
Janusz56
Użytkownik-
Liczba zawartości
27 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia użytkownika Janusz56
-
[Nawigacja] Jaka nawigacja dla gravela?
Janusz56 odpowiedział martin_1001 → na temat → Akcesoria rowerowe
Potwierdzam, Karoo 3 jest swietny - jesli ma sie mniejsze wymaganie co do baterii ( ta starcza na ok 13h z 3 czujnikami odpalona mapa i na trybie auto brightness. Przy tworzeniu sciezki gdy Hammerhead Dashboard nie rozpoznaje sciezki mozna kliknac ignore path dodac punkt i przelaczyc znowu na np punkt Gravel. W zaczytanej trasie rozpozna skret i doda follow the map z odliczaniem kilometrowki do skretu. ekran jest wybitnie jasny i czytelny, dodatkowo przy dodaniu rozszerzen mozna zrobic sobie dzwonek i dodac jako aktywny datafield. jestem strasznie zadowolony i bez roznicy czy zrobi sie trase w komoot czy gdzie indziej po prostu tez pokaze follow map jesli jakas sciezka wg routingu Karoo jest niedostepna. GPS jest bardzo dobry, szybko lapie fixa nawet w mieszkaniu, na pewno szybciej niz na wahoo. lepszy UI mozna sobie duzo opcji customizowac, jedynie do kalorii jest potrzebny power meter ale mozna dodac z rozszerzen virtual power meter i go zkalibrowac i wtedy kalorie sie pokaza. naprawde przetestowalem zarowno Ace (ogromny i toporne przyciski) na mapie sie wiesza, Garmin E1040 to pewnie wiadomo ze jak jest slabe pokrycie mapy to rzuci UTurn na wyznaczonej trasie. Ktore kozna zignorowac ale szybkosc dzialania to niestety nie to. wahoo ma szybszy rerouting ale tyczy wtedy po szosie i ma slabe rozpoznawanie innych sciezek wg mojego testu. wytyczanie trasy do domu czy punktu w Karoo odbywa sie przez pin na mapie i droga tez jest tyczona zgodnie z zadanym profilem drogi, nie jak w wahoo czy garminie gdzie mimo opcji gravel jedziemy po glownych drogach i szosie. dlatego uwazam ze Karoo ogolnie jest najlepsza opcja, nawet na podkladzie mapowym bardzo wyrazne sa heatmapy wiec jadac bez trasy mozna sie nawigowac. minusem jest ze karoo nie posiada gyroskopu, i magnetometru wiec nie dziala jako kompas a kierunek rozpoznaje po ruchu GPS. podsumowujac po miesiacu testow zdecydowalem sie na karoo bo jest na ten moment najlepsza opcja do znalezienia tego odpowiedniego punktu gdy sie nie trenuje a zaknteresowanie jedno to nawigacja. Mozna nawet wylaczyc rerouting i potem wlaczyc i nastepnie doprowadzi nas do najblizszego punktu. gdy mamy trase gdzies oddalona i zalezy nam na dojechaniu do punktu startu trzeba uzyc navigate to i postawic pina na starcie trasy. Generalnie jest to bardzo uzyteczne urzadzenie i mozna tez pododawac sobie POI na trasie i nawigacja je pokazuje jako osobne punkty nawet jesli sa obok trasy -
[Szosa do 2500zł] Czy coś innego niż Triban RC120?
Janusz56 odpowiedział maxpower166 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Claris sora i tiagra sa w tym samym powiedzmy zasiegu, zreszta gdzies slyszalem zdanie ze te przerzutki chodza i przerzucaja dobrze kwestia ze serwisanci wola mowic ze przerzutka tak przerzuca czy zrzuca bo to tiagra/claris i to nie bedzie lepiej dzialac, a podobno mechanizm jest taki sam ale troche inne komponenty uzyte. claris to 8, sora 9 a tiagra 10. a na internecie mowia ze sora jest na poziomie starego dura ace a wiec jak sora to claris czy tiagra tym bardziej. zreszta jak dobrze przymalujesz to z Sory idzie zrobic 105 https://www.instagram.com/reel/DFmsiP8ywQT/?igsh=MXUxbW5xMG04Yms1NA== -
[Szosa do 2500zł] Czy coś innego niż Triban RC120?
