
mariooo_87
Użytkownik-
Liczba zawartości
24 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika mariooo_87
-
Witam wszystkich! Z racji, iż widzę, że marka ta jest mało w Polsce popularna, a w mojej ocenie warta zainteresowania, postanowiłem sobie Wam ją przybliżyć w formie mini-recenzji. Na początku zaznaczę, że jest to europejska marka (produkcja w Czechach), także rowery łapią się na potencjalny program dotacji "Mój rower elektryczny" (o tym czy ten program dojdzie do skutku czy też nie, nie chcę tutaj dyskutować). Jestem użytkownikiem modelu e-MTB - e-Largo 9.8-L (hardtail). Zdecydowałem się na jego zakup ze względu na dobry stosunek osprzętu do ceny. Rower kupiłem stacjonarnie w Czechach (ze względu na sporo niższe ceny niż w Polsce tych samych modeli), w sieci rowerowej BikeMax (www.bikemax.cz). Zapłaciłem za niego w lutym 2025r. niecałe 8000zł. Zdecydowałem się na model katalogowy z 2024r. z silnikiem Bafang M510 (250W mocy nominalnej, 95Nm). Modele na ten rok były już wyposażone w silniki Panasonic, o którym niewiele wtedy wiedziałem. Trochę specyfikacji: - silnik centralny Bafang M510 - 250W mocy nominalnej, 95Nm, z czujnikiem nacisku - bateria 36V 25Ah - 900Wh na ogniwach Samsunga + ładowarka 4A (ładowanie do pełna w 4h) - napęd SRAM 1x12 SX + mechanizm korbowy SRAM X-SYNC 2 - hamulce tarczowe hydrauliczne SHIMANO Deore BR-MT410 - amortyzator powietrzny ROCKSHOX FS Judy Silver TK Solo Air, skok 100 mm, blokowany - opony SCHWALBE Smart Sam 29 x 2,35 - siodełko Selle ROYAL Za mną już 1200km pełnej satysfakcji jazdy. W tym dwa wypady w Beskid Śląski po szlakach górskich. Rower jest dobrze i solidnie spasowany. Silnik pracuje cicho i płynnie wspomaga. Jeździłem prędzej na silniku Boscha oraz Shimano, i ten Bafang naprawdę nie ma sobie nic do zarzucenia. Stawia niskie opory przy wyłączonym wspomaganiu. Posiada funkcję Walk Asisst 2,5km/h. Sterownik na szynie CAN pozwala na komunikację z oprogramowaniem Beest i duże możliwości modyfikacji pracy silnika. Możliwe również odblokowanie do prędkości 32km/h bez Speedboxa. Serwis bez problemu dostępny w każdym większym mieście. Hamulce bardzo skuteczne. Rower posiada 5 trybów wspomagania. Na plus duży, wyraźny, kolorowy wyświetlacz z funkcją automatycznej regulacji jasności i możliwością strumieniowania na wyświetlacz nawigacji z aplikacji BafangGO. Przy mojej wadze (66kg) w maksymalnym trybie wspomagania zrobiłem 120km i zostało jeszcze 35% baterii (trasa szutry/asfalt, woj. śląskie - więc raz z górki, a raz pod górkę). W trybie ECO zrobiłbym spokojnie ponad 200km. Z mojej strony serdecznie polecam osobom, które szukają czegoś w dobrym stosunku jakość/cena i nie jest dla nich problemem zakup poza granicą Polski. Po 300km musiałem wykonać przegląd gwarancyjny w sklepie, w którym się zakupiłem rower w celu podbicia karty gwarancyjnej. Kolejne serwisy mogę robić już w dowolnym miejscu. W razie pytań służę pomocą :) Pozdrawiam!
