Skocz do zawartości

adrian_9908

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika adrian_9908

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Dokładnie tak! Dziękuję bardzo! Używałem zacisku na QR, a powinienem na sztywną oś. Teraz wszystko gra i buczy, przerzutki działają elegancko, jest sztywno tak jak miało być
  2. Przekładałem z dwóch stron tę mają tulejkę - obrazek. Ona musi być od strony kasety, bo jeśli nie jest, to ostatnia zębatka jest za blisko tylnego widelca i ociera się o górną część przerzutki shimano, lecą drobinki wiór plastiku. Także inaczej tego nie założę, ale wówczas nie mam najwyższego biegu 1x1 a jest 2x1 - zdjęcie. Wydaje mi się, że i tak montaż do widelca jakby brakowało jakiejś konkretnej tulejki, bo otwory wyraźnie nie są spasowane od drugiej strony - obrazek. W zestawie był jakieś adaptery, ale tylko to pasuje, co założyłem. Pozostałe są za grube, może raczej do XTB niż do szosy.
  3. Jak w temacie 😕 Kupiłem Elite Suito-T i mam problem z poprawnym montażem, bo coś mi strasznie ciężko zmieniają się biegi, nie działa to jak trzeba. Kupiłem kasetę Shimano 11-30, taką samą jak mam w Giancie TCR. Według instrukcji przed największą zębatką nie idzie żaden dystans. Więc normalnie zakładam kasetę, dystanse pomiędzy każdą zębatką, zakładam rower, skręcam do kupy, ale zmiana biegów idzie z ogromnym oporem. Załączam dwa zdjęcia, jak to wygląda. Zauważyłem też, że tył ramy musiałby być wygięty do wewnątrz ~2-3 mm, aby mocno trzymał się na trenażerze na szybkozamykaczu. Nie chcę regulować z tyłu przerzutki, bo jak zrobi się pogoda, to będzie rozregulowana względem koła.
  4. Cześć, Chciałbym kupić niedługo jakiś trenażer typu direct-drive. Powinien być cichy i mieć możliwość właśnie jazdy bez użycia dodatkowych kół, opon itp. Wybór chyba pada na: 1. WAHOO KICKR Core 2. Tacx FLUX S Smart 3. Może jakiś Elite model? Nie chcę się bawić w wirtualne jazdy, więc dodatki, subskrypcje na jakieś konta mnie nie interesują. Trenażer chcę dobrze wykorzystać w zimie i wiosną, kiedy nie zawsze można jeździć ze względu na śnieg, wiatr, deszcz. Moim głównym sportem jest bieganie, a szosa to fajny dodatek i wiele daje pod względem budowania i utrzymywania wydolności tlenowej. Zamierzam właśnie rower wykorzystać w czasie, kiedy nie zawsze jest możliwość w zimie jazdy na rowerze.
  5. Hej, Wracam z opinią. 1. Fulcrum Racing DB 4 + Pirelli Zero Race TLR 26C: wyraźnie czuć mniejsze opory toczenia względem kół i opon od Gianta. Rower lepiej się zbiera z miejsca, lżej się podjeżdża pod górę. Nie są to jakieś gigantyczne różnice, ale mam wrażenie, że teraz jest co całkiem inny rower, nawet jedzie się ciszej, rower ciszej sunie po szosie 2. Stożek 34mm Fulcruma względem 21mm Gianta jest odczuwalny na zjazdach przy podmuchach wiatru oraz przy wyprzedzaniu przez tiry. Ma większą tendencję do myszkowania. To mnie utwierdza, że na moje tereny w pogórzu Przemyskim oraz Beskidzie Niskim taki stożek może być optymalny. Zaryzykowałbym ewentualnie jeszcze coś max do 40mm i chyba tyle. Wczoraj siadło 65km oraz 800m przewyższeń, kilka dni temu 50km oraz 500m up., i takie mam wrażenia po tych dwóch jazdach. 3. Łatwiej jest utrzymać prędkość 30km+ na płaskim względem kół Gianta.
