porcupine Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Pytanie do własnoręcznie składających na tej ramie, mam problem z wciśnięciem górnych sterów, z pomiarów wychodzi że główka ramy jest lekko jajowata i ni jak nie daje się tych sterów wcisnąć, od dołu bez problemów, nie wiem może trzeba do tego większej siły? Jakie są wasze doświadczenia? Poza tym nie mogę wkręcić misek suportowych, mimo tego że na tyle na ile mogłem oczyściłem gwint nadal nie daje się wkręcić. I teraz się zastanawiam czy uznają mi to na gwarancji i wymienią ramę ( tylko zależy mi na czasie więc wolałbym tego nie robić) czy po prostu da się to zrobić kwestia tylko dobrego serwisu rowerowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Zadajesz te pytania z pozycji człowieka, który składał już rowery, czy to twój pierwszy raz? Zakładając, że nie rozwaliłeś gwintów to dość mało prawdopodobne by były uszkodzone fabrycznie. Jednak może źle wkręcasz? Co do sterów. Ja się trochę bawiłem z nimi, bo chciałem je wprasować domowo zrobioną prasownicą z gwintu i śrub. Niestety słabo to wychodziło. Deseczka i młotek + kilka solidnych uderzeń i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcupine Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Konkretnie to ten rower składa mi kumpel który przy rowerze potrafi zrobić wszystko ale od podstaw składa pierwszy raz, z tymi sterami to słyszałem że tak trzeba zrobić i mu przekaże bo może za bardzo się cacka, a co do gwintu to miski są raczej dobrze wkręcane, rozwalone przez niego też nie mogą być bo nic tam na siłę nie wkręcał, po prostu od samego początku przy próbie wkręcenia miski nie daje się tego zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Mało prawdopodobne, ale może suport ma gwint inny niż angielski? Włoski? Sam gwint można obejrzeć i na oko stwierdzić, czy jest z nim coś nie tak. Najlepiej trzy razy upewnić się, że wkręcamy w dobrym kierunku. Przez forum raczej nikt nic ciekawego nie doradzi w tej kwestii. Moim zdaniem mało prawdopodobne by gwint był źle zrobiony. Ze sterami nie można się cackać, ale nie można też walić na oślep. Najlepiej jeden trzyma ramę na jakimś drewienku, a drugie przez inne drewienko, skupia się na równomiernym - zdecydowanym wbijaniu. Koniecznie trochę smaru przed operacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 9 Maja 2013 Udostępnij Napisano 9 Maja 2013 Spotykałem ramy z "jajowatym" łożem sterów ... Wystarczy że ów rama upadnie podczas transportu na główkę. Po za tym sterów się nie nabija tylko się je wprasowywuje. Jeśli nie chcemy tego robić w serwisie możemy iść do budowlanego po długą śrubę nakrętki oraz wielkie podkładki i powoli je wkręcać w ramę. Wielokrotnie spotykałem słano zrobione gwinty w nowych ramach. Po prostu źle(niechlujnie) wycięte albo zamalowane. W serwisie warto każdą nową ramę poprawić specjalną narzynką. Tutaj warunki domowe odpadają. Sama narzynka kosztuje majątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemkoVonLezajsk Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Co do suportu to w ramie z 2012 też nie było łatwo wkręcić Ale powoli z pomyślunkiem a nie siłowo da się to zrobić 1) Posmaruj gwinty w ramie i na suportach cieńką warstwą smaru 2) Przy wkręcaniu rób tak - wkręć 2-3 obroty ( lub do wyraźnego oporu) i trochę odkręć I tak powoli spokojnie aż cały suport wkręcić U mnie zadziałało - co prawda bawiłem się tak z 10minut na 1 stronę ale spokojnie wlazło. Później z odkręceniem i ponownym zakręceniem nie było problemu ale - jeżeli uważa że siła jaką używasz do wkręcenia jest tak duża że może zniszczyć gwint to lepiej do serwisu na prze gwintowanie suportu W drugiej ramie którą otrzymałem po wymianie gwarancyjniej nie było tego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcupine Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 To forum jest wielkie! Stery nabite ,miski wkręcone, wielkie dzięki za podpowiedzi, zastosowałem się do rad i poszło, może jeszcze dziś świat ujrzy kolejnego Peak'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Powrót do tematu rury podsiodłowej. Czy tylko mi notorycznie obniża się sztyca? Zacisk nie jest na śrubę, ale jest mocno spasowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fata Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Powrót do tematu rury podsiodłowej. Czy tylko mi notorycznie obniża się sztyca? Zacisk nie jest na śrubę, ale jest mocno spasowany. ja nie mam żadnych problemów siedzi na swoim miejscu ale mam mocno dokręcony zacisk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemkoVonLezajsk Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Powrót do tematu rury podsiodłowej. Czy tylko mi notorycznie obniża się sztyca? Zacisk nie jest na śrubę, ale jest mocno spasowany. 