Garownik Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 Witam. Kupiłem sobie krossa levela A2 .Tylko jak już się zabrałem do jazdy to jedno co mnie irytuje to luz łańcucha.Lata na wszystkie strony i obija o koło ,a we wcześniejszym rowerze tego nie miałem.Prosze o poradę jak podręcic go (czyli jaka srubkę czy śrubki przykręcić),żeby mi nie latał?
mklos1 Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 Prowadnica tylnej przerzutki na sprężynę naciągową (element 11 na zdjęciu). Trzeba rozebrać i włożyć sprężynę w inne oczko - o ile jest taka możliwość. Ewentualnie można zdjąć jedno lub dwa ogniwa z łańcucha. Krótszy łańcuch będzie silniej napinany, ale trzeba zobaczyć czy jest taka możliwość i czy łańcuch nie będzie za krótki po skróceniu. Nie kojarzę, żeby była śruba naciągowa do tej sprężyny.
paweloko Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 To jest nowy rower ? Może cos tam się złamało w tej przerzutce albo sprężyna uszkodzona.
Garownik Napisano 11 Listopada 2011 Autor Napisano 11 Listopada 2011 Dzieki ,ale jak teraz widze to nie wiem czy jest sens sie tyle z tym bawić i rozbierać,bo myslałem ,że wystarczy jakąś śrubke dokręcic czy coś.Jeszcze zepsuje ,albo nie będe wiedział jak skręcić i wtedy by było dopiero.Ewentualnie czy jazda z takim łańcuchem stwarza jakieś zagrożenie?To nowy rower kupiony dokładnie tydzień temu.
bigstuff Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 Łańcuch obija o koło, nie czasem o ramę?
karbeti Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 Jeżeli to nowy rower to może bije o widelec i wystarczy neopren.
mklos1 Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 Nie zdziwiłbym się, gdyby kross zamontował "przez przypadek" za długi łańcuch. W Trans Alpie miałem fabrycznie 116, pomimo, że 114 jest wystarczający. W Levelu A4 mam podobny problem. Łańcuch bardzo chętnie obija się o widelec.
karbeti Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 To co słaba kontrola jakości u producenta?
paweloko Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 Jeśli kupiłeś w sklepie stacjonarnym może po prostu podejdz rowerem do niech niech sprawdzą co jest.
mklos1 Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 To co słaba kontrola jakości u producenta? Biorąc pod uwagę, że miałem łańcuch KMC zamiast deklarowanego w specyfikacji Shimano, jest to całkiem możliwe. Albo akurat shimano nie dowieźli...
karbeti Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 Dobrze że łańcuch a nie np. przerzutka Alivio bo XT nie dowieźli.
Garownik Napisano 11 Listopada 2011 Autor Napisano 11 Listopada 2011 Rower kupiny w Mud Serwisie przez internet.Był zapakowane w oryginalne pudełko z kross-a,więc nie moge podjechać.Zauważyłem jeszcze ,że gdy są skrajne przełożenia np.trójka z przodu i na pierwszym przełożeniu z tyłu lub 1 zprzodu a 8 z tyłu to obijają ogniwa albo o tą płyke na dole w przełożeniu na środku roweru lub o góre tej przekładni i to denerwuje i myśle,że tak być nie powinno.
mklos1 Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 Po pierwsze. Przerzutka przednia za wysoko zamontowana - też tak miałem. Nawet sprzedawca tego nie zauważył (może celowo bym na serwis przyjechał). Poza tym rower prosto od producenta nie nadaje się do jazdy. Musi przejść tzw przegląd zerowy, na którym wszystko ustawia się i reguluje. Powinien być to obowiązek sprzedawcy. A na marginesie to nie jeździ się na przełożeniach 1-8, 3-1.
Garownik Napisano 11 Listopada 2011 Autor Napisano 11 Listopada 2011 Wiedziałem o tym i ,że jako nie lubie sie bawic w rozkręcanie odrazu przy kupnie kazałem im w sklepie wszytko wyregulować.
mklos1 Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 W takim razie dali cała. Łańcuch nie powinien ocierać się o poziome łączenie prowadnic.
Garownik Napisano 11 Listopada 2011 Autor Napisano 11 Listopada 2011 Więc co teraz zrobić dać go na przegląd sewisowy?Bo się troche obawiaim ,żeby mi go nie porysowali (i tak to z czasem nastąpi) czy nie da się tego zrobic jakoś łatwo w samemu.I czy taki przegląd polega na zostawienu roweru w sklepie czy jest on robiony przy kliencie.
mklos1 Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 Takie rzeczy jak regulacja przerzutek powinna być robiona od ręki. Dla doświadczonego serwisanta to parę minut.
Garownik Napisano 11 Listopada 2011 Autor Napisano 11 Listopada 2011 Dzięki więc jutro podjade do jakiegos serwisu.Jeszcze pytanko ile teki serwis kosztuje?
mklos1 Napisano 11 Listopada 2011 Napisano 11 Listopada 2011 Grosze. Pewnie pojedyncze złotówki. W sieci Go Sport to chyba 5 PLN. Ale warto nauczyć się to robić samemu Nie jest to trudne.
Garownik Napisano 11 Listopada 2011 Autor Napisano 11 Listopada 2011 Dzięki jeszcze raz ,ale naucze sie przy serwisancie chyba ,bo w tych filmikach nie moge ich bardzo zrozumieć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.