-
[Napęd] 1x11 - prośba o opinię zestawu
mariooo_87 odpowiedział mariooo_87 → na temat → Napęd rowerowy
Bazuję na wskaźniku aktualnej chwilowej mocy na fabrycznym wyświetlaczu. -
[Napęd] 1x11 - prośba o opinię zestawu
mariooo_87 odpowiedział mariooo_87 → na temat → Napęd rowerowy
-
[Napęd] 1x11 - prośba o opinię zestawu
mariooo_87 odpowiedział mariooo_87 → na temat → Napęd rowerowy
Przerzutka SX jest wykonana z tak kiepskiej jakości materiałów, że bardzo szybko dostaje takich luzów, że nie da się jej wyregulować w pełnym zakresie. U mnie po 500km zaczęła "cykać" na jednym z przełożeń. Co do reszty, masz rację. Silnik poradzi sobie nawet ze stromymi podjazdami na przełożeniu dużo mniejszym niż 50z. Tylko wtedy dużo szybciej znika bateria. Ja na szlakach górskich bardzo często korzystam z koronki 50z. Czym większa kadencja tym mniejsze zużycie baterii. -
[Napęd] 1x11 - prośba o opinię zestawu
mariooo_87 odpowiedział mariooo_87 → na temat → Napęd rowerowy
Aktualnie mam SRAM SX 1x12. Szukam lepszej alternatywy nie za miliony monet. -
Dzień dobry! W poprzednim temacie pytałem się o opinię na temat zestawu do e-MTB 1x12 na bębenku HG: - kaseta SRAM Eagle NX 11-50T - łańcuch KMC e12 EPT / SRAM X01 - przerzutka i manetka SRAM Eagle GX - zębatka przód SRAM X-Sync2 38T Biorąc pod uwagę Wasze uwagi i ChataGPT chyba faktycznie zejdę do zestawu 1x11 na bębenku HG: - łańcuch KMC e11 EPT / Shimano CN-E8000 ? - kaseta SunRace CSMS8 11-51T / Shimano CS-M5100 11-51T ? - przerzutka Shimano Deore RD-M5100 - manetka Shimano Deore SL-M5100-R - zębatka przód SRAM X-Sync2 38T Jeżdżę dużo po asfalcie i szutrowych ścieżkach rowerowych, ale w weekendy lubię zabrać się z rowerem w góry i pojeździć po szlakach. Moment obrotowy silnika to 95Nm. Szukam rozwiązania w kategoriach jakość / cena. Czy ten zestaw 1x11 będzie odpowiedni? Czy coś byście poprawili?
-
[Napęd] 1x12 - prośba o opinię zestawu
mariooo_87 odpowiedział mariooo_87 → na temat → Napęd rowerowy
Shimano odpada bo trzeba bębenek Microspline - a piasty z bębenkiem nie ruszam. To może faktycznie zamiast łańcucha KMC e12 wybrać Sram X01? -
[Napęd] 1x12 - prośba o opinię zestawu
mariooo_87 odpowiedział mariooo_87 → na temat → Napęd rowerowy
Mówisz? Mój SX wytrzymał 1000km (mierzone przymiarem Shimano TLCN42). Wspominałem o KMC e12 - nie x12. -
[Napęd] 1x12 - prośba o opinię zestawu
mariooo_87 odpowiedział mariooo_87 → na temat → Napęd rowerowy
Myślałem nad łańcuchem SRAM GX właśnie ze względów akustycznych, ale jednak one nie są dedykowane do rowerów elektrycznych a jednak 95Nm i jazda w górach swoje robi. -
Witam, Planuję wymienić w moim e-MTB napęd 1x12 z SRAM Eagle SX na następujący (na bębenek HG, nie chcę na razie ruszać piasty): - kaseta SRAM Eagle NX 1x12 - łańcuch KMC e12 - przerzutka i manetka SRAM Eagle GX 1x12 Czy taki zestaw będzie optymalny do jazdy rekreacyjnej z wyskokami na weekendowe wycieczki szlakami górskimi w Beskid Śląski (bez zjazdów singlami)?