  6. @nossyyes of kors, nie stresuję się setem fabrycznym, ale masz rację co do wyglądu, że stożek w TCR wygląda znacznie lepiej, więc fulcrumy 34mm będą na początek OK, chociaż i tak miałem kupować evanlajty 38mm. Nie upieram się na stożek, ale około 40mm daje od dużo +++ do wyglądu. A rower ma się podobać, to fakt. Nie po to wydaje się tyle tysięcy, aby jezdzić na czymś, co nie cieszy oka. Ktoś kiedyś powiedział, że życie jest za krótkie, aby jezdzić tanimi rowerami, które się nie podobają O tej firmie Inpeak, co robi pomiar mocy chyba kiedyś słyszałem, że jest z Polski i robi dobry sprzęt. Zobaczymy za jakiś czas.
  7. Rozumiem... Dwie ostatnie odpowiedzi... Fulcrum najbardziej leżały mi wizualnie do czarnego TCR-a. Gdyby coś się stało... hm.... rower to nie jest mój główny sport, jak pisałem w 1szym poście, więc będę mógł poczekać na naprawę. A im bliżej jesieni, tym mniej będę jeździł, albo wcale, bo będę obłożony coraz większym obciążeniem treningów biegowych pod główne zawody Łemkowyna 150km (Krynica Zdrój -> Komańcza, szlakiem czerwonym GSB, gdyby ktoś był zainteresowany, co i jak). Porównywałem wagę Fulcruma - 1700g vs 2000g obręcze Gianta na kole. Różnica troszkę ponad 600g samych obręczy, nie wiem jak z oponami, ale myślę, że Pirelli są lżejsze niż te, co są założone stockowo. Na pewno dało się skompletować coś lżejszego, ale nie patrzyłem na to aż w takich kategoriach, czy zyskam jeszcze ~400-500g na dwóch kołach łącznie w stosunku do Fulcruma np. na czymś od DT Swiss. 1kg jak się zaprzeć, można łatwo zrzucić z ciała, lecz nie jest głównym moim celem. Po prostu chciałem na 1szy raz spróbować coś lepszego od stocka. Jak się wkręcę na wiosnę 2024, to pomyślę o karbonach za więcej niż 5k. Nie mam też pomiaru mocy, więc o jakiś różnicach w watach nic nie wiem, ile to daje albo nie daje. Wiem, że na bike fittingu jeździłem z kadencją 90-95 i mogłem długo trzymać moc 350W na trenażerze i gość mi powiedział, że kadencja jest lepiej niż dobra i mocy też nie brakuje na płaskim... Fakt, kusi pomiar mocy, bo Garmin wymaga pomiaru do wliczania tego do statystyk budowania bazy tlenowej, no ale to kolejne 2-3 tysiące wydatek. Może kiedyś Najpierw trenażer na zimę, aby w sezon 2024 wejść z jeszcze lepszymi podstawami do budowania siły biegowej pod cały sezon Dam znać, jakie są odczucia po zamontowaniu wszystkiego i 1szej jeździe.
  8. Odpowiadam sam sobie, dla potomnych. No oczywiście, że w TCR jest sztywna oś Mechanik pokazał mi różnicę między QR a sztywną osią Zamówiłem z polskiej dystrybucji w wertykal.com jednak Fulcrum Racing 4 db + do tego opony Pirelli P Zero Road o szerokości 26mm, tubelessy. Po zamontowaniu dopiero będę mógł porównać na standardowej trasie ok. 50km z 500-800m przewyższeń, jak się jezdzi, jaka jest różnica między tymi kołami z oponami a kołami gianta stockowe z TCr-a.
