Skocz do zawartości

Daniel1945

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Daniel1945

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od tygodnia
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedź, zmieniać najpewniej będę na 6100, nie są dużo droższe od 500, a podobno już mają lepszy system klamkowy i podoba mi się to, że nie muszę odkręcać hamulca, ani koła, żeby wyjąć klocki, teraz jak odkręcam czy przykręcam to o ramę śrubokrętem uderzam i trudno trochę się to robi, więc większość odkręcania robię palcami, taki bajer na pewno zaoszczędzi mi w przyszłości roobty. Dzięki za odpowiedzi!
  2. Miałem się jeszcze zapytać czy przy wymianie hamulce nie musiałbym tarczy także wymienić, da się jakoś zobaczyć które są kompatybilne?
  3. Przez jakiś czas nie będzie mi to większego znaczenia robiło, jak będę miał więcej kasy i czuł potrzebę, to obie wymienię na lepsze. Dla mnie tył jest najbardziej ważny, jako zawsze go używałem najwięcej. Kiedyś rodzice mi mówili, żebym przodem nie hamował, bo się wywalę i tak jakoś zostało, że mało hamuję przednim, ostatnio się to trochę zmieniło i hamuje używając obu hamulców, nadal tył jest dla mnie najważniejszy. Myślałem nad właśnie takim rozwiązaniem, ale przedni udało mi się całkiem fajnie ogarnąć i nie widzi mi się go po prostu wymieniać po tym jak się z nim uporałem, choć możliwe właśnie, że kiedyś na przód dam mt-500, ale kto wie, czas pokaże jak będę stał z kasą.
  4. Mam teraz Mt-200 i powiedziałbym, że nie są złe, ale pewne problemy z nimi mam, a jednak jak mogę to wolałbym coś mocniejszego/lepszego, zwłaszcza że dosyć prawdopodobne, że kiedyś ten rower dam mojemu tacie, który waży 100kg i wolałbym żeby przynajmniej ten tylny hamulec był dosyć mocny.
  5. Hej, wiem że już się pytałem o podobną rzecz, ale udało mi się ocalić przedni hamulec i bardzo dobrze hamuje. Szukam więc teraz tylko tylnego hamulca, budżet to 400zł, choć będąc szczerym wolałbym coś tańszego niż droższego od tej sumy. Poświęciłem trochę czasu i doszedłem do kilku wartych uwagi modeli: https://allegro.pl/oferta/hamulec-tyl-shimano-slx-br-m7100-okl-zyw-b-rad-10706334692 https://allegro.pl/oferta/hamulec-hydrauliczny-tylny-tyl-shimano-deore-bl-m6000-br-m6000-1700-mm-15192594452 Jeszcze taki hamulec znalazłem i trochę nie rozumiem skąd taka niska cena, mógłby ktoś wytłumaczyć? https://allegro.pl/oferta/hamulec-tylny-shimano-slx-br-m7110-1500mm-fm-oem-14974145199 Dzięki wszystkim za odpowiedzi!
  6. Udało się, rower jest gotowy do jazdy, klamki niestety nie są tak twarde jakbym chciał, ale nie dobijają do końca, więc jest duży postęp, najpewniej brud po prostu dostał się tam to tłoczków, jak będę miał jeszcze trochę czasu i chęci, to postaram się jeszcze raz odpowietrzyć, już tak do porządku. Choć teraz zastanawiam się nad wymianą na MT-500 podobno bardzo dobre w porównaniu do tych tańszych, ale nie wiem, 420 za tył i przód, to wciąż trochę pieniędzy. Dzięki za komentarze.
  7. Na górze był ten kubeczek wkręcany, sam demontaż tego zestawu robiłem od dołu, zakręciłem zawór, zaślepka kurzowa, kubeczek, śrubka i zamiana bloczków na klocki, a przynajmniej jak mnie pamięć nie myli.
  8. Olej był tylko dolewany kiedy były plastikowe bloczki zamontowane, więc tłoczki nie były wysunięte, choć zobaczę jak to będzie, teraz je wyjąłem i czyszczę, może to pomoże, przynajmniej się czegoś nauczę i dowiem. Jak macie jakieś dobre wskazówki/uwagi to również chętnie przyjmę, na pewno się kiedyś przydadzą.
  9. Po odpowietrzaniu wyjąłem plastikowy tymczasowy bloczek, żeby założyć zwykłe klocki hamulcowe i przed założeniem zauważyłem, że tłoczki się wysunęły trochę i powoli coraz bardziej się wysuwały(klamka nie była wciśnięta).
  10. Niestety hamulce nie były sprawne, klamka zawsze stawała się coraz bardziej miękka za każdym razem jak wyjmowałem klocki żeby ich nie ubrudzić. Samego tłoczka końcowo nie wyjąłem, a bąble się wydostawały, więc raczej nie moja wina.
  11. Będę wymieniał przednie i tylne hamulce w swoim rowerze, budżet 400 zł około. Hamulce tarczowe, teraz jeszcze mam MT - 200, działa tył ale też już ledwo. Wychodzi 200zł na przód i 200zł na tył, jak coś to mogę trochę więcej wydać, jakby było coś wartego. Żadnych zawodów, ani nie wiadomo jak wymagających tras, chciałbym coś co wytrzyma lata i nie będzie kosztować krocie. Rower: BIG SEVEN 300 Shimano RT10 180 mm - przód Shimano RT10 160 mm - tył
  12. Zakładam, że uszczelka albo tłoczek/i poszedł/poszły i będą do wymiany w przyszłości, choć to tylko takie moje domysły, bardziej jestem zainteresowany opinią innych
  13. Teraz wziąłem kilka razy za klamkę na hamulcach bez klocków i zobaczyłem, że małe bąbelki szły od tłoczka, próbowałem potem tłoczki wcisnąć, ale zaraz po wciśnięciu się lekko wysuwały, da się coś zrobić, żeby tłoczki się nie wysuwały tak szybko?
  14. Po wymianie klocków na te normalne z tych plastików klamka się zapada do końca, dzisiaj spróbuję wyjąć tłoczki i je włożyć jeszcze raz, potem wszystko znowu odpowietrzę, może uda mi się nagrać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...