Skocz do zawartości

rykarol

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika rykarol

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Może inaczej zapytam. dotyczy to roweru trekkingowego, rama męska obecnie mam Kross serii Trans rozmiar L, który jest idealny. jego wymiary: dlugosc rury podsiodłowej 53cm Efektywną dlugosc gornej rury 58,5 cm reach 410mm -kalkulator winory pokazuje mi rozmiar 60, ale rozmiar 56 ma następujące wymiary: dlugosc rury podsiodłowej 56cm Efektywną dlugosc gornej rury 61,5cm reach 419mm dlatego zastanawiam się nad tym, że odpowiedni byłby dla mnie rozmiar 56 a nie 60
  2. Cześć! Szybka prośba o wskazówkę na podstawie własnego doświadczenia 🙂 Czy ktoś z Was użytkuje e-bike Winora (konkretnie model Sinus) i mógłby się wypowiedzieć na temat różnicy w rozmiarach 56 oraz 60? Dzięki z góry!
  3. @PiotrWie a jak to rozpoznać przy zakupie internetowym ?:)
  4. Czyli zwykły Active Line 50nm też jest w opcji 4gen bez oporu wewnętrznego? Jak przeglądam oferty , to nie ma tam informacji, której generacji to są silniki... To jak to wybrać?
  5. Konkretne pytanie dotyczące oporu, jaki generuje silnik przy jeździe na wyłączonym silniku. Dlaczego o to pytam? Chciałbym kupić rower elektryczny, którym dam radę normalnie jechać dalej po rozładowaniu akumulatora. Gdzieś przeczytałem - i proszę o potwierdzenie, czy to prawda - że Bosch dopiero od 4 gen (czyli CX) nie daje oporu. ?? A jak jest z Shimano i Yamaha? Czy Yamaha PW-ST to dobry wybór pod tym kątem?
  6. poradzicie jeszcze w kwestii silników? Czytam i czytam i nie mogę znaleźć merytorycznego podsumowania. Znalazłem info, że teraz są w sprzedaży silniki Bosch 4gen. I że plus w nich jest taki, że mają bardzo mały opór przy wyłączonym wspomaganiu. To uważam za bardzo dużą zaletę. Czy z silników Bosch 4gen to tylko CX 85nm, czy też inne? Czy jak jest np Bosch Active Plus 50nm, to one są cały czas ulepszane i teraz są 4 gen, czy to "stary typ" i na nie nie patrzeć? Jeżeli chodzi o Yamahę - który silnik jest porównywalny z Bosch 4gen. czy PW-S2? I jeżeli chodzi o Shimano - EP801 ?
  7. i jeszcze jedno pytanie dotyczące konkretnie napędu: Wytypowałem kilka modeli - czy któryś napęd jest szczególnie zalecany? Czy zawsze większy moment obrotowy jest lepszy? Gdzieś przeczytałem, że te wartości mogą wprowadzać w błąd - że podawany jest moment obrotowy "w silniku" , a "na pedałach jest inny - mniejszy" -?? -Bosch Active Plus 50nm -Bosch Performance Line 65nm -Bosch Performance Line Smart System 75nm -Bosch Performance CX GEN4 85nm -Yamaha PW-TE System 60nm -Bosch Performance LSS 75nm -Bosch, Performance Line 65 Nm -Bosch Active Line 40nm -SyncDrive Sport, 70Nm, powered by Yamaha Czy któryś z powyższych napędów jest szczególnie polecany? Czytałem o napędach "nowej generacji", ale jest tyle artykułów, że można się pogubić. A chciałbym kupić najnowszy typ, może nawet trochę większym kosztem, żeby później nie żałować. Zazwyczaj nowsze są bardzie dopracowane:)
  8. Dzięki za odpowiedzi~! Bardzo mi pomogliście. To dobrze, że teraz silniki są "bezoporowe". Mam nadzieję, że w razie rozładowania baterii będzie możliwość podjechania takim rowerem bez wspomagania, bo na tym co jeździłem to było praktycznie niemożliwe. Przy okazji mam pytanie dotyczące przełożeń Nexus. Na rowerze Winora z napędem w piaście przedniej przerzutki zmieniałem bez problemu, a na Winorze z napędem centralnym - musiałem chwilę przestać pedałować, aby przerzutka się zmieniła. Jeżeli cały czas pedałowałem, przerzutka pozostawała na dotychczasowym wyborze. Czy tak jest zawsze w połączeniu Nexus + silnik centralny, czy to było coś popsute, czy może tak było w napędach "starszej generacji" i teraz tego problemu nie ma?
  9. Cześć! Proszę o kilka wskazówek, może nawet jakieś konkretne modele ktoś mógłby polecić? 1) zakup roweru elektrycznego trekkingowego - z wygodną w miarę wyprostowaną pozycją, bagażnik z tyłu. Budżet 8-12 tys 2) na jakie marki zwracać uwagę? Winora, Haibike, Gazelle - co jeszcze? Czy Kellys to dobra firma? a Kalkhoff? 3) napęd - które są preferowane? Bosch, Yamaha, Shimano, czy coś jeszcze można zaakceptować? 4) pojemność baterii - czy zawsze większa pojemność znaczy lepiej? Widzę oferty 500, a także 700 i przy obu jest napisane "zasięg do 100km". 5) transport - czy to prawda że nie wszystkie można transportować na bagażniku rowerowym na haku samochodowym? Niektóre są za duże? Jak w takim razie to przewidzieć i kupić taki, który będzie pasować? 6) jazda bez wspomagania - dotychczas jeździłem tylko na kilku rowerach Winora, i zawsze po odłączeniu wspomagania jazda była prawie niemożliwa. Po prostu było zbyt ciężko. Czy zawsze tak jest przy rowerach elektrycznych? Czy może tak mają niektóre typy, a w innych po wyjęciu baterii (zawsze to -3kg) można korzystać z roweru "prawie" jak z tradycyjnego, pod kątem lekkości jazdy? Byłbym wdzięczny za wskazówki, pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...