Janusz56 odpowiedział maxpower166 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
A 4700 nie ma opcji na hydraulike w manetce? Myslalem ze ma dodatkowo piasta chyba jest na centerlock? czy sa dwie rozne manetki z serii 4700 z hydraulika i bez? Przepraszam jesli sie pomylilem -
[Szosa do 2500zł] Czy coś innego niż Triban RC120?
Janusz56 odpowiedział maxpower166 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Plus tam jest tiagra 4700 wiec mozna zrobic upgrade na hydraulike z tych vbrake-ow bez koniecznosci wymiany manetek -
[Szosa do 2500zł] Czy coś innego niż Triban RC120?
Janusz56 odpowiedział maxpower166 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Tam kolega chcial sylwetke mniej wyciagnieta, to Emilia ma mniejszy reach niz ta Romagna. Tyle tylko napisalem a ze niby wersja damska, kto na to patrzy jak ma byc wygodnie. najwazniejsze w szosach jest prowadzenie pancerzy tak zeby przy skretach nie ocieraly o glowke ramy. A sensa naprawde posiada przemyslane konstrukcje pod tym wzgledem. -
Jak zamawiasz przez internet to juz nie mozna zwracac stacjonarnie, przynajmniej wedlug tego co jest na stronie w zaaktualizowanych warunkach zwrotu/wymiany.
-
W centrum rowerowym jest spoko cos kupic, gorzej ze zwrotem bo placisz za wysylke i jeszcze trzeba drukowac karteczke z zamowieniem. A nastepne obawiac sie czy przyjma zwrot. takze troche sredniowiecze
-
[Szosa do 2500zł] Czy coś innego niż Triban RC120?
Janusz56 odpowiedział maxpower166 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-emilia-tiagra-2024/ tutaj jeszcze masz emilia ktora ma inna geometrie a osprzet jak romagna -
[Nawigacja] Jaka nawigacja dla gravela?
Janusz56 odpowiedział martin_1001 → na temat → Akcesoria rowerowe
Ja przetestowalem Roam v3 troche dalej jest niestabilny i jak ma sie punkt startu i konca w tym samym miejscu to troche nie dziala jak nalezy - zaczalem trase przeszedlem jak pokazywal i skonczylo mi trase xD problematyczna jest belka z szybkim menu jak sie pali gps aquired bo zaslania ekran mogli to inaczej wymyslic czyli scroll od dolu zeby sie dostac do menu. ja postawilem na edge 1040 lepszy sprzet i szybsze przeliczanie trasy czy ladowanie trasy mialem w rekach edge explore 2 i chodzi to troche jak edge 1030 czyli bardzo powoli i trzeba miec cierpliwosc. przerobilem chyba wszystko co bylo przez chinskie przez wahoo czy garminy i koniec koncow wybor padl na edge 1040 ktory po aktualizacjach z funkcjami 1050 jest naprawde super. aha te filmy ze cos sie zawiesza czy rebootuje po wgraniach aktualizacji - ludzie niektorzy wyrazili zgode na braniu udzialu w beta testach aby otrzymac wczesniej funkcje - wiec nic dziwnego ze soft jest niestabilny. Tak wyglada beta ale na mnie nie patrzcie bo ja jestem slepy i potrzebuje wiekszego ekranu i dobrej widocznosci. Roam V3 ma nowa czcionke i tez nie podpasowala jest strasznie chuda -
[Nawigacja] Jaka nawigacja dla gravela?
