Skocz do zawartości

[rama] pytanie natury technicznej


Marc3l

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam takie pytanko odnośnie rozmiarów ram. Jak to jest obliczane? Chodzi głównie o to,że obecnie mam ramę BOP Iguana ale chciałbym ją zmienić na coś "streetowego". Iguana jest 16-to calowa, a jak szukam ramy Octana, Dartmoor'a itd. itp. to te ramy mają po 12", 13.5", 14". Mam około 190cm i jakieś 90kg, to jakiej ramy mam szukać żeby sobie kolanami kłów nie wybić? Rower będzie używany głównie w mieście + codzienne dojazdy do roboty jakieś 4km. Jest jakaś taka rama w cenie powiedzmy ok 400zł?

Napisano

Hm, dojazdy do pracy... Wg mnie tego sie nie da polaczyc z rama do takiej zabawy.

Regularny rozmiar przy twoim wzroscie to 21 cali, rama taka ma nie tylko odpowiednia dlugosc ale tez i dlugosc rury podsiodlowej, tak by zapewnic odpowiednia wysokosc siodla plus bezpieczenstwo dla samej ramy, ktorej duze wysuniecie sztycy nie sluzy.

Oczywiscie, jesli lubisz jezdzic jak przykurcz to mozesz to robic nawet na maksymalnie zminiaturyzowanej ramie, ale o efektywnosci pedalowania nie ma mowy.

Napisano

Dojazd do pracy to tylko przy okazji, po prostu wole jechać rowerem niż snuć się autobusem. Z resztą nie ważne, pomińmy ten dojazd do pracy. Jeśli chciałbym zacząć się bawić w street/dirt to jakiej ramy muszę szukać? Jak największej? Czyli 14", bo większych ram do streetu chyba nie ma

Napisano

Przy twoim wzroscie rama 16 cali odpada. Nie wyciagniesz wysoko sztycy, bedziesz miał ugięte kolana. Ja mam 172 cm wzrostu i mam 16 cali rame dartomoor-a street fighter-a oraz treka braiser- a. 2 w różnej budowy i kątach. Aby normalnie pojezdzic znaczy po alfalcie np. musze wysunąć bardzo sztyce.

według mnie jazda na takiej ramie do pracy to tragedia. Będzie cie bolec kregoslup oraz kolana. Pozdrawiam.

Napisano

Ale ja nie chcę jeździć po asfalcie! Chcę się po prostu dowiedzieć jaka rama do dirtu/streetu będzie dla mnie odpowiednia. Czy ma to być po prostu największa z możliwych czyli bodajże 14" czy jakaś inna.

Napisano

"Wielkość" jako długość rury podsiodłowej w ramach streetowych nie ma znaczenia i nie zależy od wzrostu. W ramach stretowych najważniejsza w zasadzie jest długość tylnego trójkąta, CS. Najlepiej jakby była jak najkrótsza. Reszta geometri dopasowana jest raczej do stylu jazdy, widelca/amortyzatora itp itd. reasumując wzrost nie ma tu nic do gadania.

Powiedz jakie koła będą, korba mtb/bmx, amor/widelec?

Napisano

Koła mam 26", opona 26x2.30, amortyzaror RockShox, korba Dartmoor 36z-MTB. Jeśli teraz śmigam na ramie BOP'a 16" i bym się przesiadł na jakąś ramę 14" to jest to duża różnica?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...