Skocz do zawartości

Voting8236

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Voting8236

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. @Dzejdzejokocza nie 😶 Ale porównując do tego gdzie byłem kiedy zakładałem temat to teraz już mniej więcej wiem na czym stoję. Mierzyłem też tego Rometa bo żal byłoby go skreślić z takim osprzętem. Fajny ale niestety promocja dotyczy jedynie rozmiaru M który był dla mnie za mały, L-ka na oficjalnym sklepie niedostępna a w stacjonarnym 5199PLN to już nie mój budżet.
  2. Skuszony promocją mierzyłem go ostatnio i przy 179cm M-ka była zdecydowanie za mała, porównywalna chyba do 17" Unibike. Niestety L-kę ciężej dostać a jak już to w regularnej cenie.
  3. @Tyfon79 Jeśli prześledzisz temat od początku to zauważysz, że wielkim fanem wyboru Riverside nie jestem ale przyszedłem tu po poradę a nie mówić co jest dobre a co złe. Kilka osób (chyba nawet większość) była za Riverside i Giantem a ja staram się nie być ignorantem i biorę pod uwagę fakt że mogę nie mieć racji. Zmieniam/weryfikuję więc moje preferencje czy to po jakichś argumentach czy po sprawdzeniu danego roweru na żywo i nie uważam żeby to było coś złego. Przyczepiłeś się mojego ostatniego postu o Riverside kiedy ja tu jestem stroną otrzymującą rady a nie dającą, jeśli masz jakieś zastrzeżenia co do Riverside to kieruj je do osób które mi go polecały. Od początku mówię że osprzęt wydaje mi się średni, nie jestem przekonany co do korby czy wyglądu, ale wiem też po kilku sprawdzonych rowerach że muszę iść na ustępstwa. Jakbym szedł na łatwiznę to temat by się zamknął w 3 postach i nie dywagowałbym nad każdą opcją jakby moje życie od tego zależało. Każdy tu ma jakieś argumenty i potrafi je przedstawić lepiej lub gorzej, ty natomiast podszedłeś z jakiegoś powodu do tego bardzo personalnie I emocjonalnie. Jak nie masz cierpliwości do dawania rad to może tego nie rób a nie zgrywaj pana "wiem wszystko, jestem lepszy".
  4. Wybacz że mam preferencje/gusta i ograniczony budżet który dla Ciebie jest niczym. Wybacz że nie jeździłem rowerem od ponad 10 lat więc nie jestem w stanie w pełni określić swoich potrzeb i co kilka dni zmieniam zdanie/waham się co do potencjalnego zakupu. Dla ciebie to zakup zwykłego crossa a nie "roweru zawodniczo-ścigackiego", dla mnie to zakup roweru na lata przy ograniczonym budżecie, niewielkiej wiedzy i małemu doświadczeniu. Jeśli moje rozważania i pytania są dla Ciebie zbyt małostkowe to po prostu możesz temat przemilczeć.
  5. Dziękuję aczkolwiek panta rhei i jeszcze wszystko może się zmienić np teraz ten Romet specyfikacją mocno kusi... Swoją drogą ten Romet to rocznik 2024 a nie 2025 jak podaje sklep, z tego co widzę modelu 2025 nie ma a sam rower jest również w promocji na oficjalnej stronie Rometu choć trochę drożej bo za 3499PLN Jedyny zarzut (oprócz tego że jest Rometem) no to ta archaiczna korba. Cross za 5200PLN z korbą 3xx, kto to widział...
