Skocz do zawartości

LukaszKa

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika LukaszKa

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Przejechałem się do rowerowego - kultura pracy napędu zdecydowanie gorsza niż w moim leciwym XTC (15-20 letni system Deore XT), w którym na przykład zjawisko drgań na pedałach nie występuje - chodzi jak żyleta Pan w rowerowym zmierzył mi łańcuch, stwierdził, że przyrząd wychodzi poza skalę, także łańcuch na pewno jest wyciągnięty, po czym ochoczo zaprosił mnie na serwis. Zastanawiam się nad wymianą całego napędu, łącznie z likwidacją przerzutki przedniej i wymianą tylnej Jeśli chciałbym wymienić kasetę na większą oraz założyć opony bezdętkowe to koło tak czy inaczej musiałbym wymienić
  2. Sam łańcuch nie chrobocze, chrobocze tarcie łańcuch - zębatki. Myć już nie ma co - wierz mi. Łańcucha bardziej smarować bym nie chciał bo zaraz pełno syfu na nim będzie. Przymiar do łańcucha będę miał prawdopodobnie jutro. Wezmę zaraz na zewnątrz i zrobię jazdę próbną.
  3. Kupiłem X Caliber 7 z 2019 roku. Na pierwszy rzut oka wyglądał całkiem nieźle, rama jest w bardzo dobrym stanie, kierownica też. Problem zaczął się kiedy zacząłem czyścić napęd. Tyle piasku zmieszanego ze smarem jeszcze nie widziałem. Jestem pewien, że poprzedni właściciel ani razu nie czyścił napędu. Trzeba było wyczyścić dosłownie wszystko. Nawet łożyska w piaście bo chrobotało. Po takiej operacji mój 15 letni XTC-3 chodziłby jak nówka. Ale nie ten Trek. Chrobocze przy pedałowaniu. Słychać definitywnie tarcie łańcucha o zębatki. Zarówno przednie jak i tylnie. Kiedy pedałuję dłonią czuć drgania na pedale. Łańcuch rzecz jasna przesmarowany. Nie wyobrażam sobie abym mógł tak jeździć. Bez łańcucha wydaje się być ok. Korba chodzi bezgłośnie, płynnie, nie ma luzów. Tylna piasta po wyczyszczeniu i przesmarowaniu łożysk też chodzi ładnie. Wkurza trochę głośne trekotanie bębenka kiedy nie pedałujesz, no ale to kosmetyka, nie jest to najistotniejsze. Oto filmik, proszę się przysłuchać: https://www.dropbox.com/s/bzikxmtz00f1zyd/VID_20230227_145529.mp4?dl=0 Zastanawiam się co zrobić. Podejrzewam, że wymiana łańcucha i kasety powinny polepszyć sprawę, ale nie jestem pewien. Bardzo chciałbym zrobić z tego dobry rower. Podoba mi się, jest wygodny, dobrze mi się nim jeździ. Myślę co tu zrobić: kupić łańcuch, oryginalną kasetę i zobaczyć co będzie czy upgrade'ować go trochę. Zastanawiam się nad tym aby wyrzucić przednią przerzutkę, a na tył założyć większą i wymiana przerzutki na lepszą (obecnie jest ACERA M3000 Shadow). Ku tej myśli skłania mnie też fakt, że z tyłu koło ma delikatną ósemkę i nie wiem czy go nie wymienić (poniżej film) No i opony tak czy inaczej muszę dać nowe. Albo też zostawić 9-tkę z tyłu przy jednoczesnej likwidacji przerzutki przedniej - 9 biegów nie wydaje mi się mało. https://www.dropbox.com/s/x0bl7wgpfpleu5m/VID_20230226_213853.mp4?dl=0 A jak już miałbym koła i opony wymieniać to zastanawiam się nad systemem bezdętkowym. Obecne koła to Bontrager Connection, dwuścienne, 32 otwory. Mógłbym w niego włożyć 2-3k jeśli wiedziałbym, że zrobię dobry rower. Nie wiem co robić. Mam czym jeździć dlatego nie chce się spieszyć tylko zrobić dobrze. Potrzebuję konsultacji: co zrobić? Jakie części założyć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...