Skocz do zawartości

[v-brake] - projekt bez fajki


Piksel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, od pewnego czasu chodziło mi po głowie usunięcie fajki w v-brakach w celu zmniejszenia oporu linki oraz częściowo mniejszej wagi.Do rzeczy mam już pewien projekt, jednak wymaga on waszej pomocy.Otóż nie wiem jak rozwiązać sprawę umocowania pancerza w " kratce" otóż gdy końcówka pancerza jest we wnętrzu pancerz nie jest umocowany i może wypaść, co nie napawa optymizmem ;) Z kolei gdy końcówka jest z drugiej strony podczas hamowania może się zsunąć, czyli i tak źle i tak nie dobrze.Załączam obrazkowe przedstawienie tego Macie jakieś pomysły jak to rozwiązać, żeby pancerz był dobrze umocowany i się nie przesuwał?

 

http://img233.images...beztytuuqqr.jpg tak to wygląda na obrazku

Napisano

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chyba tak, tak więc: Tam gdzie jest miejsce na fajkę chcesz wsadzić pancerz aby był stabilny ? To na końcu fajki jest jest ta końcówka, aby nie "wychodziła" tzn stabilnie trzyma fajkę w tym miejscu. To myślałem nad tym aby do końcówki pancerza (nie wiem czy na początku, środku czy końcu) zamocować jakąś podkładkę (podkładka pod śroby, wkręty itp tylko musisz odpowiedni rozmiar wybrać na pewno jest...) potem to już tylko jakoś dobrze skleić mocnym klejem (wątpię by tutaj super glue pomógł) ja osobiście mam bardzo dobry klej co z pewnością by to trzymał. wydaje mi się, że takie rozwiązanie będzie dobre jak dobrze zrozumiałem :)

Napisano

Utnij samą końcówkę fajki (od strony gdzie wkładasz w nią pancerz) + 3mm już tej węższej części (gdzie wchodzi tylko linka). Otrzymasz eleganckie mocowanie pancerza.

Napisano

Prototyp wykonany!Zrobiłem tak, jak radził rmn1 i udało się. Uciąłem fajkę i założyłem końcówkę.Zamontowałem ten zestaw na razie w mieszczuchu z przodu.Jeśli testy przejdzie pozytywnie zawita też do flagowej maszyny.Klamka chodzi odczuwalnie lżej, a barku sztywności pancerza na sucho nie stwierdziłem.Pomysł wymaga jednak udoskonalenia dwóch rzeczy.Na kawałku fajki linka jest pod delikatnym skosem i ociera o rurkę, co w pewnym stopniu upośledza działanie klamki.Myślałem nad lekkim spłaszczeniem tej rurki, ale jeszcze na tym pomyślę.Druga sprawa to uszczelnienie myślę nad jakąś uszczelnianą końcówką pancerza i sklejeniu jej z rurką, ale nie chce, żeby uszczelnienie zwiększyło tarcie.Jutro pierwszy dzień testów drogowych i zdjęcia.

Napisano

lżej nie będzie a opór się nie zmieni ;p

1-zrobiłem sobie fajke z aluminiowej rurki 4 mm z modelarskiego ( Model-tech na Worcela ). waga rurki 11g/m. pancerz hamulcowy to ok 54g/m.

2-fajka ma w środku rurke teflonową tak jak i pancerz. ewentualnie łagodniejsze zgięcie może mieć tu wpływ na opór ale nie wierzę że da się to odczuć. z resztą u mnie pancerz poprowadzony bez fajki bardzo odstawał od ramy-ocierałem o niego udem.

Napisano

Drastycznej różnicy nie ma, ale dla mnie wystarczająca, aby kombinować dalej.Racja w fajce jest wkład, ale ma mniejszą średnicę od pancerza, więc tarcie jest większe.O wadze się nie wypowiem, ponieważ jeszcze nie porównywałem wagi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...