Skocz do zawartości

szmydu

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Rezszów

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika szmydu

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Odnośnie kierownicy to zapomniałem dopisać, że wraz z mostkiem przełożyłem krótszą kierownicę ze starego roweru. Kierownica jwst 720 a fabrycznie była 750. Kąty i gięcie jest praktycznie identyczne. Co do obracania kierownicy to teraz mam obróconą maksymalnie, przynajmniej tak wskazują oznaczenia, chyba że nie trzeba się nimi przejmować i można obracać bardziej?
  2. Mostek dłuższy dałem tak samo jak ten fabryczny czyli skierowany do góry. Co do podkładek to fabrycznie pod kierownicą były dwie podkładki i jedna nad, czyli obniżyłem o 1 cm bo tyle ma jedna podkładka. Co osiągnę podsuwając siodełko do przodu ? To chyba zmniejszy kąt pomiędzy rękami i tułowiem oraz przesunie kolana do przodu.
  3. Po moich korektach tak to teraz wygląda: Kolano jest nadal przed osią padała ale czy rzeczywiście to jest aż tak ważne ? Zmiany wykonywałem tylko z myślą odsunięcia kierownicy o siodełka i efekt udało się osiągnąć, lecz w celu optymalizacji pozycji chętnie zastosuję nowe wskazówki
  4. Pojeździłem trochę na tym treku i musiałem trochę pozmieniać, ponieważ pojawił się ból nadgarstków i drętwienie. Zauważyłem też, że podświadomie próbuję odsuwać się do tyłu pomimo, że siedziałem już na końcu siodełka. Najpierw cofnąłem siodełko maksymalnie do tyłu, później trochę obróciłem kierownicę aby ją lekko odsunąć do przodu. Było trochę lepiej ale to nie było do końca to. Kolejnym etapem było obniżenie kierownicy (jedna podkładka pod mostkiem i dwie nad) po czym zmieniłem mostek z 60mm na 80mm. Po tych zabiegach jak na razie jest ok. Po poczynionych modyfikacjach dochodzę do wniosku, że w moim wypadku lepszym wyborem byłaby rama w rozmiarze L.
  5. Jakby ktoś miał podobny dylemat to znalazłem analogiczny temat na innym forum i wygląda na to, że tak właśnie ma być. Potwierdza to też instrukcja serwisowa Shimano. Przy szerokości mufy 73mm ma być jedna podkładka 2.5mm po prawej stronie pomiędzy ramą a miską i dla korby M8120 dwie podkładki 3mm po jednej na każdą stronę.
  6. Fabrycznie miałem jedną podkładkę pomiędzy suportem i ramą i korbę E*thirteen Helix 30T. Ta podkładka jest cały czas. Teraz doszła korba dłuższa o 6mm względem Helix'a (XT 8120) żeby linia łańcucha była 55 zgodnie z zaleceniami Trek'a i do tej korby dodane miałem dwie podkładki 2,5mm, które właśnie umieściłem po lewej i po prawej stronie. Nie pisałem nic o podkładkach 1.5mm, nawet nie mam takich dołączonych do korby.
  7. Założyłem obie podkładki jedną z lewej i drugą z prawej. Po ręcznym ściśnięciu ramię pedała nie wsuwa się całkowicie, brakuje ok. 2.5mm. Czy to jest ok? Dla porównania tak to wygląda z jedną podkładką.
  8. O widzisz, jutro sprawdzę w takim razie. Tak podkładki nie są symetryczne, z jednej strony mają taki wystający oring i tą stroną kierowałem w stronę suportu.
  9. Zgodnie z instrukcją trek'a do roweru korba 34T ma mieć linię łańcucha 55 i taką linię ma właśnie korba 8120. Dlatego ją wybrałem. Podkładka pomiędzy ramą a suportem od strony korby była fabrycznie. Co ciekawe jak dam po jednej podkładce dodanej do korby z każdej strony to widać że ramię lewego pedała nie wchodzi do końca. Moim oczekiwaniem było założenie korby 34T "zgodnie ze sztuką". Pytanie czy z jedną podkladką pomiedzy ramą i miską od strony korby i jedną podkładka pomiędzy miską i ramieniemewego pedała jest ok.
  10. Tak, tylko jak dam podkładkę pomiedzy korbę a suport to przednia zębatka przesuwa się na pozycję równo z 3 tylną zębatką (licząc od najmniejszej). Bez podkladki jest na 4 zębatce, czyli tak samo jak z fabryczną korbą 30T. Nie dawałem więc tej podkładki z obawy na bardzo duży przekos przy największej tylnej zębatce.
  11. Podepnę się pod temat, ponieważ też mam Procalibra 8 i zdecydowałem się na wymianę korby na Shimano XT FC-M8120. Rama ma boost148, suport BSA 73mm ( BB-MT501). Teoretycznie wszystko powinno pasować ale po założeniu mam szparę na 3mm po prawej stronie (strona bez napędu). Pomiędzy ramą a suportem od strony napędu mam już fabrycznie dodaną podkładkę co jest zgodne z instrukcją shimano. Skąd więc ta szpara? Do korby mam dodane dwie podkładki 2.5 mm więc pewnie dodam jedną pomiędzy ramieniem lewego pedała a suportem. Czy tak może być, czy coś jest jednak nie tak?
  12. Czy do wykręcenia korby E*thirteen Helix i przykręcenia Shimano XT FC-M8120-1 (o ile będzie pasować) potrzebuję jakiś specyficznych kluczy?
  13. To się nie zrozumieliśmy Jak wygląda sytuacja w przypadku wymiany całej korby na Shimano XT FC-M8120-1 ? Na Bike-discount.de jest w dobrej cenie razem z zębatką 34T. Linia łańcucha jest 55mm czyli tak jak zaleca trek. Czy też wystarczy wymienić tylko samą korbę? suport mam shimano bb-m501.
  14. Tak ale zyskam dodatkowy najszybszy bieg i o to mi właśnie chodzi.
  15. Jestem zadowolony z zakupu w cenie 5300 nie znalazłem niczego innego z przyzwoitym osprzętem i spełniającego moje wymagania. Trochę zdziwił mnie sposób mocowania przewodów hamulcowych trytytkami do ramy ale może to nowy standard Trochę to mnie wizualnie drażni więc wymienię na dedykowane to tego spinki. Oczywiście zębatka będzie musiała zostać wymieniona na 34t bo czasami brakuje predkości i nie korzystam z dwóch największych zębatek, ale z tym się liczyłem. Od razu mam drugie pytanie czy oprócz zębatki muszę też wymienić łańcuch?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...