Skocz do zawartości

tajro

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Będzin

Osiągnięcia użytkownika tajro

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Z tą góra nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodziło mi o spreżynę powietrzną i tłumik. Do sprężyny w rs 35 i Lyrik to sram butter a do tłumika w rs 35 podają 5WT (210 ml) a w Lyriku 5WT ( Motion Control) albo Maxima Plush 3WT (charger 2.1). Zakładam zatem że to 3WT będzie bardziej uniwersalne, jeśli już zabiorę się kiedyś za ten element.
  2. Oczywiście do droższego widelca gdy go bedę miał kupię właściwy olej (w sumie może od razu kupię zamiast 15WT, Maximę Light i wtedy będzie uniwersalnie i jeszcze do dampera sie nada). Akurat mam 15WT za 20 zł, więc pomyślałem, że zaszaleję;) Oki to zatem najbardziej uniwersalnie pod 2 x amortyzator (rs35 i Lyrik) oraz damper rs kupię: sram butter, dynamic seal, Maxima Light Na górę maximę heavy
  3. Zapytam jeszcze w tym wątku, z racji że przeserwisuje sobie amortyzator rs35 i zakupie przy okazji: oleje 5WT, 15WT oraz smar sram butter to czy tego użyję też do serwisu dampera rs deluxe select+ (głównie chodzi o serwis podstawowy). Pytam bo otwieram sobie instrukcję i tam znowu osobny smar RS Dynamic Seal Grease a potem olej Maxima Extra 15W50 lub Maxima Plush Dynamic Suspension Lube Light. Na moje oko zamiast Dynamic Seal Grease mogę użyć Sram Butter a zamiast Maxima Light użyję olej 15WT. Pytanie czy będzie to ok. Oczywiście dokupienie tych dwóch specyfików to nie problem, pytanie czy ma sens.
  4. Niby tani produkt a komplet uszczelek do pełnego serwisu kosztuje ponad 200 zł ... Z ciekawości w jednym serwisie zapytałem o pełny serwis i liczą sobie 300 zł za robotę, to jeszcze bardziej mnie zmotywowało do ogarnięcia we własnym zakresie, bo w sumie to więcej niż połowa ceny nowego hehe
  5. Ten 15WT to przy okazji kupię przy pozostałych częściach bo to 20 zł za 120 ml więc żaden koszt. Więcej wchodzi tego 5WT bo widzę że łącznie po jednej stronie 210 ml a po drugiej 2ml Zaciekawiło mnie natomiast cos innego, zgodnie z rysunkiem jest możliwość zmian skoku tego amortyzatora poprzez wykręcenie tokena. Obecnie mam 140 mm I bym podciągnął do 150 lub 160. Czy ja dobrze odczytuje, że tu nie trzeba zmieniać shaftu żeby zwiększyć skok?
  6. Z racji, że tego Lyrika na razie nie mam i jednak skupię się na serwisie RS 35 to wnioskuję tak: 1. Producent zaleca do sprężyny powietrznej 5WT, do goleni dolnych 15WT. Zatem jak kupię Maxima Light OW30 który ma 7,5WT to obsłużę sobie i tego RS35 i przyszłościowo Lyrika czy Yari? Oczywiście plus SRAM Butter. Pytanie tylko czy mniejsza lepkość (7,5 zamiast 15) w tym amorze rs35 na coś negatywnie się przełoży? 2. Ewentualnie mniej uniwersalny zestaw pod RS35 to zakup 15WT do goleni dolnych i sram butter wtedy do tego Lyrika przyszłościowo dokupiłbym sobie tą Maxime Light 0W30. 3. Czy jest sens wlania do RS35 tej Maximy Heavy o lepkości 30WT zamiast 15WT? Będzie to chyba jeszcze ciężej chodziło? Cel główny to zakup jak najmniejszego uniwersalnego zestawu, którym obskoczę oba amory plus mam jeszcze recona powietrznego, może też się załapie.
  7. Z tego wygląda, że rura 1.8 robi cenową robotę hehe. Szersza rura niższa cena Poszukam na ebay może tam coś upoluję, bo na olx jest rzeczywiście wysyp 1.8...nawet są ZEBy w wersji 150 mm ale tapered 1.8
  8. Czyli szukam dalej amora, już brakowało niewiele ale bogatszy o nową wiedzę mogę grzebac dalej albo kupić w podobnej cenie yari tyle, ze bez chargera. Co do axle to crown mój ma 551 a tamten Lyrik 561 Jednym słowem będę szukał dokładnie po parametrach mojego obecnego z tym, że skok 150 mmm
  9. Jeszcze mam takie dość istotne pytanie (myślalem, że zakup amora to prosta sprawa): sprawdziłem sobie po numerze amortyzatora na stronie sram i ten mój rs 35 silver ma w pozycji steerer wpisane 1,5 tapered a ten co mam brać Lyrik od znajomego ma wpisane po numerze amora 1,8 tapered. Czy to jakos idzie wpasować czy jednak muszę szukać rury sterowej 1,5 tapered bo tego 1,8 nie wcisnę jak nie wymienię sterów (o ile w ogóle to jest możliwe)... Jest też różnica w offsecie, ja mam 51 a tamten Lyrik 44 ale to akurat niezbyt istotna kwestia w porownaniu do rury sterowej
  10. znalazłem manuale na stronce sram https://www.sram.com/en/service/manuals--documents?filters=&showRecent=false&page=1, na pewno się przydadzą https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2019-2022-lyrik-2019-2023-yari-service-manual.pdf https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2020-2022-35-service-manual-english.pdf
  11. Masz jakiś sprawdzony sklep że olejami, smarami? Czy jakikolwiek na allegro co ma wszystko
  12. Słusznie prawicie, skoro ogarniam resztę roweru to i w końcu trzeba zabrać się za amortyzator (jakos zawsze wydawało mi się to dośc zaawansowane), poogladac yt i poćwiczyć. Testowo rozbiorę rs 35 silver, posmaruję i zlożę a potem przejdę na Lyrika, co by go na start nie uszkodzić;)
  13. Zakładam, że taki nowy Lyrik powinien przejść tzw. serwis zerowy gdzie sprawdzą mi oleje, smary, uszczelki... muszę poszukać serwisu w okolicy Będzina, takiego co się na tym zna. Poszukam na forum, może są jakieś polecane.
  14. Miałem do wyboru jako alternatywę tego Liryka właśnie Amortyzator FOX 36 Float Performance 3Pos Grip 29 110x15 Boost 150mm za 1800 zł. Ale po pierwsze trzeba trochę dołożyć a po drugie nie wiem jak fox będzie współgrał z damperem rs deluxe select +, który też jakoś wybitny nie jest;)
  15. Udało mi się upolowac od znajomego Lyrika ściągniętego z nowego roweru za 1100 zł. 29 cali select +, debon air charger 2.1, 150 mm Chyba na start do ewentualnych przeróbek będzie git, dzięki za pomoc! Oczekuję przede wszystkim płynnej pracy, obecnie czuje ze to taki bardziej uginacz niż amor reagujący na każdą dziure
×
×
  • Dodaj nową pozycję...