Skocz do zawartości

Jonnybones

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Jonnybones

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od tygodnia
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Skoro mówisz ze warto dopłacić do 105 to tutaj jest na tym osprzęcie https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3112/scultura-endurance-400 hydrauliczne hamulce opona 32c jedynie rama aluminium. Z tym karbonem może trochę przesadziłem ale naprawdę nie mam ciśnienia na karbon ponieważ jeżdżę sam z nikim się nie ścigam. Podoba mi się ten model jak i marka merida która sobie cenie. Wiem ze pewnie 1000zl kosztuje napis na ramie, ale wyglada na to ze za te 7500 jest kawał sprzętu. Kwota 5000 jaka została ustalona na początku to wymysł żony 🤣 chcialbym znaleźć ta meride gdzieś w salonie i zrobić przymiarkę. pozdrawiam nossy dzięki za aktywność w moim temacie.
  2. Karbonu nie chcę ponieważ łatwo go uszkodzić co niesie za sobą duże koszty. Opona to taki mój wymysł żeby założyć 32c bezdetkowe zalać mlekiem i nie łapać kapci na drodze. Sama geometria ramy nie musi być endurance bo jestem wysportowany i rozciągnięty chodziło mi głównie o możliwość troszke szerszej opony. Znajomy skarżył się na CONTINENTAL (chyba) allseason 28c ze kilka razy w trakcie przygotowań łapał gumę na drodze. Kolejna sprawa to napęd, podejrzewam ze niepotrzebuje napędu wysokiej klasy i taka SORA jak dla mnie powinna wystarczyć ponieważ to tej pory i tak jeździłem tylko na jednym blacie. jeszcze takie pytanie czy 32c bez bieżnika na zjazdach nie będzie nawet lepiej trzymać od 28? Po jednym z filmów na yt bardzo spodobala mi sie merida scultura endurance. Troszkę przekracza budżet i nie jestem pewien czy jest warta swojej ceny, czy ktoś może sie wypowiedzieć na ten temat ? Może udałoby sie wyrwać taniej w zimę albo jakiś zeszłoroczny egzemplarz. dzieki za odpowiedzi
  3. Witam dzięki za odpowiedzi, rano natchniony pojechałem wypożyczyć z Decathlonu triban grvl520 i zrobiłem sobie pętelkę 50km w terenie mieszanym z dość stromym podjazdem asfaltowym ok 300m przewyższenia. Moje spostrzeżenia są takie ze jest to rower na szuter idealny. (pewnie dla niektórych było to jasne od samego początku - dla mnie nie). Jazda przez drogi pożarowe przez las okazała się sporym wyzwaniem i jazdą w pełnym skupieniu przy większej prędkości aby nie natrafić na któryś z większych kamieni lub korzeni. Przy jeździe rowerem XC po tych drogach poprostu nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Za to jazda po szosie na kierownicy typu baranek… Jestem zachwycony. Dodam jeszcze ze ten triban był dla mnie szalenie szybki na asfalcie 🤣 nigdy nie jeździłem niczym innym niż mtb. Reasumujac może powinienem wcześniej pojeździć gravelem no ale trudno. Sorry za zamieszanie ale z tytułu możemy wykreślić słowo Gravel. Szybciej po leśnych ściezkach będę przemieszczał się Scottem. Szukam na przyszły sezon szosy endurance z oponka 28-32c ? Żeby dosyć płynnie przejeżdżać przez nierówności w drodze. Myśle, ze ta z pierwszego linku powinna byc dobra, ale chciałbym znaleźć przyszły rower gdzieś w sklepie stacjonarnym żeby moc się przymierzyć.
  4. Witam. Obecnie posiadam Scott scale 970 który służy mi do jazdy w górach i wycieczek leśnych. Planuje zakupić drugi rower który będzie mi służył typowo do treningu wydolnosciowego. Budżet to około 5 tys na nową lub używaną maszynę. Okolica w której będę ćwiczyć to kiepskiej jakości asfalt i drogi pożarowe przez las czyli szuter. Poszukuje szybkiego roweru do dynamicznej jazdy (2h max). Dopuszczam możliwość wymiany kół/opon czy innych pojedynczych części osprzętu w niedalekiej przyszłości, zatem proszę o polecenie dobrej bazy pod projekt. Proszę o propozycje modeli oraz o informacje na co warto zwrócić uwagę. Dodatkowe pytanie czy rower może być szybki zarówno na szosie jak i szutrach posiadając dwa komplety kół z rożna szerokością opony ? Czy napęd szosowy np. Ultegra przy założeniu opony powiedzmy 38c będzie w czymś gorszy od napędów typowo gravelowych ? Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...