Skocz do zawartości

[łańcuch]Jak wyregulować luz?


Garownik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Kupiłem sobie krossa levela A2 :w00t: .Tylko jak już się zabrałem do jazdy to jedno co mnie irytuje to luz łańcucha.Lata na wszystkie strony i obija o koło ,a we wcześniejszym rowerze tego nie miałem.Prosze o poradę jak podręcic go (czyli jaka srubkę czy śrubki przykręcić),żeby mi nie latał?

Napisano

Prowadnica tylnej przerzutki na sprężynę naciągową (element 11 na zdjęciu). Trzeba rozebrać i włożyć sprężynę w inne oczko - o ile jest taka możliwość. Ewentualnie można zdjąć jedno lub dwa ogniwa z łańcucha. Krótszy łańcuch będzie silniej napinany, ale trzeba zobaczyć czy jest taka możliwość i czy łańcuch nie będzie za krótki po skróceniu. Nie kojarzę, żeby była śruba naciągowa do tej sprężyny.

 

Shimano-Rear-Derailleur-Exploded-Diagram.png

Napisano

Dzieki ,ale jak teraz widze to nie wiem czy jest sens sie tyle z tym bawić i rozbierać,bo myslałem ,że wystarczy jakąś śrubke dokręcic czy coś.Jeszcze zepsuje ,albo nie będe wiedział jak skręcić i wtedy by było dopiero.Ewentualnie czy jazda z takim łańcuchem stwarza jakieś zagrożenie?To nowy rower kupiony dokładnie tydzień temu.

Napisano

Nie zdziwiłbym się, gdyby kross zamontował "przez przypadek" za długi łańcuch. W Trans Alpie miałem fabrycznie 116, pomimo, że 114 jest wystarczający. W Levelu A4 mam podobny problem. Łańcuch bardzo chętnie obija się o widelec.

Napisano

To co słaba kontrola jakości u producenta?

 

Biorąc pod uwagę, że miałem łańcuch KMC zamiast deklarowanego w specyfikacji Shimano, jest to całkiem możliwe. Albo akurat shimano nie dowieźli... :blink:

Napisano

Rower kupiny w Mud Serwisie przez internet.Był zapakowane w oryginalne pudełko z kross-a,więc nie moge podjechać.Zauważyłem jeszcze ,że gdy są skrajne przełożenia np.trójka z przodu i na pierwszym przełożeniu z tyłu lub 1 zprzodu a 8 z tyłu to obijają ogniwa albo o tą płyke na dole w przełożeniu na środku roweru lub o góre tej przekładni i to denerwuje i myśle,że tak być nie powinno.

Napisano

Po pierwsze. Przerzutka przednia za wysoko zamontowana - też tak miałem. Nawet sprzedawca tego nie zauważył (może celowo bym na serwis przyjechał). Poza tym rower prosto od producenta nie nadaje się do jazdy. Musi przejść tzw przegląd zerowy, na którym wszystko ustawia się i reguluje. Powinien być to obowiązek sprzedawcy. A na marginesie to nie jeździ się na przełożeniach 1-8, 3-1.

Napisano

Więc co teraz zrobić dać go na przegląd sewisowy?Bo się troche obawiaim ,żeby mi go nie porysowali (i tak to z czasem nastąpi) czy nie da się tego zrobic jakoś łatwo w samemu.I czy taki przegląd polega na zostawienu roweru w sklepie czy jest on robiony przy kliencie.

Napisano

Grosze. Pewnie pojedyncze złotówki. W sieci Go Sport to chyba 5 PLN. Ale warto nauczyć się to robić samemu :) Nie jest to trudne.

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...