Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do własnoręcznie składających na tej ramie, mam problem z wciśnięciem górnych sterów, z pomiarów wychodzi że główka ramy jest lekko jajowata i  ni jak nie daje się tych sterów wcisnąć, od dołu bez problemów, nie wiem może trzeba do tego większej siły? Jakie są wasze doświadczenia? 

Poza tym nie mogę wkręcić misek suportowych, mimo tego że na tyle na ile mogłem oczyściłem gwint nadal nie daje się wkręcić. 

I teraz się zastanawiam czy uznają mi to na gwarancji i wymienią ramę ( tylko zależy mi na czasie więc wolałbym tego nie robić) czy po prostu da się to zrobić kwestia tylko dobrego serwisu rowerowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadajesz te pytania z pozycji człowieka, który składał już rowery, czy to twój pierwszy raz?

 

Zakładając, że nie rozwaliłeś gwintów to dość mało prawdopodobne by były uszkodzone fabrycznie. Jednak może źle wkręcasz?

Co do sterów. Ja się trochę bawiłem z nimi, bo chciałem je wprasować domowo zrobioną prasownicą z gwintu i śrub. Niestety słabo to wychodziło. Deseczka i młotek + kilka solidnych uderzeń i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie to ten rower składa mi kumpel który przy rowerze potrafi zrobić wszystko ale od podstaw składa pierwszy raz, z tymi sterami to słyszałem że tak trzeba zrobić i mu przekaże bo może za bardzo się cacka, a co do gwintu to miski są raczej dobrze wkręcane, rozwalone przez niego też nie mogą być bo nic tam na siłę nie wkręcał, po prostu od samego początku przy próbie wkręcenia miski nie daje się tego zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało prawdopodobne, ale może suport ma gwint inny niż angielski? Włoski?

Sam gwint można obejrzeć i na oko stwierdzić, czy jest z nim coś nie tak. Najlepiej trzy razy upewnić się, że wkręcamy w dobrym kierunku.

Przez forum raczej nikt nic ciekawego nie doradzi w tej kwestii. Moim zdaniem mało prawdopodobne by gwint był źle zrobiony. 

 

Ze sterami nie można się cackać, ale nie można też walić na oślep. Najlepiej jeden trzyma ramę na jakimś drewienku, a drugie przez inne drewienko, skupia się na równomiernym - zdecydowanym wbijaniu. Koniecznie trochę smaru przed operacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotykałem ramy z "jajowatym" łożem sterów ... Wystarczy że ów rama upadnie podczas transportu na główkę. Po za tym sterów się nie nabija tylko się je wprasowywuje. Jeśli nie chcemy tego robić w serwisie możemy iść do budowlanego po długą śrubę nakrętki oraz wielkie podkładki i powoli je wkręcać w ramę.

Wielokrotnie spotykałem słano zrobione gwinty w nowych ramach. Po prostu źle(niechlujnie) wycięte albo zamalowane. W serwisie warto każdą nową ramę poprawić specjalną narzynką. Tutaj warunki domowe odpadają. Sama narzynka kosztuje majątek :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do suportu to w ramie z 2012 też nie było łatwo wkręcić

Ale powoli z pomyślunkiem a nie siłowo da się to zrobić

1) Posmaruj gwinty w ramie i na suportach cieńką warstwą smaru 

2) Przy wkręcaniu rób tak - wkręć 2-3 obroty ( lub do wyraźnego oporu) i trochę odkręć 

I tak powoli spokojnie aż cały suport wkręcić

 

U mnie zadziałało - co prawda bawiłem się tak z 10minut na 1 stronę ale spokojnie wlazło. Później z odkręceniem i ponownym zakręceniem nie było problemu 

 

ale -  jeżeli uważa że siła jaką używasz do wkręcenia jest tak duża że może zniszczyć gwint to lepiej do serwisu na prze gwintowanie suportu 

 

W drugiej ramie którą otrzymałem po wymianie gwarancyjniej nie było tego problemu 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrót do tematu rury podsiodłowej.

Czy tylko mi notorycznie obniża się sztyca? Zacisk nie jest na śrubę, ale jest mocno spasowany.

 

 

ja nie mam żadnych problemów siedzi na swoim miejscu ale mam mocno dokręcony zacisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrót do tematu rury podsiodłowej.

Czy tylko mi notorycznie obniża się sztyca? Zacisk nie jest na śrubę, ale jest mocno spasowany.