Janusz56 odpowiedział martin_1001 → na temat → Akcesoria rowerowe
W temacie Roam V3 czy ponizej mialem pecha i nawigacja po prostu ucina i niezbyt dobrze zaczytuje gpx z komoota, apka czyta a urzadzenie na TBT sie wywala i ucina trase. Pokazuje niepoprawnie 27.2km a z podgladu trasy widac ze cos jest nie tak plus TBT urywa sie po 9km Chyba ze robie cos nie tak, import przez wahoo app gpx wyeksportowanego przez komoota, apka podczytuje dobrze a na TBT sie krzaczy… i pokazuje pol trasy ze strzalkami a potem juz twardy slad. cos chyba zdecydowanie poszlo nie tak… garmin to normalnie czytal i robil tbt Edit: dopiero za kolejnym importem wykonal to poprawnie -
[Nawigacja rowerowa] Porownanie reroutingu w nawigacjach rowerowych
Janusz56 odpowiedział Janusz56 → na temat → Akcesoria rowerowe
Wlasnie ja ze swojego doswiadczenia jestem zainteresowany tylko kadencja i pulsem, nie mam ekosystemu garmina ale podchodzac pragmatycznie - pewnie bede robil trasy w garmin connect bo mam jeden region w komoot i nie mam premium wiec wrzucenie czystego gpx czy tworzenie trasy w garmin connect poza regionem komoota bedzie na plus. te alerty o skretach jak tapne to znikna, a wlasnie czasami sie zmienia ekran i niefortunnie moze wyskoczyc alert w tym samym momencie o skrecie i fajnie jakby alert o skrecie sie pokazywal pozniej rowniez a nie ze jechalem i sprawdzalem cos na profilu terenu pojawil sie alert o skrecie a zmienialem ekran i uznal ze to zamkniecie powiadomienia no i pozniej juz sie nie pojawia przynajmniej tak mialem z chinskiego doswiadczenia strony z danymi, zalezy mi na customizacji i na tym zeby bylo to widoczne - mam wade wzroku i jezdze w okularach/przeciwslonecznych z korekcja wiec tez mysle ze czcionka z roama bedzie nieodpowiednia, dodatkowo ten profil calej trasy ze mozna powiekszac i sobie przewijac jak np sie zatrzymam i sprawdzam co przedemna. no nic zamowilem roam v3 dla testu ale juz widze ze skonczy sie najpewniej na garminie pomimo ze jest starszym bo budzet mam do 2tys. A tez nie chce kupowac czegos pozbawionego jakiejs funkcji bo na ten moment nie potrzebuje a pozniej moze sie okazac ze jednak fajnie to miec. No i dodatkowo ten sklep czy informacja o pogodzie duzo zmienia. podglad mapy ktora pokazuje drogi utwardzone czy glowne innym znakiem a lesne czy nieutwardzone innym. Na Roam v3 jest wszystko przerywane i niewiadomo jaka jest droga. Ale zawsze tak mam ze jak zamowie to sobie mysle ze cos moze przeoczylem, a pchac sie w dzwonek i nawigacje glosowa jak to samo mozna chyba miec w edge 1040 tylko ze telefon odtwarza dzwiek? no nic sprawdze przez weekend wahoo i bede mial odpowiedz. dodatkowo limit w edge 200 punktow to nie dotyczy TBT z czystego gpx z trackiem? Bo jak komoot premium dodaje tbt to wtedy moze byc problem z zaladowaniem czy nie? Bo mam trasy po 80km i jak wrzucalem do base campa zeby sprawdzic ile jest tbt / zagiec trasy to wyszlo mi 740 punktow. No i co w takim momencie? Chyba ze Komoot inaczej wrzuca TBT niz rte albo garmin rte czy trk nie ma limitu ale tylko na wpt i cue pointsy jest limit? Moze za szybko sie zniechecilem do garmina bo uslyszalem te 200 punktow na trase ze limit i mozliwe ze nie zrozumialem tego dokladnie. -
[Nawigacja rowerowa] Porownanie reroutingu w nawigacjach rowerowych
Janusz56 odpowiedział Janusz56 → na temat → Akcesoria rowerowe
