Czołem,
Na wstępie chciałem przywitać wszystkich forumowiczów, jest to mój pierwszy post.
Przyszedł czas na wymianę kilku podzespołów w rowerze dziewczyny, rowerek stary btwin rockrider 340 26".
Wymieniłem w nim mechanizm korbowy, wolnobieg, przednią przerzutkę, tylną przerzutkę i łańcuch.
Obecny zestaw:
https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-tourney-fc-ty301-pd20202/
(oryginalny był 22, 32, 42T, aktualnie jest 24, 34, 42T)
SHIMANO PRZERZUTKA PRZEDNIA TURNEY FD M500 3x7 3x8
Przeznaczenie: MTB
Pojemność: 18T
największa zębatka przednia: 42T
Kompatybilny łańcuch: 7/8 rzędowy
PRZERZUTKA TYŁ SHIMANO TOURNEY RD-TY300 TX35 6/7rz
Maksymalna koronka: 34T
Minimalna koronka: 11T
Całkowita pojemność: 43T
Wolnobieg Shimano MF-TZ500 7 rzędowy TZ21
Rodzaj: 7 rzędowy 14-28T
Zakres: 14-28 zębów|
(wolnobieg kupiłem taki sam jak poprzednio, ze względu na to, że ząbki w poprzednim były już starte)
ŁAŃCUCH PROX S8 7/8 RZĘDÓW 1/2" x 3/32"
Pojemności przerzutek zgadzają się.
Łańcuch kupiłem dokładnie takich samych parametrów jak poprzedni.
Przerzutki wyregulowałem elegancko, biegi płynnie chodzą na obu przerzutkach.
"Liczbę zębów na dużej tarczy w korbie dodaj do liczby zębów na największej zębatce na kasecie, a powstały wynik podziel na dwa i zapamiętaj. Następnie zmierz odległość w centymetrach od środka suportu do środka tylnej piasty i podziel go przez 0,635. To co otrzymałeś dodaj do poprzedniego wyniku, a na koniec do całości dodaj jeszcze liczbę 2. Otrzymany wynik zaokrąglij w górę, a jeżeli otrzymasz liczbę nieparzystą, dodaj jeszcze cyfrę jeden."
Problem pojawia się w momencie ustawienia skrajnych przerzutek, największa tarcza na korbie i najmniejsza na tylnej przerzutce i odwrotnie.
Gdy rower mam powieszony na stojaku, zauważyłem, że przy powyższej konfiguracji, łańcuch nie nachodzi dokładnie na środki ząbków tarczy korby tylko lekko przeskakuje, jakby nierówno nachodził i nie mogę rozgryźć tego problemu.
Podczas jazdy występuje również charakterystyczny dźwięk niepoprawnego nachodzenia łańcucha na przerzutki.
Przy wymianie tych podzespołów nie wydaje mi się, żeby linia łańcucha miała się zmienić na najwyższej i najniższej przerzutce, aczkolwiek stojąc z tyłu roweru wydaje się dosyć pod skosem, aczkolwiek nie zwróciłem uwagi jak było oryginalnie.
Czy macie jakieś pomysły lub udzielicie informacji na co mógłbym jeszcze zwrócić uwagę?
Jeśli potrzebujecie więcej danych, chętnie je zamieszczę.
Dzięki serdeczne za pomoc!