.uk/viewtopic.php?f=5&t=43695 z tekstu wynika że "Front chainwheel tooth difference" to różnica między największą koronką korby a najmniejszą czyli np. 48-28=20 Ile w tym prawdy nie wiem?
1415chris Napisano 3 Stycznia 2012 Napisano 3 Stycznia 2012 Patrz na pojemnosc przerzutki, ktora zmienia sie wraz z dlugoscia wozka. Ten sam wzor tylko bez dzielnika 2. Chodzi tu o to aby przy najmniejszej zebatce korby i najmniejszej koronce kasety przerzutka potrafila wybrac nadmiar wolnego lancucha. Oczywiscie podawane pojemnosci przez producentow nie sa 100 procentowym wyznacznikiem tego co mozna zastosowac w praktyce.
Kovu Napisano 3 Stycznia 2012 Autor Napisano 3 Stycznia 2012 Więc patrząc na dane techniczne - mogę użyć kasety np. 11-28 albo 11-30 (7-rzędowa chyba też się nada, będzie lżejsza i prawdopodobnie tańsza niż podobnej klasy ósemka, dla przerzutki to chyba tylko kwestia ustawienia śrub ograniczników) we współpracy z korbą 28-38-48 (skoro różnica skrajnych zębatek to 20, a dopuszczalna to 22). Zgadza się? Swoją drogą skomponowanie sobie roweru to więcej zabawy niż myślałem
mixchris Napisano 3 Stycznia 2012 Napisano 3 Stycznia 2012 Tak dokładnie tak przerzutkę spokojnie skręcisz do 7 a i pojemność przerzutki jest 44T więc wszystko będzie działać. Na 8 też dostaniesz dobrą i tanią kasetę więc osobiście polecam 8s zawsze więcej biegów i dużo łatwiej o dostępność części. Jakiej będziesz używał manetki bo to też jest w miarę istotne.
Kovu Napisano 3 Stycznia 2012 Autor Napisano 3 Stycznia 2012 Napęd to w sumie kwestia przyszłości bo mi jeszcze do skompletowania framesetu ze sterami, wspornikiem i kierownicą brakuje Ale myślę o tylnej Nexave (cholernie mi się podobają z wyglądu, poza tym zawsze to coś wyżej niż Altus, z którym przejechałem jakieś 20000 km wymieniając jedynie jedną linkę, pancerz przy samej przerzutce i jedno kółko - to bliżej wolnobiegu. Jeśli będzie bardziej precyzyjne i niezawodne - a raczej być powinno - będzie sprzęt na długie wypady gdzie praktycznie jedyną prawdopodobną "awarią" byłoby złapanie "filca"). Co do kasety, łańcucha i korby - jeszcze nie wiem, jednak tu również chcę uderzyć nieco wyżej niż ta dolna półka (czyli lepiej niż Tourney/Altus). A manetki - do tej pory miałem RevoShifty, od nowości roweru (2006). Dziś precyzja działania nie jest już tak dobra, ponadto zaczęły nieco ciężej działać (mimo stosowania odpowiednich preparatów smarnych).Zastanawiam się nad przejściem na coś trwalszego i precyzyjniejszego. Możesz coś polecić?
mixchris Napisano 3 Stycznia 2012 Napisano 3 Stycznia 2012 Wszystko zależy na ile biegów byś się decydował.
Kovu Napisano 3 Stycznia 2012 Autor Napisano 3 Stycznia 2012 Jeśli różnice cenowe są niewielkie, to może być i ósemka, choć w praktyce nie widzę potrzeby montowania napędu 24-biegowego, na moim dotychczasowym 21-biegowym zestawie superniskobudżetowym (Altus i MF-TZ21) przejechałem całkiem spore dystanse. Tylko brakuje mi takiego "autostradowego nadbiegu" - stąd decyzja o przejściu z wolnobiegu na kasetę
mixchris Napisano 4 Stycznia 2012 Napisano 4 Stycznia 2012 Zrobisz jak uważasz jeżeli 7 biegów Ci wystarczy to OK Musisz tylko pamiętać tak jak już wcześniej pisałem że gorzej jest z dobrymi tudzież średniej jakości częściami do napędu na 7. Na ósemkę jest dużo lepiej i dodatkowo pamiętaj że tylna piasta ma dwa różne bębenki jeden obsłuży kasety 6/7 a drugi 8/9/10. Oczywiści możesz kupić nową piastę z bębenkiem na 8/9/10 i użyć podkładek aby weszła kaseta siódemka. Jeżeli jednak nie potrzebujesz tak dużo biegów a interesuję cię bezawaryjność to może zastanów się nad biegami w piaście typu Alfine bądź Nexus?
Kovu Napisano 4 Stycznia 2012 Autor Napisano 4 Stycznia 2012 W sumie masz rację. Ósemka poza tym będzie miała mniejsze różnice w "uzębieniu" pomiędzy zębatkami. Jeśli by jeszcze zastosować 11-28 - będzie całkiem fajna kasetka turystyczna. Dzięki za radę.
Kovu Napisano 4 Stycznia 2012 Autor Napisano 4 Stycznia 2012 Jeszcze może taki mały ofdtopic - jaką kasetę byś polecił (11-28), jaką przerzutkę przednią (tu może być nawet niższa półka, będzie rzadko używana). I jakie manetki do tego? Revo nie są złe, ale za bardzo kuszą przerzucaniem przez pół kasety jednym ruchem przy dojeżdżaniu np. do świateł (co zbyt zdrowe dla napędu nie jest). No i są niespecjalnie precyzyjne. Może jakieś cyngle?
mixchris Napisano 5 Stycznia 2012 Napisano 5 Stycznia 2012 Niestety nic rewelacyjnego na 8s nie znajdziesz. Jeżeli będziesz miał przerzutkę Shimano cała reszta też lepiej jak by była tej samej marki Sam używam systemu Rapid-Fire i nie wyobrażam sobie nic lepszego. Jest to w tej chwili najwyższy model Shimano 3x8: http://allegro.pl/manetki-shimano-alivio-sl-m410-8-rzed-fv-od-ss-i2019973568.html Jeżeli z przodu będziesz miał korbę 28-38-48 to też bierz Alivio M413 Down-Swing bo jest sztywniejsza i ma system Dual-Pull czyli linka od manetki może iść z góry albo od dołu więc bardzo uniwersalna. Musisz tylko zmierzyć średnicę rury pod-siodłowej aby kupić model z odpowiednią obejmą np. S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm) http://allegro.pl/przerzutka-przednia-shimano-alivio-fd-m413-okazja-i1984121222.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.