Skocz do zawartości

[suport] Części zamienne do FSA MegaExo?


bmrbiker

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie :)

 

Zmuszony jestem wymienić łożyska w suporcie FSA MegaExo. Brakuje mi również śruby mocującej lewe ramię korby do osi - niestety standardowe śruby nie pasują... Czy ktoś z was orientuje się czy w ogóle i jeśli tak to gdzie dostanę takie części? Czy przy wymianie łożysk muszę zmienić również miski/coś jeszcze?

 

Pozdrawiam!

Napisano

trudno mi powiedzieć. z FSA nie miałem styczności a z HT2 mam pierwszego LXa więc śrubę inną niż w nowszych modelach.

tu potrzeba kogoś kto miał styczność i z jednym i z drugim.

Napisano

Problem stanowi średnica łba śruby bo standardowa jest za szeroka, więc proponuję kupić nową z odpowiednią długością z lepszej stali i spiłować troszkę łeb śruba kilka groszy czas pracy kilka minut i masz gotowe :)

powodzenia

Ps

Łożyska są standardowe więc nie powinieneś mieć z nimi problemu

Napisano

Niestety :( Wybiłem oryginalne łożyska - okazało się, że łożyska które kupiłem - 6805 2rs o wym. 37x25x7 (śr. zewn. x śr. wewn. x grubość) są o 1 mm szersze na wewnętrznej średnicy i latają po osi... Na starych łożyskach widać coś w rodzaju tulei wewnątrz, jednak nie daję rady tego ściągnąć.. Jakieś pomysły? Może to prawidłowo, jeśli łożysko lekko lata? W końcu między łożysko a oś przychodzą jeszcze plastikowe osłony...

Napisano

Inna wewnętrzna średnica łożysk to nic nowego, ztcp hope robi podobnie.

 

Musisz czymś zapełnić to miejsce, luzu 1mm w żadnym wypadku nie może tam być.

Najprościej/najtaniej wykorzystać do tego celu stare uszczelnienia z suportu shimano. Ściąć kołnierze (w miskach shimano pełniące funkcje uszczelnienia) i zostawić jedynie tę część mającą bezpośredni kontakt z osią.

Tutaj poglądowe zdjęcie, przedstawia budowę suportu typu bb-es51/71 (zdjęcie znalezione w sieci) klik (chodzi mi o część opisaną jako "plastikowy kołnierz").

 

Druga opcja, bardziej kosztowana i kłopotliwa, to znaleźć tokarza, który byłby w stanie dorobić takie redukcję z tworzywa (wymiar zewn 25, wewn 24, szer. co najm 10mm). Następnie umocować ja w odpowiednim miejscu na osi, może przykleić.

 

Mam jeszcze prośbę. W miarę możliwości pokaż jak wygląda ta oryginalna tuleja na łożysku fsa (ostre zdjęcie, w trybie makro) oraz napisz co to jest (stal, alu, tworzywo itp.). Ciekawi mnie jak to wygląda.

 

EDIT: Pomyliłem się i podałem niewłaściwy symbol suportu shimano. Chodziło oczywiście o sm-bb51/70. Ten wpisany wcześniej to pakietowy octalink.

Napisano

Zrobiłem zdjęcia. Tak wygląda środkowy pierścień łożyska:

 

26102011612.jpg | bmr-biker | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl

 

26102011611.jpg | bmr-biker | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl

 

26102011610.jpg | bmr-biker | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl

 

Trudno jednoznacznie powiedzieć, czy to nabita tulejka, czy wytłoczony kawałek pierścienia wewnątrz, ale - jaki sens miałoby tłoczenie tego rowka..?

Napisano

Dzięki za zdjęcia. Wg mnie to nietypowe łożysko, konkretnie nietypowa "wewnętrzna bieżnia". Producent celowo komplikuje proces regeneracji, z punktu widzenia ekonomii trudno się temu dziwić.

W dalszym ciągu uważam, że dorobienie tulei redukcyjnej i zastosowanie typowego łożyska 37x25x7mm (6805) mogłoby by być dobrym rozwiązaniem.