  6. No szczerze mówiąc to dziś testowałem Unibike Viper ale przemilczałem bo nie mam za bardzo przemyśleń... Crossfire nie mieli, Xenon i Zethos kusiły ale ponad budżet więc już nie chciałem komplikować chaosu w głowie jeszcze bardziej. Powiedziałbym, że Riverside 920 wywarł na mnie lepsze wrażenie. Na minus w Unibike luźne przewody w ramie, jeśli miałem jakiekolwiek zastrzeżenia wcześniej do Gianta w tej sprawie to cofam wszystko. Może w praktyce to jest nieodczuwalne ale do tej pory każdy rower miał to na sztywno. Unibike dodatkowo miał jakiś 3cm kawałek luźnej gumy na tych przewodach z zewnątrz którego zadaniem jest niwelowanie stukania a ramę, wyglądało to dziwnie i tanio ale może działa jak trzeba. Wygoda jako taka, kwestia regulacji ale jeśli mam być szczerym to żaden z rowerów które testowałem nie wyróżniał się szczególnie czy to pozytywnie czy negatywnie... Owszem, Roam wydawał mi się najlepszy ale ciężko powiedzieć jak bym je ocenił w ciemno, nie znając ceny i który teoretycznie lepszy/gorszy. Jeżeli cokolwiek wyjdzie to po kilkudziesięciu czy kilkuset kilometrach więc na chwilę obecną to takie wróżenie z fusów. Najbliżej mi obecnie do kupna Riverside 920 ale tylko dlatego, że Decathlon mam obok, obsługa posprzedażowa będzie bezproblemowa (tak zakładam), jest lekki i ma raty 0%. Rower generalnie chwalony, powietrzny amortyzator to miły dodatek i chyba tyle. Wolałbym korbę 2xx, wolałbym Gianta 1 2024 ale lokalnie go nigdzie nie dostanę, nie chcę się bawić w wysyłki, podobnie w przypadku Heist X7. Jedyne co mnie powstrzymuje to niepewność co do samego osprzętu Riverside bo mam wrażenie że Unibike Crossfire/Viper wypada tu lepiej przy czym zaznaczam że chodzi mi tu jedynie o trwałość czy kulturę pracy. Od początku jestem na mocne nie jeśli chodzi o Romety ale sprzętowo rzeczywiście wydaje się być absurdalnie dobry w tej promocyjnej cenie. Ktoś chciałby się wypowiedzieć na jego temat?
  7. Jak laik laikowi, wejdź sobie na kalkulator przełożeń i porównaj przykładowe dane rowerów z 1xx, 2xx i 3xx. W uproszczeniu chainrings to korba, cogs kaseta. Zobaczysz, że w przypadku 3xx sporo przełożeń się po prostu ze sobą pokrywa, podobnie w 2xx choć dużo mniej, rozwiązaniem więc dla wielu wystarczającym będzie zastosowanie korby mniejszej. Np korba 1xx daje końcowo mniej przełożeń, większy skok między nimi i stosunkowo niewiele mniejszy zakres ale przy dużo prostszej I lżejszej konstrukcji. Tu masz przykład Unibike Viper w porównaniu z Riverside 920 (koła trzeba poprawić ale niewiele zmieniają): https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30,46&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2215&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=38&RZ2=11,13,15,17,20,24,28,32,36,42,46&UF2=2215
  8. Nie zrozumiałeś clue mojej wypowiedzi. Nie odpowiedziałem za nikogo a jedynie zwróciłem uwagę na fakt że jak coś porównujesz to rób to obiektywnie a nie wyszukując skrajne pojedyncze promocje żeby tylko udowodnić swoją rację. Jaki jest sens porównywania roweru z ramą 16.5" i 19" dla potencjalnego kupca? Napisz że Roam 4449PLN, Zethos 4229PLN albo porównuj cenę katalogową i już...
  9. 1. Słowem nie wspomniałem o Zethosie więc "nie wiem do czego dążysz". 2. Porównując dwa modele i ich cenę bierz pod uwagę cenę katalogową albo promocyjną ale z większym wyborem niż jeden rozmiar 16.5" no to mało rzetelne... 3. To czy mi pasuje 1xx czy nie nie powinno być przedmiotem oceny roweru. Jeśli wymogiem jest napęd 2xx to stawianie za wzór roweru 1xx z za małą ramą jako argument jest słabe.
  10. @chudzinki Bądźmy rzetelni, ten Roam obecnie na promocji do dostania nie za 3900 a za 4500 (ostatnie sztuki w dwóch sklepach) a i to jest cena promocyjna z 4999. Podlinkowana oferta dotyczy jedynej dostępnej ramy 16.5" czyli czyszczenie magazynu.