-
[e-bike] Crussis 2025 ONE-Full 10.10- 720 Wh lub 900 Wh - roz. 21
mariooo_87 odpowiedział zusia → na temat → Elektryczne - e-bike
Nie wiem czy Ci to pomoże, ale podzielę się. W zeszłym tygodniu odebrałem ze sklepu w Czechach (bikemax.cz) Crussis e-Largo M510 9.8-L z baterią 900Wh. Prędzej miałem okazję pojeździć na fullu KTM i Kross Level Boost 2.0. Póki co jestem bardzo zadowolony. Osprzęt sensowny, na baterii w trybie Boost zrobiłem 100km i zostało jeszcze ponad 30% (moja waga 65kg). Jak masz jakieś pytania odnośnie marki Crussis to pisz śmiało, może będę umiał odpowiedzieć. -
[10000zł] Crussis e-Largo M510 9.8-L
mariooo_87 odpowiedział mariooo_87 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
A więc sprawy mi się dziwacznie poukładały i zakupiłem ten rower dopiero w zeszłym tygodniu. Kupiłem bezpośrednio w czeskim sklepie BikeMax. Mają aktualnie fajne obniżki i rower z dużą baterią 900Wh (25Ah) wyszedł mnie niecałe 8000zł (47500 koron czeskich). Przejechałem dopiero 55km, temperatura 6-7 stopni, głównie w trybie najmocniejszego wspomagania i zostało mi jeszcze 78% baterii co mnie bardzo zaskoczyło na plus (moja waga 65kg). Póki co zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Wszystko dobrze spasowane, silnik jak dla mnie ma spory zapas mocy, pracuje równo, cicho. Spodobał mi się kolorowy wyświetlacz, na którym poprzez aplikację BafangGo+ można wyświetlać nawigację. Bardzo fajnie pracuje również powietrzny amortyzator RockShox. Żadnych stuków. Hydrauliczne hamulce Shimano również bez zarzutów. Dalszy test nastąpi jak jednak zrobi się trochę cieplej. W tym roku mam w planach objechać na nim wybrzeże oraz zabrać na kilka przejażdżek po górach w Beskid Śląski. -
[e-bike] Crussis e-Largo M510 9.8-L
mariooo_87 odpowiedział mariooo_87 → na temat → Elektryczne - e-bike
A więc sprawy mi się dziwacznie poukładały i zakupiłem ten rower dopiero w zeszłym tygodniu. Kupiłem bezpośrednio w czeskim sklepie BikeMax. Mają aktualnie fajne obniżki i rower z dużą baterią 900Wh (25Ah) wyszedł mnie niecałe 8000zł (47500 koron czeskich). Przejechałem dopiero 55km, temperatura 6-7 stopni, głównie w trybie najmocniejszego wspomagania i zostało mi jeszcze 78% baterii co mnie bardzo zaskoczyło na plus (moja waga 65kg). Póki co zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Wszystko dobrze spasowane, silnik jak dla mnie ma spory zapas mocy, pracuje równo, cicho. Spodobał mi się kolorowy wyświetlacz, na którym poprzez aplikację BafangGo+ można wyświetlać nawigację. Bardzo fajnie pracuje również powietrzny amortyzator RockShox. Żadnych stuków. Hydrauliczne hamulce Shimano również bez zarzutów. Dalszy test nastąpi jak jednak zrobi się trochę cieplej. W tym roku mam w planach objechać na nim wybrzeże oraz zabrać na kilka przejażdżek po górach w Beskid Śląski. -
[e-bike] Jak dbać, używać? Porady
mariooo_87 odpowiedział mariooo_87 → na temat → Elektryczne - e-bike
A więc sprawy mi się dziwacznie poukładały i zakupiłem ten rower dopiero w zeszłym tygodniu. Kupiłem bezpośrednio w czeskim sklepie BikeMax. Mają aktualnie fajne obniżki i rower z dużą baterią 900Wh (25Ah) wyszedł mnie niecałe 8000zł (47500 koron czeskich). Przejechałem dopiero 55km, temperatura 6-7 stopni, głównie w trybie najmocniejszego wspomagania i zostało mi jeszcze 78% baterii co mnie bardzo zaskoczyło na plus (moja waga 65kg). Póki co zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Wszystko dobrze spasowane, silnik jak dla mnie ma spory zapas mocy, pracuje równo, cicho. Spodobał mi się kolorowy wyświetlacz, na którym poprzez aplikację BafangGo+ można wyświetlać nawigację. Bardzo fajnie pracuje również powietrzny amortyzator RockShox. Żadnych stuków. Hydrauliczne hamulce Shimano również bez zarzutów. Dalszy test nastąpi jak jednak zrobi się trochę cieplej. W tym roku mam w planach objechać na nim wybrzeże oraz zabrać na kilka przejażdżek po górach w Beskid Śląski. -
[e-bike] Kilka pytań różnej treści
mariooo_87 odpowiedział mariooo_87 → na temat → Elektryczne - e-bike
Dzięki za odpowiedź. Co do ubezpieczenia to w poniedziałek wybiorę się do kilku ubezpieczalni i zobaczę jak to wygląda. A co powiesz na przenośny "kieszonkowy" kompresor akumulatorowy do pompowania kół?