Skocz do zawartości

Piotr1969

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Piotr1969

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od miesiąca
  • Dedicated Rzadka
  • Od tygodnia
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

8

Reputacja

  1. Witam. Zamierzam zamienić kasetę 11-42 deore na 11-43 deore w technologii Link Glide. Zastanawiam się czy razem z wymianą kasety niezbędne będzie zmiana przerzutki, manetki oraz łańcucha. Obecnie mój napęd to tradycyjne deore z przerzutką ze sprzęgłem. Może ktoś ma doświadczenie z tematem ???
  2. Bardzo porządny rower. Dobry osprzęt jak za te pieniądze. Silnik shimano steeps 6100 do twoich potrzeb absolutnie wystarczający. Ci co piszą, że każdy bosh jest lepszy od każdego shimano to piszą, żeby pisać. Ja i moja żona posiadamy rowery z napędem shimano steeps 6100. bardzo komfortowy silnik. Mam rower ponad 4 lata i absolutnie niezawodny napęd. 60nm wytarczające nawet w Chorwackie górki. Hamulce 4 tłoczkowe to miła niespodzianka, ponieważ w tych pieniądzach ładują zwykle podstawowe mt200 Jeżeli nie przeszkadza bateria , która nie jest w 100% zitegrowana z ramą to jest jedna z ciekawszych opcji na rynku za 8999 zł. Pozdrawiam
  3. ,,Pajak" to część łącząca suport (lub suport silnika) z zębatką przednią. Czasami jest to zintegrowana z zębatką część nierozłączna. W moim wypadku potrzebowałęm zmienić pająk, który miał linię paska 41,7 mm (jest to odległość zębatki od osi roweru i jest obliczona dla tylnej zębatki tak, żeby pasek nie miał ,,przekoszenia" ) Chodzi o to,(w napędzie gates szczególnie ważne), żeby tylna zębatka i przednia były w jednej linii. Dlatego producenci podają linię paska dla napędu. W moim przypadku zmiana napędu na alfine 11s wiązała się z koniecznością wymiany właśnie pająka przedniego napędu na linię paska 46 mm lub bardzo zbliżony. Na zdjęciu masz zdjęcie poglądowe. W przypadku napędów elektrycznych centralnych istotne jest jakiego producenta silnik posiadasz. Inne są pająki pod shimano steeps a inne pod np. bosch system. Na dole zdjęcia poglądowe
  4. Uzupełnienie tematu Ci co są zorientowani to znają historię zamiany napędu nexus5 di2 na alfine 11 di2. Finalnie zdecydowałem się na książkowe rozwiązanie. Zakupiłem silnik sterujący MU510 (był MU500 , który nie obsługuje teoretycznie zębatek poniżej 28 zębów). Silnik kupiony w jednym ze sklepów internetowych w Niemczech. Do tego oczywiście przewód zasilający i adapter do przewodu. Wszystko za naprawdę małe pieniądze (razem jakieś 90 euro). Do tego bardzo długo szukany pająk do linii paska (46 mm). Generalnie prawie niedostępna rzecz, udało mi się kupić z Włoch (linia paska 47 mm więc w granicach tolerancji). Do tego zębatka 22T żeby w końcu ratio też było książkowe. Silnik sterujący MU510 był zakodowany na 5s , ale serwis bez najmniejszego problemu przeprogramował na 11s. Teraz wszystko jest jak w książce Dodam, że poprzednia konfiguracja zaczęłą sprawiać problemy (nie zapinał się 6 bieg i zdarzały się nie zapiąć w ogóle żadnego biegu). Temat uważam za zamknięty (mam nadzieję) Pozdrawiam
  5. Zgadza się. Zwykła piasta Alfine 11 jest sterowana mechanicznie przez manetkę. Zatem system działa jak zwykły rower z napędem elektrycznym. Trudno jednak mi potwierdzić w 100% czy upgrade nie byłby potrzebny. Na logikę nie (mam rower elektryczny 1/10 z tym samym silnikiem) , z tym że, w shimano wiele rzeczy jest nielogicznych
  6. W moim przypadku (rower Kross Evado hybrid 6) upgrade oprogramowania silnika na alfine 11 był konieczny. W Alfine 11 di2 nie ma automatycznej zmiany biegów. Jest w nexus 5 i 8 (ale wtedy zakres przełożeń jest mniejszy). Nie przeszkadza to zbytnio, bo dla mnie ważniejsze jest to, że napęd po zatrzymaniu zawsze wraca do ustawionego biegu startowego, więc mamy taki ,,półautomat"
  7. Gratulacje, bardzo ciekawy rower. Tylna zębatka widzę chyba 32. Przód więc wnoszę że 46. Ciekawy jestem jaki jest silnik sterujący piastą. Ja bym amortyzatora nie zmieniał. W tym przypadku chodzi bardziej o wygląd roweru.