  11. Strasznie doceniam waszą dyskusję i czytam wszystkie wasze wypowiedzi, mam natomiast jedną małą prośbę. Bardzo łatwo coś krytykować czy się nie zgadzać, większość tematów które przeglądałem tu na forum (ale nie tylko) często zawiera negatywne wypowiedzi na temat danej konstrukcji ale... nie oferuje niczego w zamian. Prosiłbym aby każdy przy okazji wypowiedzi (szczególnie krytyki jakiejś opcji) proponował jakieś konkretne modele które podeprą jego stanowisko, szczególnie w niższym przedziale kwoty zawartej w temacie. Mimo wielu wartościowych wypowiedzi, czasem mam wrażenie że wiem mniej niż przed założeniem tematu kiedy każdy pisze coś innego...
  12. @NerfMe Rocznik 2025 jedynie mierzyłem z myślą o roczniku 2024 (który też budżet przekracza), innego nie było a rama się nie zmieniła. Roam 1 2024 jest w dwóch sklepach za 4500 PLN czyli tyle co Heist X7. Co masz na myśli mówiąc "są to rzeczy, które po pewnym czasie i tak trzeba zmienić"? Co do korby to tu jeden z użytkowników o tym wspomina, o ile nic się przez ostatni rok nie zmieniło. Reszta osprzętu... @aflywspomniał że SRAM od GX natomiast tu mamy gorszy NX. Pytanie jak się ma ten osprzęt w Riverside do Heista/Roam, czy te dodatkowe 700zł jest usprawiedliwione dużym skokiem jakościowym i zdecydowanie powinienem pójść w ich stronę czy Riverside będzie bardziej niż wystarczająco dobry. Zaznaczam, że przez najbliższe 2-3 lata nie chciałbym tam niczego modyfikować/wymieniać, nie licząc siodełka i może sztycy. Dzięki za uwagę, dowiem się jak to wygląda z wagą bo jeśli 100kg to rzeczywiście bardzo mało. W hardcorowym terenie nie ale nie idźmy ze skrajności w skrajność, z nierówną ubitą drogą czy niewielkim wzniesieniem powinien bez problemu sobie poradzić chyba? Fajnie gdyby się przy tym nie rozsypał. Strasznie problematycznie jest to kupno roweru dzisiaj... Kiedyś po prostu się brało MTB który się najbardziej podobał i jeździło to wszędzie wystarczająco dobrze, teraz najlepiej mieć 8 różnych rowerów na każdą ewentualność.
  13. No dobra, jestem znów trochę mądrzejszy po sprawdzeniu kilku opcji na żywo. TLDR na końcu jeśli komuś się nie chce czytać ściany tekstu o moim niezdecydowaniu i kręceniu się w kółko Na pierwszy ogień poszedł Giant Roam 1 2025, niestety opcji zeszłorocznej już nigdzie nie udało mi się dostać ale właściwie to to samo więc good enough. Rower cudowny ale... Kultura pracy kobry 1xx 42 z kasetą 11 pozostawia wiele do życzenia. Możliwe że delikatna regulacja by pomogła natomiast sprzedawca mgliście odpowiadał na to pytanie i raczej fizyki oszukać się tu nie da, na największej zębatce kasety skos był mocno zauważalny i odczuwalny. Być może na co dzień to nie przeszkadza i tak ma być, nie wiem, mnie to irytowało. Opcja Roam 1 2024 z korbą 2xx dalej w grze aczkolwiek mocno przekracza budżet i bardzo ciężko z dostępnością. Na drugi ogień poszła Merida Crossway 100 która już raz była przeze mnie sprawdzana. Względem Crossway 300 różnica w osprzęcie jest marginalna (kaseta 10 zamiast 9), dodatkowo brązowy/miedziowy kolor (niedostępny w 300) na żywo wygląda cudownie w przeciwieństwie do czarnego. Sam