Skocz do zawartości

adamek1

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika adamek1

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Od roku
  • Dedicated Rzadka
  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. continental ride tour 28" 1,6" przy ok. 5 do 7 cm śniegu lekko ślizga na boki, ale jedzie dzielnie do przodu 😀
  2. A schwalbe smart sam 28" 1,6" do jazdy po mieście wystarczą?
  3. A co z ciśnieniem, schodzić poniżej zakresu producenta, czy trzymać się dolnej granicy?
  4. Czy zimą obniżać ciśnienie w oponach poniżej zakresu podanego przez producenta, czy trzymać się po prostu dolnej granicy? Dla 28" 1,6" Schwalbe smart sam plus zakres ciśnień to 3,5 do 6 bar, schwale marathon winter plus 2 do 5 bar, continental ride tour 3,5 do 4,5 bar, continental contact spike 3,5 do 6 bar, continental Top CONTACT Winter II Premium 4 do 6 bar
  5. Witam wszystkich. Chciałem dowiedzieć się, czy zmieniacie opony rowerowe na zimę np. na takie ze specjalną mieszanką gumy zimowej lub na takie z kolcami, w szczególności chodzi mi o osoby, które w innych porach roku jeżdżą na semi-slickach po asfalcie i kostce. Rok temu zimy praktycznie nie było, więc jeździłem na semi-slick 28" 1,6". W sezonie zimowym 2023/2024 nie jeździłem rowerem, ale pamiętam, że śniegu było więcej niż w 2024/2025, nawet zdarzały się oblodzone drogi. Może ktoś ma większe doświadczenie i jeździł we wcześniejszych latach oraz chciałby się podzielić spostrzeżeniami na ten temat. Zachęcam do dyskusji
  6. To może się jeszcze wstrzymam z poszukiwaniem roweru zimowego, bo jak zimy w kolejnych latach będą wyglądały tak jak w tym sezonie, to mi wystarczą opony o szerokości 1,6" i hamulce v-brake. Dziękuję wszystkim za merytoryczną dyskusję
  7. Może po prostu różnice w doświadczeniu wynikają z tego, że różne miasta różnie przykładają się do odśnieżania infrastruktury dla rowerzystów😀
  8. Do obecnego roweru maksymalna szerokość opony jaką mogę założyć według producenta to 1,9" dla kola 28". Nie wiem czy pogodziłoby się to z błotnikami, które muszą być obowiązkowo, bo bez chlapałoby się po ubraniach. Nie planowałem kupowania nowego roweru, na portalach aukcyjnych są używane, myślę że do takich celów by się nadał. Stąd właśnie pojawił się znak zapytania w głowie, czy szukać takiego co ma w widelcu i ramie miejsce na hamulce tarczowe, czy zwykły na v-brake
  9. Faktycznie, może źle zadałem pytanie. Zima w tym sezonie jest taka, że jak do tej pory od marca 2024 jeżdżę non stop na oponach 1,6" i hamulcach v-brake. Jak do tej pory nie miałem z tym żadnych problemów. Ale to, że ten rok tak wygląda, nie oznacza, że za rok, 2 lata itd. będzie tak samo, stąd postanowiłem uprzedzić ewentualne przyszłe zimy i zorganizować drugi rower stricte do jeżdżenia w sezonie zimowym
  10. Witam serdecznie. Jakie hamulce do roweru zimowego będą lepsze, v-brake czy tarczowe mechaniczne. Rower ten ma służyć na dojazdy do pracy i wycieczki w sezonie zimowym po utwardzonych terenach nizinnych: asfalt, ścieżka rowerowa, droga, chodnik z kostki
  11. A więc myślę, że faktycznie opony z kolcami mogłyby być prostszym rozwiązaniem, niż budowa takiej dwukołowej platformy. Więc na razie plany konstrukcyjne odłożone na półkę. Zacznę może od roweru stricte przeznaczonego do jazdy zimą. Czy mniejsza rama niż standardowa? Mniejsze koła np. 26", 27" ewentualnie 27,5" będą miały jakąś przewagę nad kołami 28" ? Jaka powinna być optymalna szerokość takich opon na dojazdy do pracy przez ścieżki i drogi rowerowe gdy jest śnieg/lód? Pewnie najlepiej mieć dwa komplety kół jeden z kolcami gdy prognozowany będzie śnieg i lód, a drugi uniwersalny. I zmieniać je w garażu, w zależności od potrzeby w oparciu o przewidywania modeli numerycznych prognozy pogody
  12. Co do soli na drogach, ścieżkach i chodnikach to pełna zgoda. Aktualnie jak do tej pory w tym sezonie zimowym udawało mi się jeździć na Continental Ride Tour 28 x 1,6", ale nie wiadomo jaka będzie dalej zima. A jakie inne opony bez kolców mogłyby być lepszym rozwiązaniem, coś typu Continental Cross King, SCHWALBE Nobby Nic, SCHWALBE Smart Sam?
  13. Opony z kolcami niestety nie będą dobrym pomysłem w moim przypadku, gdyż tutaj gdzie mieszkam nie jest tak, że śnieg jest cały czas, bywa tak że przykładowo o 7:00 nie ma śniegu wcale, a do 15:00 zdąży dopadać np. 5 cm czy 10 cm. Wożenie ze sobą opon na zmianę i wymienianie ich na zimowe wtedy kiedy akurat jest śnieg jest mało opłacalne. A jazda na oponach z kolcami po asfalcie i kostce pewnie spowoduje że te kolce zużyją się dosyć szybko
  14. Witam wszystkich. Może ma ktoś jakieś doświadczenie jak można byłoby zbudować taką platformę z dwoma kołami, którą można by montować w rowerze zamiast przedniego koła. W ten sposób powstałby trójkołowy rower z dwoma kołami skrętnymi z przodu i jednym kołem napędowym z tyłu. Mniej więcej coś takiego jak na grafice. Pierwsze zdjęcie przedstawia AddBike, drugie i trzecie to pomysł absolwenta politechniki (niestety nie jest produkowany, nie da się go kupić). Konstrukcja taka miałaby służyć do jeżdżenia rowerem zimą po ścieżkach rowerowych do pracy, gdy jest śnieg bądź lód, bo na zwykłym rowerze dwukołowym łatwo wtedy o poślizg i wywrócenie. Do tej pory udało mi się rozkminić, że potrzebuję osi przelotowej piasty koła, do zamontowania w widelcu, klamki hamulcowej lewej z możliwością podłączenia dwóch linek od lewego i prawego koła, kwadratowych profili stalowych, do których przykręcone zostałyby koła z tarczami hamulcowymi i zaciskiem tarczy i tak jak na zdjęciach widać coś co będzie spełniało rolę wahaczy obracających koła, gdy obracana jest kierownica roweru. Dwa koła, pewnie z piastą tylną, bo wtedy z jedne strony oś piasty jest dłuższa, tam gdzie zwykle montowany jest wolnobieg
  15. Łożyska maszynowe będą lepsze od kulkowych?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...