Skocz do zawartości

Andrzej_66

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kielce

Osiągnięcia użytkownika Andrzej_66

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Dzień dobry wszystkim, Może prozaiczny problem, ale nie mogę odkręcić górnego korka tłumika Suntour w amortyzatorze Aion. Musiałem go rozmontować całkowicie bo uciekł olej i czas na serwis. Ostatnia górna aluminiowa rurka kończy się nakręconym korkiem blokady, którego nie mogę odkręcić. Pomimo, że tuleja jest mocno umocowana w imadle to przy odkręcaniu kluczem oczkowym 27 w pewnym momencie zaczyna się kręcić. Być może gwint był przy produkcji posmarowany klejem. Czy jest jakiś sposób na osłabienie połączenia korek-rurka? (korek wkręcony w rurkę)
  2. Tak, wiem. Pro Weld Quick użyłem do naprawy otworu osi. A o niebieski klej pytałem w kontekście śruby do skręcenia osi.
  3. Przed ewentualnym tulejowaniem nadlałem cieniutką warstwę powyższego kleju. Po wyschnięciu lekko rozwiertakiem i oś wlazła ciasno. Zobaczymy czy się za szybko nie wygniecie (choć podobno klej jest super twardy). Oś się nie kręci więc może się uda uniknąć kosztowniejszych napraw. Źle napisałem, oczywiście śruba 10mm czyli 15-18Nm. Zawsze mam obawę czy w razie potrzeby odkręcę choć podobno ten klej puszcza po podgrzaniu. Ale śruba w końcu, alu z gniazdem imbusowym 5mm więc nie jakaś mocarna. A swoją drogą gdzie szukać dokumentacji technicznej producenta?
  4. Naprawione, złożone. Wydaje się sztywno. Powiadomię czy się patent sprawdził (pewnie zajmie to jakiś czas). Mam pytanie o skręcenie osi głównej. W oryginalnym zestawie naprawczym śruba osi nie ma niebieskiego kleju (inne mają). Czy dać trochę kleju czy tylko skręcić? Jakim momentem (śruba drobnozwojowa alu 8mm dł.gwintu 20mm)?
  5. Właśnie od wczoraj zastanawiam się na takim rozwiązaniem przed rozwierceniem do tulejowania. Choć bez przekonania. Nie wiem czy tak cienka warstwa takiego specyfiku nie zostanie usunięta przy rozwiercaniu rozwiertakiem. Luz tylko ok. 0,5 mm. I czy np. nie wykruszy się podczas pracy (choć oś nie obraca się).
  6. Ciekawostka, dzisiaj w lokalnym serwisie poinformował mnie gość, że taki luz nie przeszkadza. Z inżynierskiego punktu widzenia absolutnie się z nim nie zgadzam. Zdecydowałem, że spróbuję rozwiercić rozwiertakiem na 19mm i dorobię u tokarza tulejkę stalową 17x19 na całą szerokość. Tulejkę wstawię na lekki wcisk, będzie ona po bokach "blokowana" przez podkładki dystansowe między ramą, a łożyskami. Jak nie wypali to p. Grzegorz obiecał pomoc. Bardzo dziękuję Wam za pomoc i porady.
  7. Ośka grubsza nie wchodzi w grę bo łożyska trójkąta mają otwór 17mm 😞
  8. Gotowiec (17x25) nie wchodzi w rachubę (rama nie pozwoli na tak duży otwór). Czy 17x19 na całą szerokość ramy nie będzie za cienka? Myślałem o podgrzaniu ramy tylko do np. 80 st C (czy taka temperatura zmieni strukturę aluminium?) i zamrożeniu tulejki co da w efekcie 0,03mm i pozwoli na lekkie "wbicie" tulejki do ramy - może teraz fantazjuję :-)))
  9. Małe szanse na precyzję. Unieruchomić ramę na stole tak jak do spawania i rozwiercać maszynowo z chłodziwem. Alu, a szczególnie takie wykorzystywane do ram w rowerach, jest wrażliwe na temperatury. Dlatego np. spawanie często jest trudne lub nawet niemożliwe. Miałem nadzieję, że rozwiertakiem w aluminium da radę -mógłbym to zrobić sam w garażu 😞 Zależy od rodzaju gwintu, który tam chcesz wykonać. Na moje to 22mm będzie raczej na styk. Bardziej 24mm... o ile rama na to pozwoli. O jakim gwincie mówisz? Rama nie pozwoli na duże rozwiercenie. Myślałem o otworze 19 mm (tulejka stalowa o gr.1mm). Za cienka??? Jak znajdziesz gotowca z dobrego gatunku stali, to może być taniej niż u rzemieślnika. Wciskanie tylko prasą na zimno, z dobrym wypełniaczem-klejemm który zastyga bez zmian w objętości. Raczej odpuść aluminium. Raz, że miękkie i się poddać może, to dwa, alu trąc o alu może zachować się bardzo dziwnie i nieprzewidywalnie. Chyba, że chce ci się wykonywać wcześniej testy na takich samych wymiarach i w tych samych temperaturach. Oczywiście tulejka tylko stalowa. Pisząc o aluminium miałem na myśli wciśnięcie tulejki stalowej po podgrzaniu aluminiowej ramy. Ps. Nie wiem czy prawidłowo zamieściłem cytaty (skopiowałem cały potrzebny tekst :-)
  10. Wreszcie na temat 🙂 Bardzo Ci dziękuję za poradę. Czyli w warunkach warsztatowych co mogę zrobić sam? Nie pracuję w obróbce skrawaniem, ale mam spore zdolności manualne i sporo rzeczy robię przy własnych rowerach i starym motocyklu. 1. Rozwiertak ręczny? Otwór w ramie ma 17mm. Jaką orientacyjną grubość powinna mieć tuleja (na jaką średnicę rozwiercać)? 2. Dorobić u rzemieślnika tuleję. Czy uda się ją wcisnąć wykorzystując różnicę rozszerzalności (stal/aluminium) czy tylko prasa? Czy zrobić 1 tuleję na całą szerokość ramy czy 2 węższe tulejki po obu stronach? Rama jest jak zwykle pusta w środku.
  11. Nie chodzi o mufę suportu. Chodzi o główny przegub ramy full gdzie wchodzi oś główna łącząca ramę z trójkątem (dołączyłem zdjęcie).
  12. Dzięki za szybką reakcję, Nie do końca precyzyjnie określiłem gdzie jest luz. Jest on w otworze ramy ( to się chyba nazywa mufa) gdzie wchodzi oś, łożyska w trójkącie siedzą ciasno. Może rozwiercić i wstawić jakieś tuleje z odpowiednią średnicą? Jeśli tak, to stalowe czy aluminiowe? Co do luzu osiowego zgadzam się całkowicie, skręcam z odpowiednim momentem bez luzu. Źle zinterpretowałem kwestię ewentualnego tarcia pomiędzy trójkątem i mufą (są tam podkładki dystansowe).
  13. Dzień dobry wszystkim, Zastanawiam się w jaki sposób naprawić wyrobiony otwór głównego przegubu w Dartmoorze Blackbird (rama aluminium). Był luz na tylnym trójkącie, zamówiłem zestaw naprawczy, ale okazało się, że wyrobił się otwór (ok.0,5mm na średnicy). Ma ktoś jakieś doświadczenia w podobnej kwestii? I druga kwestia - czy oś główna wahacza powinna być mocno skręcona śrubą z drugiej strony? Wg mnie musi być jakiś luz i śruba służy do kasowania luzu, a nie skręcenia na siłę. W takim przypadku trzeba dać niebieski klej???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...