Cześć jestem po wizycie w rowerowym. Na moje wymagania pod względem nawierzchni i pomysłów na ten rower, zasugerowano mi markę Liv i rozwiązanie 2x, że będzie lepsze. Model który najbardziej mi przypadł do gustu to Live Rove 2. Pozycja super wygodna, rozmiar S bardzo wygodny. Opony ma węższe niż w typowych MTB Liva, stąd ma sobie poradzić na trasach długich trasach asfaltowych ale też przy zjazdach w lesie. Po znajomości możliwy zakup za cenę 3,5k wraz z różnymi akcesoriami pod backpacking. ALE! nie ma on niestety amo powietrznego, o którym tutaj mi pisaliście. I martwi mnie kaseta 11-39? Nie wiem czy potrzebnie. Po za tymi uwagami to ja nie mam, żadnych bo na innych się nie znam https://www.liv-cycling.com/pl/rove-2-2025
Dodatkowo zaproponowano zakup liv rove 1 https://agasport.com.pl/rower-giant-liv-rove-1-dd-twilight-mauve-id-3805?gad_source=1&gad_campaignid=16765986850&gbraid=0AAAAACWslmyLxfGFBKLTd0HDkxxgXfM1M&gclid=CjwKCAjwiezABhBZEiwAEbTPGEoM5RzXzWhpXw9spdbxdbl6FEjH71WIpZnkGpJMkIn_Bu7OE8d1LxoC6AoQAvD_BwE, który właśnie amo powietrzny posiada, również w takiej cenie ale okazało się, że nie ma mojego rozmiaru i nie mają możliwości zamówienia go no a necie ceny już ok 4,5-5k.
Czy waszym zdaniem znajdę lepszy osprzętowo rower w cenie 3,5?
Zrobiłam przeliczenie z chatem gpt biorąc pod uwagę też opony
Przełożenia i gear inches:
Tryb
Rower gravel KROSS SORA
Rower Liv Rove 2 CUES
Najlżejsze
34 / 34 = 1,00 → 27,5 gear inches
30 / 39 ≈ 0,769 → 21,5 gear inches
Najcięższe
50 / 11 ≈ 4,55 → 125 gear inches
46 / 11 ≈ 4,18 → 117 gear inches
Więc wychodzi, że lżej powinno być pod górki ale już z górki trochę gorzej? Ale może przy dłuższych trasach jest to rozwiązanie?