Dzieki Pecio, Sprobuje tego roam v3 najwyzej jak mi nie przypadnie do gustu to wymienie na edge 1040. Bo interesuja mnie bardziej ekrany elewacji i nawigacji. Wiem ze garmin wyswietla te alerty o skretach i zaslaniaja dane a chcialem miec cos takiego zeby i mapa wygladala super a takze zeby ekrany mozna bylo sobie podgladnac, bez koniecznosci klikania czy any nic nie zaslanialo. Garmin ma wiecej danych i nacisk na dane ktore sa spoko bajerem, wahoo dopiero po jezdzie wszystko pokazuje jak wykresiki inne Ace chyba zbyt duzy chociaz jakby byl tak z 50g lzejszy to bylby super. No nic trzeba bedzie przetestowac i sprawdzic jak to wyglada, mysle ze customizacja ekranu mapy tak zeby usunac wszystkie wyswietlane dane bedzie ok a na innym ekranie miec dane na ktorych zalezy, przetestuje i zobacze jak to wyglada -
[Nawigacja rowerowa] Porownanie reroutingu w nawigacjach rowerowych
Janusz56 odpowiedział Janusz56 → na temat → Akcesoria rowerowe
Dzieki za odpowiedz, teraz dla porownania potrzebuje opinii kogos z 1040 bo zastanawiam sie nad roam 3 albo 1040. ku 1040 przemawia wiekszy ekran i opcje wgrania swoich map ale nie wiem jak ze stabilnoscia gdy ma sie podpiete czujniki (predkosc, kadencja i tetno) ale najbardziej zalezy mi wlasnie na reroucie zeby to bylo mniej wiecej user friendly bo mam dosc zawracania czy czekania na podladowanie trasy i szukania na mapie ze drogi sie lacza i dlaczego jeszcze nie pokazuje ze moge swobodnie pojechac nowa trasa… a wahoo ma przyjemniejszy layout i postawe user friendly typowo ze wgrac trase i jechac a jak cos to dostane insta reroute -
Czesc, Od dluzszego czasu szukam jakiegos porownania jak zachowa sie kazda nawigacja przy paru scenariuszach jesli chodzi mi o rerouting. Niestety poszczegolne testy czy recenzje nie posiadaja tego elementu albo sa nie przetestowane rzetelnie tzn np reroute na nawigacji do adresu i brak pokazania reroutu na wgranej trasie. Wiem ze Garmin rozroznia dwa typu rerouta ale mnie chodzi o kwestie reroutingu/rekalkulacji sciezki (wgranego GPX bez cuepoints/waypoints) Co do wahoo nie wiem jak to działa ale z tego co slyszalem jest zdecydowanie szybszy reroute niz w garminie i nie pokazuje U turn/zawroc tylko juz wytyczona dalsza sciezke mimo zaladowanej trasy. (W ostatniej recenzji miesiac temu temat reroutu byl pominiety a wazniejszy byl czas uruchamiania sie nowego roam v3 badz tez jego waga (sic!)) W chinskich wiem powiedzmy jak sprawa sie odbywa i niezbyt mnie to satysfakcjonuje. Pisze tutaj poniewaz moze ktos ma obycie na jezdzeniu po trasach i np planowaniu trasy z wyprzedzeniem a w trakcie jazdy zdarzaja sie niespodzianki. Jezdze glownie po lesie i czesto zdarza sie ze wczesniej zaplanowana czesc trasy jest nieprzejezdna i z tego powodu poszukuje jakiegos dobrego reroutu ktory znajdzie sciezke bo patrzac po mapie widze ze sciezki lacza sie gdzies dalej i jest alternatywa a nie typu U Turn/Zawroc i kontynuuj trase tak jak zalecana. Dodatkowo tez jestem ciekawy czy jesli calkowicie zbocze z kursu bo naprzyklad chce uzupelnic plyny czy znalezc jakis sklep na wsi to czy doprowadzi mnie do najblizszego punktu wczesniej wytyczonej trasy (preloaded) czy tam gdzie z niej wyjechalem.   Inny scenariusz to w drodze powrotnej musze zahaczyc o jeszcze jedna rzecz i wyjechac ze sciezki i wrocic do domu inna, czy w tym momencie tez reroute bedzie usilnie kierowal do punktu wyjechania z trasy czy juz znajdzie polaczenie do blizszego punktu jej przelotu. (Punkt koncowy jest 1.5km a miejsce gdzie wyjechalem z trasy to 7km i czy dolaczy mnie blizej?) Czy pokaze skomplikowane objazdy zeby dojechac do trasy zamiast do punktu styku zaraz przed punktem koncowym? Dziekuje za jakies komentarze czy opisy, bo jestem rozczarowany poziomem tych co nagrywaja recenzje ze nie potrafia pokazac czegos co jest ciekawe tylko najczesciej opowiadaja o tej nawigacji a jej nie pokazujac… Szkoda ze nikt nie bierze przykladu z Szaja i jego recenzji sprzetowych gdzie wszystko bylo pokazane na milion sposobow, ale mozliwe ze niektorzy sa zbyt malo kreatywni i nie wiedza co moze zainteresowac czlowieka.
