Skocz do zawartości

Monicz_k

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Monicz_k

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. A wrócę jeszcze do tematu bo nic nie kupiłam nadal a wyskoczyła mi na pepperze okazja jakaś https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-onna-29-30-deore-2x10-xl-licznik-p-9947.html?gad_source=1&gad_campaignid=21240368574&gbraid=0AAAAACvBgwynLOQWRoN73tu0F5qTXhYD9&gclid=CjwKCAjw_pDBBhBMEiwAmY02NpS7HsxR34KoSmj9lPpJgiqctS8sC2MvrvVNg-0-scl-hWjX4ydtwhoCkmMQAvD_BwE Rozmiar S występuje na amo powietrznym
  2. Hmm a czy jest sens dopłacać ok. 2k za 1kg lżejszy rower? I chyba amo powietrzny? bo Live Rove 1 jest za 5499zł, a Liv Rove 2 mam możliwość zakupu za 3500zł
  3. @chrismel zupełnie nic się nie zmieniło. Opisałam moje odczucia podczas wycieczki z czym na tej trasie nie poradził sobie mój gravel lub ja. I że chciałabym mieć rower, który lepiej by sobie radził w trakcie takiej wycieczki i takich warunków, niespodziewanych, gdzie nagle się okazuje "o zjazd stromy przez las i luźne kamienie!". Nadal mówię o wycieczce gdzie 80% trasy to asfalt (zjazdy i podjazdy) oraz 20% las (zjazdy i podjazdy). Szukam roweru który poradzi sobie w tych warunkach w lepszy, przyjemniejszy dla odczuć sposób Wizyty w rowerowych chyba mogę uznać za zakończone. Pan od używanych rowerów, miał zapewne wszystko o czym mówiliście, czyli każdy rower był wyposażony w amo powietrzny, np. rock shox. Osprzętowo deore z hollowtech z hamulcami hydraulicznymi od shimano z wszystkim co kojarzyłam, że jest dobre jakościowo niestety wybór pojedynczych sztuk i rozmiarów S totalnie brak (nie ma i nie będzie bo nie opłaca mu się takich kupować bo rzadko się sprzedają). W kolejnym sklepie ponownie propozycje liv rove 2 W ostatnim propozycja romet orkan 8 (3x10 - chyba to kiepski pomysł?) https://romet.pl/rower-crossowy-romet-orkan-8-d-2023-4951.html?srsltid=AfmBOorgIWNQYjmKJmb5LxqfpJMy5hc_2cwPiBDSOxXiL1zDNYiWEJCr Także na dzień dzisiejszy wydaje mi się, że stoję przed decyzją Liv Rove 2 vs. Romet Orkan 8
  4. @chudzinki dzięki za polecenie! Widziałam też go i miałam na liście tylko na razie nigdzie nie mogę go dorwać do zmierzenia. Dziś przede mną ostanie 3-4 sklepy rowerowe w tym jeden uznałam że podejdę jeszcze do polecanego Pana, który ma serwis i sprzedaje rowery używane, chyba sam coś tam składa. Bo jestem też ciekawa cen i jakości. I wtedy podejmę jakąś decyzję
  5. @Miro1970 tak też zaczęłam czuć, więc ciężko mi się już wypowiadać bo po rozeznaniu i waszych odpowiedziach nie potrzebuję full MTB, jeśli większość tras to są asfalty i raz na jakiś czas wypad w las
  6. Po wizycie w rowerowym czuję się, że wiem jeszcze mniej niż przed w 2/3 kolejnych sklepach - pierwszą sugestią sprzedających był ponownie Liv Rove 2, który wrzucałam wcześniej. W ostatnim sklepie za to Kellys ok. 3900 zł https://marexrowery.pl/pl/shop/product/rower-kellys-pheebe-50-rozne-kolory/?variant=1672 Każdy sklep zasugerował rozwiązania 2x coś ze względu na trasy po jakich jeżdżę, wzięli pod uwagę sakwy i to, że w MTB musiałabym i tak zmienić opony na cieńsze bo te co są nie nadają się na trasy 80-100km, tylko na cięższe tereny
  7. Nie do końca rozumiem wasze zarzuty. Nie czuję tego, że amortyzacja w moim gravelu jest na takim samym poziomie jak w tym Liv, skoro w krossie wogóle jej nie ma? Przejechałam tym rowerem wczoraj z 5 kółek, wjechałam na wielkie krawężniki bez żadnego problemu. Na moim gravelu w życiu bym tego nie zrobiła, musiałabym się zatrzymać i podnieść przednie koło zapewne jak to zwykle robiłam przed jakąś wysoką przeszkodą. Także uważam, że jakakolwiek amotyzacja jest na + w tym wypadku. Tak jak napisałam wzięłam wasze uwagi co amortyzatorów i opon. Tak pewnie ten skok 63mm nie jest niczym świetnym ale nadal uważam że jest lepszy niż nic? I czemu czepiamy się opon fabrycznie założonych skoro i tak rozmawiamy o wymianie? I oczywiście nie mówię, że podjęłam decyzję i kupię ten rower. Podejdę dziś jeszcze zobaczyć inne propozycje