Napisano

Może i tak, ale musisz wziąć pod uwagę, że oś będzie wtedy mniej stabilna, bo nie zrobisz wszystkiego dokładnie co do setnej milimetra, a to z kolei wpłynie na wytrzymałość łożysk jak i osi.. Łożyska które kupiłem wcześniej (6805 2rs) kosztowały mnie 26 zł za sztukę (ponoć jakieś trwalsze), a oryginał bez kombinowania 35 zł. Nie zmieściłbym się w cenie 9 zł za taką tulejkę u tokarza..

 

Zobaczę jak teraz będzie to śmigać. Jak się wysypią prędko to spróbuję z tulejkami i łożyskami za 4 zł.

Napisano

Dorabianie tulejek, jeżeli nie ma się znajomego tokarza, będzie rzeczywiście sporo kosztować. Prostszym rozwiązaniem jest wykorzystanie oryginalnych tulei/kołnierzy z suportów shimano, pod warunkiem, że ma się dostęp do takich elementów (ze starego suportu, bo jako pojedynczy element nie występuje).

Obcinamy wzdłuż tej wypustki zaznaczonej na zdjęciu (samo zdjęcie znalezione w sieci) i wciskamy w łożysko, można przykleić. W ten sposób zwężamy do 24mm (średnica zewn. osi) standardowe łożysko o śr. wewn 25mm

5a_erewhr.JPG

Napisano

Zamówiłem oryginalne części z FSA. Co się okazało (model suportu to BB-7000, a korba Moto X) - oryginalnie były tam pakowane niestandardowe łożyska ze śr. wewn. 24 mm i plastikowymi przykrywkami (niby ochrona przed brudem...), natomiast przy wymianie wciskają łożyska 6805 2rs z podobnymi tulejkami redukującymi jak ta na zdjęciu powyżej z Shimano, z kołnierzykiem. :P Śmiechu warte, zapłaciłem za łożyska 70 zł, a plastikowe tulejki były w cenie 9 zł/szt. Zobaczę jak długo wytrzymają te 'oryginalne' łożyska, jeśli krótko, to zmienię na chińskie za 4 zł. ;)

Napisano

ja to sie tylko zastanawiam czy do Twojej korby nie pasowalby HII np ten http://www.bike-center.pl/index.php?p4023,shimano-sm-bb51-hollowtech-ii-wklad-suportu :)>moze ktos mial w reku jednoczesnie HII i FSA i wie czym sie one róznia,na pierwszy rzut oka wszystko wyglada identycznie rozkrecilem srube mocujaca korbe i tez ma tzw gwiazdke dalej nie rozkrecalem bo nie ma takiej potrzeby.Co do lozysk moje przy 3 tys zaczynaly chrobotac:(.

Napisano

jeżeli średnica osi to 24 mm, to powinno wszystko pasować. ;) Chciałem jednak pozostać przy FSA. Następna wymiana to już tylko koszt łożysk 6805 więc nie jest najgorzej :) Co mnie zdziwiło to fakt, że nowe łożyska od FSA chodziły strasznie ciężko w porównaniu do tych, które wcześniej kupiłem. Po kilkunastu km dopiero się rozeszły i chodzą już gładko.

Napisano

calkiem zapomnialem o 24mm:),ale tam tez jest kolnierz redukujacy :whistling: ,W sumie mozna kupic wklad suportu za 45zl:) i cieszyc sie jazda a pozniej zmieniac na lożyska 6805rs koszt 4 zl za sztuke.Tak tylko kombinuje bo FSA starcza nie wiecej niz na 4-5 tys i znowu problem powraca po jednym sezonie jazdy :thumbsup: .Moze jeszcze ktos potwierdzi ze mialem racje,pozdrawiam

Napisano

Taniej wyszłoby mnie kupno tulejek FSA (mam je aktualnie zamontowane) - 18 zł za komplet, a łożyska faktycznie mogłem mieć jakieś chińskie, ale zmyliły mnie te 24 mm :) W każdym razie przy następnej wymianie pozostanie już tylko koszt łożysk 6805 2rs. A suport FSA, to zawsze FSA, a nie "jakieś tam" shimano. :P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...