Skocz do zawartości

Betje

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Betje

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Właśnie myślałam, żeby założyć Alivio na oba końce. Oczywiście serwis będzie płakał, że lepiej np. hamulce rolkowe. No ładne i pewnie bardzo dobre, ale też mocno droższe.
  2. @marvelo Które to są podstawowe modele Shimano? @pawelpiwowarczyk Klocki kiedyś daaaawno temu w Polsce miałam Author'a. Przypominam sobie ten fakt, bo Authory zastąpiły klocki, które przy mokrej pogodzie wydawały dźwięki jak 'stary autobus' (jak to określił serwisant). To był niesamowity kwiko-skrzyp, straciłam do nich cierpliwość po tym jak jakaś babcia na ulicy prawie przeze mnie zawału dostała. Zahamowałam za nią w trakcie powolnej i ostrożnej jazdy po deszczu, ale dźwięk był taki, że pani myślała że hamowałam z 'nadświetlnej'. Co by było chamskie, bo jechałam po chodniku
  3. @pawelpiwowarczyk Obejrzą te moje koła, ale biorąc pod uwagę ich zacny wiek, to pewnie i tak decyzja będzie jedna: NOWE. Oba. Co do hamulców, to jeszcze też się zastanawiam, ci tutaj nie lubią v-brake, ale ja nigdy nie miałam z nimi problemów, o ile linki i klocki były w dobrym stanie. Kiedy czuję, że rower nie zatrzymuje się prawie 'w miejscu' idę wymienić klocki. Teraz mam jakieś XLC z przodu i Tektro z tyłu (te Tektro też mają 18 lat…) Więc tak przy okazji: polecasz jakąś markę / model hamulców v-brake, do jazdy babsko-rekreacyjnej?
  4. @RabbitHood Nie będę kupowała nowego roweru bo tu strasznie kradną. Podobno nasi rodacy… No cóż. Ponadto rowery które mi się podobają są znacznie droższe niż planowana naprawa starego. @marvelo W takim razie zapytam mój serwis o różnicę w cenie. Jeśli będzie jakaś interesująca, to może zamówię przeróbkę na 7. @pawelpiwowarczyk I na taką odpowiedź czekałam. Wielkie dzięki a) jeśli już, to będą zakładali całe nowe tylne koło. Zdemontują cały 'zad' i założą wszystko nowe. Stary zostanie bagażnik Tubus i zabezpieczenie Axa. Widzę tu w sumie na kole ok. 20 euro różnicy w cenie, może w sumie nie warto kombinować z liczbą biegów. Jeszcze nie wiem ile manetka + co tam potrzebne, ale pewnie różnica jakaś 5-10 euro. b) tak samo będzie wymieniane przednie koło, całe. Ale to prostsza sprawa (chyba…) nie potrzebuję tam dynama w piaście ani żadnych cudów, używam przypinanych lampek, hamulce mam (i nowe też takie będą) v-brake. c) 'pancerz' – która to jest dokładnie część? Czy chodzi po prostu o osłonkę mechanizmu zmiany biegów?
  5. @ RabbitHood Te koła mają 18 lat. Ładne parę lat rower parkuje cały czas na dworze. Opony i dętki mają 7 lat, ich poprzedniczki zdechły jakoś mając około 7 lat przebiegu (Maxis Overdrive, teraz Schwalbe Marathon Plus, rower z Maxisami kilka lat stał prawie nieużywany) 'Sterownik' biegów na kierownicy zamókł lata temu i też coś tam 'chrząka'. Nawet nie widzę na którym biegu jadę Zamierzam w przyszłym roku zacząć robić dłuższe wycieczki i nie zamierzam ryzykować że któreś prawie 20-letnie koło nagle się zebździ. Stąd decyzja o remoncie generalnym. @ marvelo Po taniości założyłam w zeszłym roku jakieś takie se hamulce, teraz poproszę serwis o założenie czegoś lepszego, na dłużej, cały system: łapki, linki, szczęki, klocki. No, może linki się nadadzą. Piasta – jeśli masz na myśli tę najważniejszą część w środku koła – być może jest w dobrym stanie, chociaż ostatnio serwisant coś tam też marudził 'na temat'. Żadne majstrowanie à la Polonaise w serwisie nie wchodzi w grę, to Holandia. Żebym się zdecydowała na 'majstrowanie' musiałabym co do przecinka rozumieć co serwisant mi tłumaczy albo próbuje wcisnąć. Więc ponawiam pytania: 1. Czy części do Shimano 7 są tańsze niż do Shimano 8? 2. Czy zmiana całego systemu z 8 na 7 biegów wymaga wymiany jakichś części w tej części między pedałami, czy tylko to co siedzi na kierownicy i tylne koło?
  6. Dzień dobry Państwu, Zamierzam wyremontować stary rower, bo go lubię. Stara zostanie tylko rama i kierownica. Nie zamierzam kupować nowego, bo mój rumak stoi na ulicy, a strasznie tu kradną. Mieszkam za granicą i zanim zacznę użerać się z lokalnym serwisem w dwóch językach, muszę zdobyć pewną wiedzę. Podejmę pewne decyzje i dopiero zlecę robotę. A więc potrzebuję pomocy w podjęciu tych decyzji. Moje pytania będą zapewne dla Państwa bardzo łatwe. Będę niezwykle wdzięczna za odpowiedzi. A teraz do rzeczy… i proszę mi wybaczyć terminologię, nie zamierzam udawać, że znam fachowe określenia Rower: stary babski Centurion trekkingowy City 8 czyli 8 biegów Shimano Nexus 1. Wydaje mi się, że części do Shimano 7 są tańsze niż do Shimano 8. Czy mam rację? 2. Czy zmiana całego systemu z 8 na 7 biegów wymaga wymiany jakichś części w tej części między pedałami, czy tylko to co siedzi na kierownicy i tylne koło? Hamulce mam V-brake, oba idą do wymiany. Z góry dzięki za odpowiedzi, Ela
×
×
  • Dodaj nową pozycję...