  8. Tak to konkretnie wygląda porównując Alfine 11 di2 z Nexus 5 di2 w mojej byłej i obecnej konfiguracji. U mnie 1 bieg w nexusie miał zbliżone ratio do 4 w alfine. Ja ustawiłem bieg startowy na 5 w alfine. Jak widać z wykresu jest on ,,lżejszy" niż 2 w Nexus. Bieg 1,2,3 jest realnym zyskiem z mojego ugrade + oczywiście większa płynność zmiany przełożeń.
  9. Nexus 5 di2 w tym rowerze w zupełności wystarczał do codziennej jazdy. W lekki teren i spokojne górki również dawał radę. Jeżeli nie będziesz miał pomysłu na bardziej strome podjazdy to spokojnie to da radę. Na najniższym biegu ratio było 1,5. Na najwyzszym ok. 4. Przypomnę ze układ zębatek 42/28. Na najwyższym biegu czyli na 5 rower maił szybsze przełożenie niż w moim Kross Evado hybrid 6. W zasadzie bieg 5 to z górki i wiadomo, że już wspomaganie nie działa. Natomiast w porównując Nexusa do Alfine to niższe biegi są o wiele lżejsze w Alfine (praktycznie 4 bieg w alfine odpowiada 1 w nexusie, czyli w Alfine masz jeszcze 3 biegi w dół) . Gółownym zyskiem zamiany na alfine 11 są właśnie biegi w dolnym zakresie, w górnym jest niemal identycznie.W moim przypadku przy aktualnym układzie na 1 biegu ratio jest ok. 0,9 , na najwyższym 3,8. Porównując do tradycyjnego napędu była to zmiana z 11/25 na 11/42 co jest ogromną różnicą. Ogólnie na nexusie będziesz korzystał głównie z 2/3/4 biegu. W Alfine mam ustawiony bieg startowy na 5. Wszystko co poniżej to są już biegi do wjazdów pod górkę. Ogólnie zakładam, że główne biegi na codzień to będzie 5,6,7,8. Przy rowerze z 75 Nm możliwe, że mniejszy zakres zrekompensuje ten moment (ja mam 60Nm).
  10. @HSM Akurat upgrade tego roweru byłby stosunkowo prosty ponieważ nie ma ograniczeń przedniego blatu jak w unibike energy. W tym rowerze mamy 55T/28T (na stoprocent przód ma 55T bo zaleczne ratio do Alfine 8 to 2,2-2) Zmieniając piastę na alfine 11 Di2 można zachować 55/28T bo to też górna granica dla Alfine 11. Wtedy na niskich biegach byłoby trochę słabiej. Oprócz piasty i upgrade oprogramowania nic nie potrzeba by zmieniać. Jeśli chcielibyśmy dołożyć lepszy zakres na niskie biegi to trzebaby zmienić przedni blat na 50T (bez problemu wejdzie skoro jest 55T) i wtedy ratio by było 1,78 więc prawie się łapie (ja mam teraz 1.75). Wtedy oczywiście krótszy pasek trzeba dodatkowo wrzucić. Silnik sterujący w tym przypadku nie ma znaczenie bo możemy zamieszać z przodu zostawiająć zawsze 28T z tyłu. Ja niestety nie mogłem, stąd ten bajzel z tylnymi zębatkami itd. Poza tym wszystko będzie pasować. Jest to sztuka dla sztuki ale da się
  11. Nie jest to żadna tajemnica : Piasta Alfine SG-S7051-11 - ok. 700 zł z przesyłką (nowa) Pasek Carbon Gates 122T CDX - 300 zł Przedni blat : Gates 42 T CDX - seria z roweru Tylna zębatka : Gates 24T CDX CT1124XMN-U (nie do końca była kompatibilna , ale odwrotny montaż pomógł) - 210 zł (praktycznie nowa - zdemontowana z nowego roweru) Silnik sterujący : MU-UR500 - seria z roweru Adapter mocowania tarczy hamulcowej : Shimano Alfine Y37R82000 - 60 zł Silnik napędu : Shimano Steeps 6100 - seria z roweru Reszta : seria z roweru Unibike Energy LDS Wisienka na torcie : amortyzator Rock Shox paragon gold (tapered) plus uchwyt oświetlenia pod ten amortyzator b&m 471ASR - amortyzator 890 zł + uchwyt oświetlenia -21 zł Została mi zakupiona nowa zębatka za 355 zł 22T - mogę zwrócić ale zostawiam, bo nie wykluczam zamiany na silnik sterujący MU-UR510 w przyszłości i wtedy ta zębatka idealnie podejdzie Koszty robocizny (przeplecenie koła, wymiana amortyzatora, programowanie - 400 zł) Cały rower Unibike Energy LDS w 2021 roku kosztował 10200 zł ( super cena bo wtedy kosztował w UNIBIKE 14999 zł) Wychodzi, że cały upgrade kosztował mnie : 2936 zł - dla mnie warto bo zakres wzrósł z 263% do 409% plus super komfortowy amortyzator Do tego dokładnie tak jak HSM zauważy, poznana tematyka zmian napędu w takiej technologii. Powiem też szczerze, że nie widziałem tak skonfigrowanego roweru. Jest w krosie w tej chwili rower https://kross.eu/pl/ebike/urban/sentio-hybrid-7-0-500-czarny-niebieski-polysk?snrai_campaign=EknAKVaJHzCC&snrai_id=2ca427a4-e7fa-4f3e-822c-c8672dfaaff0 ale jest on alfine 8 co daje 308 % zakresu czyli niewiele więcej jak w nexusie 5 di2. Upgrade tego roweru do Alfine 11 byłby dużo prostrzy bo wystarczy zmienić piastę plus i pasek, reszta mogłaby zostać (ewentulanie zamienić przedni blat na 50T no i pasek) jednak kształt roweru od razu nie podszedł mojej żone (nazawała go ,,dziadkowóz" ) poza tym nie występuje w wersji damskiej.