1) Kupić piwo 2) Wypić piwo 3) Puszkę rozciąć 4) Kawałek blachy z puszki dać pomiędzy sztycę o rurę podsiodłową 5) Cieszyć się z jazdy Jeżdżę tak od początku sezonu i działa, problemów brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zondrin Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 1) Kupić piwo 2) Wypić piwo 3) Puszkę rozciąć 4) Kawałek blachy z puszki dać pomiędzy sztycę o rurę podsiodłową 5) Cieszyć się z jazdy Jeżdżę tak od początku sezonu i działa, problemów brak No ja stanąłem na punkcie 2 ale to może dlatego że kupiłem 6-paka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onlybike Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 Orientuje się ktoś może ile +/- pancerza przerzutkowego potrzeba do Peaka L ? Wiadomo, że zależy to od długości mostka i kierownicy, ale przynajmniej tak "pi razy oko" Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcupine Napisano 17 Maja 2013 Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 U mnie poszło 150cm pancerza na obie przerzutki, mostek 100mm, kiera 640mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Witajcie Zakładam temat w formie postulatu do firmy Accent w sprawie ram na rok 2014. Mam nadzieję, że ktoś z twórców tej ramy przeczyta ten temat i wyciągnie wnioski lub skorzysta z naszych sugestii. Ram z poprzednich lat jest sporo na rynku więc uważa, że projekt ram na 2014 rok powinie być zgoła odmienny od dotychczasowego. W ofercie Accenta jest kilka modeli ram do 26. Niestety 29 dopiero raczkuje. Czego brakuje ? Obecne ramy jak napisał szanowny kolega Nabiał są skierowane do ambitnych i "biednych" maratończyków. A przydał by się model ramy dla ludzi którzy rekreacyjnie śmigają na rowerach. I tutaj chodzi o geometrię. Dla odmiany i ku uciesze ludzi wysokich i amatorów jak ja i inni, fantastycznie by było gdyby ramy na 2014 miały geometrię jak ramy od Canyona. A co mogła by mieć rama ? Taperowaną główkę i troszeczkę wyższą od obecnych. Niska główka na maratony jest ok ale i tak większość nabywców Peaków ma kierownicę na wysokości siodełka. Oczywiście nie bez znaczenia będzie znaczna poprawa wyglądu ramy. Malowanie: Czarno białe matowe. Bez jakichkolwiek kolorowych napisów. Opcjonalne: Mocowanie hamulca w środku tylnego trójkąta. Bezpośrednie mocowanie przedniej zmieniarki. Sztywna oś. A oto geo od Canyona: https://www.canyon.c...013#tab-reiter2 Nie muszę mówić jak się sprzedają Canyony. Świetne ramy znacznie im pomagają. Macie inne sugestie ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madluki Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 (edytowane) Tak. Kup Canyona PS. Nie wiecie czy był albo będzie jakiś test peaka ? Cos w Bikeboardzie przebąkiwali ale głowy nie dam. Dobrze zamiast subiektywnych odczuć, zobaczyć konkretne dane z maszyn do meczenia ram :-) Edytowane 1 Czerwca 2013 przez madluki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldziu Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 po co jest ta taperowana główka? zawsze muszą życie utrudnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Canyon nie sprzedaje samych ram. W ofercie Accenta jest kilka rodzajów ram do 26. Dlaczego nie może być nieco innej wersji Peaka 29 w wersji relax ? Więc proszę o obiektywne wypowiedzi a nie złośliwe komentarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madluki Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Masz rację. Pytaniem jest tylko cena. Jeśli udało by się pozostać na poziomie podobnym do obecnego to peak bezie dalej peakiem. Jeśli nagle okaże sie ze rama na sztywna os z wodotryskami kosztuje 3 k to wolę dołożyć do jakiegoś węgla ze ślicznym logo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldziu Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 czyli mają zrobić peak 29 relax i peak 29 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Tak i jeszcze wesję peak 29 weekend. @@pim, po Ci rekreacyjna rama ze sztywną osią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 To był taki przykład. Są różni ludzie z różnymi potrzebami. Ja i moim znajomi podziwiamy Peak ale w obecnej formie raczej go nie kupimy. Nie chodzi o zmienianie obecnego modelu tylko o dodanie nowego do kół 29. Głównie chodzi o rozmiary dla wysokich dla których obecny model XL jest zbyt długi a L ma za krótką rurę podsiodłową... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 A co mogła by mieć rama ? główkę (...) troszeczkę wyższą od obecnych. Niska główka na maratony jest ok ale i tak większość nabywców Peaków ma kierownicę na wysokości siodełka. Możesz dać podkładki pod mostek i kierownicę będziesz mieć wyżej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 No jasne zapomniałem ! A na serio to chodzi o wygląd i użyteczność. Masz może sposób na rozciągnięcie rury podsiodłowej i zmianę konta główki ? A na serio, przeglądam rowery na peakach i widzę że i tak ludzie maja sztyce 450 wiec mysle, że mam racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jestercup Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Dopisze pare slow od siebie. Jestem zdania ze poprawki typu hamulec wewnatrz trojkata sa ok. Ale zmiana geo ... po co rower naprawde jest ok. Polecam przetestowac. Moj model 2013 ma zrobione ponad 1000 km. Mam 196 wzrostu i rame xl. Ogladalem przed zakupem sporo ram . Dla mnie SUPER. przetestuj inaczej nie dowiesz sie czy jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 Napisałem, że stworzenie nowego modelu o odmiennym przeznaczeniu z naciskiem dla osób wysokich i jazdy bardziej rekreacyjnej. Kolega obok już zrezygnował z Peaka z powodu długiej górnej rury. Zapewniam Cię, że takich osób jest więcej. Nie wiem czemu tak się sprzeciwiacie. Co wam szkodzi dodatkowy model ? Większy wybór to większe zadowolenie klientów. Modeli 26 mają sporo to czemu nie 2 modele 29 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.