-
[Chińska alternatywa] dla Garmin 530 / Explore 2
Janusz56 odpowiedział chudzinki → na temat → Akcesoria rowerowe
Ok, troche potestowalem lepiej Brytona i mozliwe ze uwierzylem marketingowej sciemie. Dodatkowe minusy wyszukiwanie trasy do POI potrzeba telefonu, wyszukuje sie przez nawigacje glosowo, badz klika i tyczy w aplikacji Bryton Active. trasa wytyczona w POI jest troche stala nie ma rekalkulacji w czasie rzeczywistym jak na mapach google, mimo skrotu reroute dalej kieruje nas na poczatek trasy dopiero po chwili od wjechaniu na trase rozpoznaje moment w ktorym jestesmy ale to jest troche tak ze kierujemy sie po trasie ktora jest wytyczona, chociaz potem juz pokazuje strzalki ktore sa troche slabej jakosci jesli chodzi o grafike ale dystans pokazuje i sygnalizuje alarmem, jakosc strzalek na pewno nie jak na mapach google. rerouting wymaga odpalonej aktywnosci oraz bycia w ruchu i sparowanego telefonu gdyz przeliczanie odbywa sie przez reroute w czasie rzeczywistym i sa dwie opcje albo do poczatku trasy albo do najblizszego punktu, dziala to dynamicznie gdy sie minie zalecana trase wtedy robi rekalkulacje ale trzeba wiedziec troche jak jechac bo jest lekko opozniony i na pewno nie tak szybko jak w mapach google-a. Tyczy bez uwzglednienia nawierzchni, sa dwa tryby tyczenia albo MTB albo szosa, MTB tyczy po mniej uczesczanych sciezkach czy bocznych uliczkach w miescie a Szosa prowadzona jest glownymi drogami. Dodatkowo komoot jesli ma sie wykupiony bezplatny region jako miasto to niestety aplikacja go nie widzi i przy syncu zglasza ze region nie jest dostepny. Wiec trzeba wykupic albo region albo caly swiat zeby ten sync byl poprawny. Mozna tez udostepnic plik gpx z komoota wybierajac aplikacje do otworzenia bryton active. sa takie niuanse niestety ktore troche daja niesmak jesli dotad jezdzilo sie z telefonem i mialo sie to wszystko od razu na wyciagniecie reki. w kazdym razie na plus czujnik swiatla i climbPro w swobodnej jezdzie tylko trzeba dobrze skalibrowac wysokosc bo gdy sie tego nie zrobi rozpoznaje gorke na plaskiej drodze duzo brakuje niestety i szkoda jesli nie rozwina wiekszej ilosci funkcji czy customizacji bo to byloby zdecydowanie na plus, budzetowo wystarczy bo mozna sobie te niedoskonalosci jakos rekompensowac aplikacjami stron trzecich. za 1000zl sie oplacalo za 1500-1600 juz nie takie jest moje zdanie. A czy pchanie sie w explore 2 czyli 3 letni sprzet za porownywalna sume to z mojego punktu widzenia chyba sie nie oplaca, chyba ze czekac na explore 3 ktory jest opozniony jak seria 550 i 850… aha wewnetrznej pamieci jest 32GB bo po podepnieciu do Bryton Update Tool pokazalo mi 28.3GB chyba wiec na pewno nie jest to 16GB. Aktualizacje do map sa wiec nie jak w igpsport. mam nadzieje ze komus to co napisalem pomoze