  12. Chyba nie do końca dobrze napisałem. Linia paska jest bez zmian, ale zębatka jest zamontowana pod linie ok. 43-44
  13. Wszystko tak jak napisałeś. Jeżeli chodzi o linię paska to w tej chwili jest ona bliżej nieokreślona. To znaczy jest większa niż 41,7 i mniejsza niz 45,5. Wynika to stąd, że odwrócenie montażu zębatki przesunęło linię do wewnątrz. Zębatka 24T którą założyłęm nie jest symentryczna i odwrócenie jej dało różnicę w kierunku 45,5. Oceniam, że w tej chwili może być gdzieś około 43-44 mm. Generalnie jest to bardzo dziwne bo z zębatką 22T jest odwrotnie, czyli zęby od strony z napisami są bliżej osi czołowej zębatki , natomiast w zebatce 24T są dalej. Dlatego w ogóle dało się zapiąć bez większego kłopotu silnik po drugiej stronie a obcieranie o silnik było na tyle minimalne, że udało się wszystko dopasować. Zakładam, że jakoś to będzie wszystko grało. Myślę również, że jak ludzie zmieniają napęd z łańcucha na pasek, tak super dokładnie tego też nie dopasują. Wydaje mi się też, że odwrócenie zębatki w przypadku zębów nie ma znaczenia ponieważ pomierzyłem i nie ma żadnej różnicy są po prostu symetryczne. Oczywiście będę obserwował jak to wygląda. Generalnie to nie spodziewałem się, ze to będzie tak skomplikowane, Wygląda na to, ze kupując rower na pasku w zasadzie prawie nie ma szans na jakiklowie update napędu. W rowerze unibike energy to już na pewno, bo ktoś tak zaprojektował ramę, że nie można zamontować większego blatu z przodu niż 42. Gdyby nie to, wystarczyłoby wrzucić 50 plus 28 z tyłu plus pasek i wszystko by zagrało idealnie. Na pewno Gates System Drive jest bardzo ciekawym rozwiązaniem, ale koszty (coś o tym wiem ) i problemy z dostęnością oraz bardzo utrudniona kompatybilność trochę blokuje popularyzację tej technologii. O braku wiedzy na ten temat w serwisach już nawet nie wspominam, bo w tej chwili chyba jesteśmy najlepiej zorientowani w temacjie kraju Jeżeli w tym rowerze będą jakieś dalsze komplikacje to chyba przejdę na łańcuch i skończą się problemy...
  14. Dobra, wszystko jasne. Do silnika MU-UR500 jest tylko jedna zębatka pod Di2 28T.Innych nie było. Natomiast do MU-UR510 mamy już zębatki od 22T do 28T. Ja wcisnąłem odwrotnie 24T i po drobnych kombinacjach to wszystko jakimś cudem zagrało. Tzn silnik zapiął piastę, no i po drobnym podszlifowaniu obudowy pasek nie obciera silnika. Testowałem rower i wszystko działa bez zarzutu. Natomiast prawdopodobnie zapoluję na MU-UR510 i wtedy doprowadzę temat do praktycznie fabrycznej konfiguracji. Teraz rozumiem dlaczego w rowerach Kross z piastą Alfine 8 di2 jest konfiguracja napędu 55/28. Po prostu inna dla MU-UR500 i Alfine 8 Di2 nie istnieje. Dzięki HSM za naprowadzenie na temat.
  15. No więc tak jak piszesz do Nexusa 5 di2 są zupełnie inne zębatki. Ta moja ma 28T ma oznaczenie to : CT1128YMN-D REV B Teraz już wiem, że pasuje tylko do nexusa 5 di2 ponieważ ma inne mocowanie. Ja w tej chwili szukam zębatki 22T pod alfine di2. Widzę, że jesteś w temacie to może mi pomożesz. Znalazłem na stronie Gates Carbon Drive zębatkę 22T, która patrząc na zdjęcia powinna obsłużyć silnik sterujący https://www.gatescarbondrive.com/products/rear-sprockets/22t-enviolo-vmn-cdx?fbclid=IwY2xjawIYVH1leHRuA2FlbQIxMAABHXD2yz4q-cKTLpErLMOXERN8ppHNNeAgtlNMNQ8JPKodZMmYKVuy-fXSaw_aem_nUSQfVJcL2VsYl8eVfY_Aw Jak myślisz idę dobrym tropem ? Dołąćzam zdjęcie 28T pod Nexusa i 22T pod alfine, która nie pasuje do di2 Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...