  8. Okej, czyli generalnie rower nie jest zły. Tylko docelowo wymienić opony i amor? Dziś podjadę jeszcze do 2 innych rowerowych zebrać opinie i coś pomierzyć
  9. Cześć jestem po wizycie w rowerowym. Na moje wymagania pod względem nawierzchni i pomysłów na ten rower, zasugerowano mi markę Liv i rozwiązanie 2x, że będzie lepsze. Model który najbardziej mi przypadł do gustu to Live Rove 2. Pozycja super wygodna, rozmiar S bardzo wygodny. Opony ma węższe niż w typowych MTB Liva, stąd ma sobie poradzić na trasach długich trasach asfaltowych ale też przy zjazdach w lesie. Po znajomości możliwy zakup za cenę 3,5k wraz z różnymi akcesoriami pod backpacking. ALE! nie ma on niestety amo powietrznego, o którym tutaj mi pisaliście. I martwi mnie kaseta 11-39? Nie wiem czy potrzebnie. Po za tymi uwagami to ja nie mam, żadnych bo na innych się nie znam https://www.liv-cycling.com/pl/rove-2-2025 Dodatkowo zaproponowano zakup liv rove 1 https://agasport.com.pl/rower-giant-liv-rove-1-dd-twilight-mauve-id-3805?gad_source=1&gad_campaignid=16765986850&gbraid=0AAAAACWslmyLxfGFBKLTd0HDkxxgXfM1M&gclid=CjwKCAjwiezABhBZEiwAEbTPGEoM5RzXzWhpXw9spdbxdbl6FEjH71WIpZnkGpJMkIn_Bu7OE8d1LxoC6AoQAvD_BwE, który właśnie amo powietrzny posiada, również w takiej cenie ale okazało się, że nie ma mojego rozmiaru i nie mają możliwości zamówienia go no a necie ceny już ok 4,5-5k. Czy waszym zdaniem znajdę lepszy osprzętowo rower w cenie 3,5? Zrobiłam przeliczenie z chatem gpt biorąc pod uwagę też opony Przełożenia i gear inches: Tryb Rower gravel KROSS SORA Rower Liv Rove 2 CUES Najlżejsze 34 / 34 = 1,00 → 27,5 gear inches 30 / 39 ≈ 0,769 → 21,5 gear inches Najcięższe 50 / 11 ≈ 4,55 → 125 gear inches 46 / 11 ≈ 4,18 → 117 gear inches Więc wychodzi, że lżej powinno być pod górki ale już z górki trochę gorzej? Ale może przy dłuższych trasach jest to rozwiązanie?
  10. @Greg1 ja właśnie mam już dwa rowery. Typowo miejski z koszyczkiem, ciężki stalowy - nienawidzę na nim jeździć i gravela. I chciałabym się obu pozbyć i zostać przy jednym uniwersalnym bo przy dwóch mam właśnie spory problem z miejscem na nie
  11. Widzę właśnie, że każdy ma inne zdanie ale rozważę wszelkie opcję, dziś mam akurat sklep orbea, giant i liv po drodzę, więc podejdę coś przymierzyć. Jak coś mi wpadnie w oko to wrzucę link do waszej oceny
  12. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Podjadę do kilku większych sklepów coś pomierzyć z tego o czym wspominaliście i zobaczę jak to wygląda. Jak ktoś miałby jakieś konkretne modele/linki to też chętnie zobaczę, żeby wiedzieć na co zwrócić uwagę osprzętowo
  13. @Przecietny gravel pewnie da rade. Ja dałam radę bez żadnego przygotowania ale nie powiem, że to była trasa komfortowa i super przyjemna dla mnie na garvelu jak widziałam resztę ekipy na MTB, przy zjazdach po lesie kontra mnie trzęsącą się jak galaretka i jadącą tak żeby omijać największe luźne kamienie na ciągłym nacisku na hamulce. Cały szlak opiera się na podjazdach i zjazdach. Tak jak w opisie "trudno szukać płaskich odcinków". Część tych podjazdów i zjazdów jest przez lasy i nie zawsze są ta asfaltowe ścieżki - ale owszem jest ich bardzo dużo! W opiniach na velo mapie, też jest mnóstwo wypowiedzi że najlepszy rower na ten szlak to MTB. Oczywiście można odbić i przejechać pewnie jakąś asfaltówką przez wieś obok. Jak Ci zależy mogę poszukać jakiś zdjęć z wyprawy
  14. Zamierzam jak najbardziej coś pomierzyć! tylko nie do końca wiem czego mam szukać mam się skupić na MTB, na amo powietrznym, na oponach pewnie w małych rozmiarach MTB to będzie 27,5. W większości rowerów pojawiają się rozwiązania napędów 1x10, 1x12. Nigdy nie miałam takiego napędu, zwykle to było 2x6. Czy takie napędy 1x coś są pożądane? Z wniosków które już też mam to wchodzi w grę 1x12 Deore? A jak wg. was się ma taki rower MTB do montowania na nim sakw? Bo zakładam, że pewnie na przyszłość mogłaby wydarzyć się taka sytuacja jak wymieniony wyżej szlak, że jednak trzeba będzie coś założyć na niego
×
×
  • Dodaj nową pozycję...