1) Kupić piwo

2) Wypić piwo  :laugh:

3) Puszkę rozciąć

4) Kawałek blachy z puszki dać pomiędzy sztycę o rurę podsiodłową

5) Cieszyć się z jazdy

 

Jeżdżę tak od początku sezonu i działa, problemów brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Kupić piwo

2) Wypić piwo  :laugh:

3) Puszkę rozciąć

4) Kawałek blachy z puszki dać pomiędzy sztycę o rurę podsiodłową

5) Cieszyć się z jazdy

 

Jeżdżę tak od początku sezonu i działa, problemów brak

 

No ja stanąłem na punkcie 2 ale to może dlatego że kupiłem 6-paka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie

 

Zakładam temat w formie postulatu do firmy Accent w sprawie ram na rok 2014. Mam nadzieję, że ktoś z twórców tej ramy przeczyta ten temat i wyciągnie wnioski lub skorzysta z naszych sugestii.

 

Ram z poprzednich lat jest sporo na rynku więc uważa, że projekt ram na 2014 rok powinie być zgoła odmienny od dotychczasowego. W ofercie Accenta jest kilka modeli ram do 26. Niestety 29 dopiero raczkuje. Czego brakuje ?

 

Obecne ramy jak napisał szanowny kolega Nabiał są skierowane do ambitnych i "biednych" maratończyków. A przydał by się model ramy dla ludzi którzy rekreacyjnie śmigają na rowerach. I tutaj chodzi o geometrię.

 

Dla odmiany i ku uciesze ludzi wysokich i amatorów jak ja i inni, fantastycznie by było gdyby ramy na 2014 miały geometrię jak ramy od Canyona.

 

A co mogła by mieć rama ?

 

Taperowaną główkę i troszeczkę wyższą od obecnych. Niska główka na maratony jest ok ale i tak większość nabywców Peaków ma kierownicę na wysokości siodełka. Oczywiście nie bez znaczenia będzie znaczna poprawa wyglądu ramy.

 

Malowanie: Czarno białe matowe. Bez jakichkolwiek kolorowych napisów.

 

Opcjonalne:

Mocowanie hamulca w środku tylnego trójkąta.

Bezpośrednie mocowanie przedniej zmieniarki.

Sztywna oś.

 

A oto geo od Canyona:

 

https://www.canyon.c...013#tab-reiter2

 

Nie muszę mówić jak się sprzedają Canyony. Świetne ramy znacznie im pomagają.

 

 

Macie inne sugestie ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

 

Kup Canyona

 

PS.

 

Nie wiecie czy był albo będzie jakiś test peaka ? Cos w Bikeboardzie przebąkiwali ale głowy nie dam. Dobrze zamiast subiektywnych odczuć, zobaczyć konkretne dane z maszyn do meczenia ram :-)

Edytowane przez madluki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canyon nie sprzedaje samych ram. W ofercie Accenta jest kilka rodzajów ram do 26. Dlaczego nie może być nieco innej wersji Peaka 29 w wersji relax ?

 

Więc proszę o obiektywne wypowiedzi a nie złośliwe komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Pytaniem jest tylko cena. Jeśli udało by się pozostać na poziomie podobnym do obecnego to peak bezie dalej peakiem. Jeśli nagle okaże sie ze rama na sztywna os z wodotryskami kosztuje 3 k to wolę dołożyć do jakiegoś węgla ze ślicznym logo


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był taki przykład. Są różni ludzie z różnymi potrzebami. Ja i moim znajomi podziwiamy Peak ale w obecnej formie raczej go nie kupimy.

 

Nie chodzi o zmienianie obecnego modelu tylko o dodanie nowego do kół 29. Głównie chodzi o rozmiary dla wysokich dla których obecny model XL jest zbyt długi a L ma za krótką rurę podsiodłową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne zapomniałem ! A na serio to chodzi o wygląd i użyteczność. Masz może sposób na rozciągnięcie rury podsiodłowej i zmianę konta główki ? ;)

 

A na serio, przeglądam rowery na peakach i widzę że i tak ludzie maja sztyce 450 wiec mysle, że mam racje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisze pare slow od siebie.

Jestem zdania ze poprawki typu hamulec wewnatrz trojkata sa ok. Ale zmiana geo ... po co rower naprawde jest ok.

Polecam przetestowac.

Moj model 2013 ma zrobione ponad 1000 km.

Mam 196 wzrostu i rame xl.

Ogladalem przed zakupem sporo ram .

Dla mnie SUPER.

przetestuj inaczej nie dowiesz sie czy jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że stworzenie nowego modelu o odmiennym przeznaczeniu z naciskiem dla osób wysokich i jazdy bardziej rekreacyjnej. Kolega obok już zrezygnował z Peaka z powodu długiej górnej rury. Zapewniam Cię, że takich osób jest więcej.

 

Nie wiem czemu tak się sprzeciwiacie. Co wam szkodzi dodatkowy model ? Większy wybór to większe zadowolenie klientów.

 

Modeli 26 mają sporo to czemu nie 2 modele 29 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...