rower ponownie wywarł na mnie pozytywne wrażenia, wydawał się solidny, był wygodny choć już nie było tego "wow" co przy Giancie ale to zupełnie inna półka cenowa. Trzeci był Kross Evado 7.0 2024 (wersja 2025 jest praktycznie identyczna, zmienili chyba tylko opony) który sprzętowo jest tym samym co Crossway 300. Wrażenia z jazdy podobne, może nawet delikatnie lepsze niż w Crossway ale to różnice marginalne na poziomie podświadomości. Na mały minus, że nie działała blokada amortyzatora a ta plastikowa wajcha do blokady właśnie odpadła po 2 metrach jazdy. Oczywiście powodów może być wiele, w końcu codziennie maca ten rower dziesiątki osób niemniej niesmak pozostał Nie udało mi się dziś dorwać Unibike, zostawię to na jutro. Przemyślenia. Nie wiem o co chodzi z hamulcami... Czytając ostatnie dni różne komentarze czasem widziałem wypowiedzi typu "hamulce spowalniają a nie hamują" i nie za bardzo wiedziałem o co chodzi aż do dziś. Nie odczułem tego aż tak w Giancie (wg specyfikacji chyba wszystkie mają to samo?) ale Kross i Merida udawały że hamują. Je się jakoś reguluje? Mam nadzieję że tak, bo bieda straszna. Ostatnie dni skupiałem się na tylu rzeczach, że przeszedł bez mojej uwagi fakt iż zarówno Merida jak i Kross mają korbę 26-40... Z natłoku danych zakodowałem, że mają tak samo jak Giant i Unibike czyli 30-46 a to z kolei tłumaczy próby przekonania mnie niektórych osób do 1xx 36(Heist)/38(Riverside) bo różnica do 40 rzeczywiście niewielka i nie warta dodatkowej wagi i komplikacji związanej z 2xx. Jeśli tak było to wybaczcie W związku z powyższym postanowiłem dać szansę Riverside 920 z korbą 1xx 38, udało mi się takowy zlokalizować i właśnie wróciłem z przymiarki. Bardzo fajny rower, odczuwalnie lekki, kultura pracy jednorzędowej korby 38 zdecydowanie lepsza niż w przypadku Giantowego 42. Rower przez swoją niską wagę, korbę 1xx, stosunkowo cienką ramę i średnicy opon 40mm wydaje się być bardzo delikatny, ciężko mi go sobie wyobrazić w terenie, nawet lekkim. Z negatywów, nie jestem przekonany co do osprzętu... Wrzuciłem rower w szukajkę i nawet w obrębie tego forum zdania są mocno podzielone, chętnie poznam świeże opinie na ten temat (większość głosów była z poprzedniego roku i przeplatała się z wersją na Shimano). Osprzęt wydaje się zbieraniną tego co było pod ręką na magazynie, wszystko z innej parafii, dodatkowo pojawia się pytanie czy mniejsze koła czy jakieś inne elementy nie będą w przyszłości problematyczne w przypadku chęci wymiany (czy nie ma tu jakichś dziwnych/rzadkich rozwiązań). Plusem nietechnicznym są raty 0% no i polityka (tak mi się wydaje) gwarancyjna Decathlonu, z tego co wiem nigdy nie stwarzają problemów. TLDR: Podsumowując dalej nic nie wiem i walczę sam z sobą między 1xx a 2xx... Odrzucam Meridę i Krossa które zastępuje Riverside 920 (o ile komentarze dotyczące osprzętu będą pozytywne). Roam 1 2024 wciąż na prowadzeniu ale ciężko z dostępnością i mocno przekracza budżet, do oceny pozostał Unibike i wtedy postaram się podjąć decyzję. Jeśli Unibike odpadnie i nie uda mi się dostać Roama to do gry wróci Heist i Canyon a więc same kasety 1xx...