  9. OK, dzięki. Coś już wiem, że każdy poleca to, co ma i nie ma z tym problemów technicznych 🙂 Co do karbonu - naprawdę odpuszczę teraz, dokupię do tego NAVI garmina, bo z zegarkiem to tak średnio czasami po zakrętach, jak się nie wie, w którą stronę skręcić Bywa nieprzyjemnie odrywając rękę od kierownicy. Może też jakiś pomiar mocy na korbę, ale najpierw na zimę obowiązkowo trenażer, a na końcu porządne karbony za rok, jeśli mnie to wciągnie
  10. @Chociemir No, budżet się jednak zmienił, pojeżdżę na aluminium sezon albo dwa i wtedy pomyślę na zmianie na karbon, ale wcześniej z opcją wypożyczenia, bo wydawać 5k+ na coś lepszego w ciemno... Dlatego jednak coś z aluminium kupię na początek a powinno być lepiej niż na stock gianta. W moim TCR jest szybkozamykacz na obu osiach od nowości. Uprzedzałem z góry, że sie nie znam, więc nie wiem jaka jest róznica techniczna przy odkręcaniu i zakręcaniu i czy jest z tym większy problem niż z QR. Pewnie trzeba jakieś dedykowane klucze mieć pod ręką, czy coś.
  11. Robiąc rozeznanie po tych komentarzach, oto co rozpatruję, ale inne też wezmę pod uwagę: 1. Falcrum Racing Road 4 (campagnolo), stożek 32mm (kwestia looku? musi się podobać 🙂 ) 2. DT Swiss PR 1600, stożek 32mm 3. DT RR521 albo DT RR511, tylko nie wiem, które wyeliminować (składane mogą być w lemonbike.eu) Pozostaje kwestia piast, które w składaku ad3 można dobrać, w ad 1 i ad 2 już nie... Do jego jakieś topowe opony pod tubeless. Muszę jeszcze pogadać z mechanikiem, czy będziemy robić QR, czy też sztywne osie, bo powiem, że przydaje się szybkie odpinanie kół, aby rower upchać do auta albo wsadzić na trenażer zimą. Jak myślicie?
  12. Dzisiaj właśnie zawiozłem TCR-a do regulacji i zapytałem o koła gościa. Mówi, że ostatnio miał kolesia, któremu szprychy w Evanach jakoś coś.. poluzowały się, czy coś... I jakieś inne 2 przypadki wymienił. Polecił mi coś albo DT Swiss albo coś z Falcrum. W zasadzie to pytanie też z innej beczki. buty szosowe.... Teraz jeżdżę w Sidi, jakaś wersja Wide pod SPD-SL, ale one jakby nie są na moje przodostopie "wide". Podobno Lake są pod tym względem dużo lepsze, w sensie mają wybór co do szerokości, ale są robione pod system Look i musiałbym wymieniać pedały, i to kolejne setki złotych Znacie coś naprawdę WIDE pod SPD-SL?
  13. Cześć! Wkręciłem się! Wkręciłem się w jazdę szosową. Ale aby nie wydawać majątku na coś, na czym się kompletnie nie znam, chcę zapytać: - co kupić do 3000-5000zł aluminium/karbon? Teraz jeżdżę na stockowych kołach od Giant w modeli TCR Advanced Disc 2022: https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-disc-2 Podobno koła to pierwsza rzecz, którą warto wymienić, robiąc upgrade. Zatem co kupić, jeśli się kompletnienie znam? Jak jeżdżę? Tygodniowo 100-150km, na 3x. Beskid Niski, teren pagórkowaty, czasami są sztajfy, ale to nie góry, nie ma kilometrowych podjazdów. - zatem jaki stożek będzie OK? - obecnie po płaskim nie jest dla mnie problemem utrzymać ~30km/h +, w zasadzie robię to w 1 strefie tlenowej. Głównie biegam ultra i rowerem głównie buduję bazę, zwiedzam szybko okolicę, lubię podjazdy i szybkie zjazdy. Nie chcę tutaj nic sugerować, że coś wybrałem, bo jedyne co mogę, to wybierać oczami. Myślę, że zostaję przy Tubeless, nie widzę tutaj problemów od ponad roku i nie jest problemem dopompować koła przed każdą jazdą. Mechanik wspominał mi coś, abym brał koła z łożyskami kulkowymi, prawda to? BTW, ważę 76kg i taka waga trzyma mi się już jakoś 2 lata, więc nie jest łatwo mi polecieć w dół z kg, dlatego coś lżejszego od stocka będzie OK?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...