  14. @chudzinki Byś przeczytał to byś wiedział, że biorę a nawet dziś będę się do takiego przymierzał na żywo Po za tym budżet chciałem zmieścić w 3500 (4000 max) ale przy warunku z powietrznym amortyzatorem było to niemożliwe więc padły droższe propozycje. Inna sprawa to napęd, nie tyle 1xx mi nie odpowiada sam w sobie co 1xx na korbie 36. Dlaczego brnę? Kompromis tego wymaga I póki niczego nie kupiłem to każda opcja jest na stole, albo odpuszczę powietrzny, albo pogodzę się z korbą 36, albo kupię Gianta. Na chwilę obecną nie jestem w stanie powiedzieć co przyda mi się bardziej, większy zakres przełożeń czy lepszy amortyzator (czy aż tak odczuję różnicę)... Stawiam na większy zakres przełożeń ale nie chce być uparty dla zasady i może pogodzę się z opcją korby 36 1xx kiedy zobaczę powietrzny w akcji (choć mało prawdopodobne że odczuję różnicę podczas krótkiego testowania w sklepie). Trudne wybory
  15. Świetna rada, "kup obojętnie co i jak będzie źle to następnym razem wybierzesz coś innego"... Myślę że sytuacja została dosyć jasno przedstawiona, zarówno doświadczenie, plany, wymagania, potrzeby jak i budżet. Nie przyszedłem tu oczekując cudów, jasno przedstawiłem czego chce i jedyne w czym potrzebuję pomocy to ocena poszczególnych producentów/modeli ewentualnie propozycja innych wraz z konstruktywną argumentacją. "Kup jaki wydaje ci się dobry" nie jest specjalnie pomocne i dla takiej rady raczej nikt nie potrzebuje pisać tu na forum... @afly 1. Tu niewiele się zmieniło od mojej ostatniej odpowiedzi: 70 miasto/30 las, pozycja maksymalnie wygodna, szacunkowo ok 100km/tygodniowo + okazjonalne jednorazowe 50-100km (generalne użytkowanie 3-4 razy w tygodniu) 2. Nie planuję modyfikacji, na pewno nie w ciągu pierwszych 2-3 lat od zakupu. 3. Jak zrozumiałem Cues to obecna standaryzacja od Shimano natomiast nie wiem jak duża jest różnica jakościowa jest pomiędzy modelami tej serii, jak to się ma do Deore i jak się mają do Sram. Większość ofert opiera się na tej samej ramie w obrębie danego producenta i modelu, chciałbym wiedzieć czy marginalna różnica w osprzęcie między Meridą 100 a 300 lub Evado 5.0 a 7.0 jest warta tych dodatkowych 500 PLN czy nie i dlaczego. 4. Tak, to już zostało dosyć szeroko omówione i możliwości są niewielkie. Canyon, Riverside, Heist i Roam z modeli które podałem z czego w przypadku mojego uparcia się na korbę 2xx pozostaje jedynie Roam. Budżet natomiast mocno przekracza moje założenia do tego Roam ideałem nie jest więc podpunkt "amortyzator powietrzny" raczej pozostanie niespełniony chyba że zmienię zdanie co do 1xx korby 36. 5. To akurat chyba warunek spełniany przez wszystkie modela z jakimi się spotkałem w kwocie 3000+ 6. Tu chodziło mi jedynie o te dzwonienie w Roamie ale temat uznaję za zamknięty. 7. Kompromis owszem ale jest tu sporo odcieni szarości i ciężko zdecydować się na konkretne ustępstwa. W pierwszej kolejności zrezygnowałbym z amortyzatora powietrznego z racji mocno ograniczonego wyboru i mocno naciągniętego budżetu (no chyba że jutro uznam że to must have po sprawdzeniu Gianta). Jeśli odpuszczę powietrzny to cała reszta praktycznie spełnia pozostałe wymagania, pozostaje kwestia geometrii/wygody i osprzętu - dlatego podałem różne modele w różnych kategoriach cenowych. Jutro sprawdzam Roam, liczę na miłość od pierwszego wejrzenia i zamówię Roam 0 2024 póki jeszcze są dostępne. Jeśli nie, to sprowadzę Riverside do Dechathlonu o ile się da bez kupowania, może na żywo mnie do siebie przekona. Jeśli obie te opcje odpadną, zrezygnuję ostatecznie z amortyzatora powietrznego i górną granicę budżetu ustalę na 3500 co z kolei oznacza Meridę/Unibike/Kross. Tak bym to widział:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...