Cześć,
chciałem was prosić o pomoc w wyborze roweru.
Generalne chce sobie jakiś wybrać w systemie rat 0%. Także cena mnie nie boli aż tak bardzo bo nie muszę całości wykładać od razu, a sam rower też nie kosztuje więcej mimo tego, że jest na raty.
I teraz stoję przed wyborem między droższym a tańszym modelem.
Mam 188 cm wzrostu, ważę około 102 kg ale dodatkowo zacząłem jeździć z tyłu z fotelikiem, więc jak mam dziecko to trzeba dodać gdzieś te +15 kg.
Wybór padł na crossa.
I do wyboru mam Kross evado 7.0
https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-7-0-czarny-srebrny-polysk
lub lazaro quantum v4
https://allegro.pl/oferta/lazaro-quantum-v4-28-deore-men-hydraulika-11857101411
Generalnie jestem niedzielnym rowerzystą. Czasami w ciepłe dni zrobię sobie rozruch ok 10km przed pracą a tak to nie dojeżdżam do pracy na rowerze, nie jeżdżę gdy pada deszcz i nie miałem w zwyczaju pokonywania trudnych leśnych tras. Chociaż wynika to też częściowo z tego, że mój stary rower to wysłużona szosówka. Na wąskich oponach bez amortyzatora z przodu. Ale ten niestety teraz nie daje rady. Gdy córka siada jako pasażer to opony siadają mimo tego, że ciśnienie jest prawie maksymalne. I hamulce V-brake nie hamują a raczej bardzo spowalniają rower gdy naciskam na rączkę hamulca. Stąd decyzja o zmianie roweru na taki, który dobrze będzie sobie radził na szosie oraz na leśnych, utwardzonych drogach. W żadnym wypadku nie ma tutaj mowy o wyczynowej jeździe czy podróżach dłuższych niż te 2-4 godziny. Chociaż gdyby mi i mojej rodzinie spodobały się dłuższe wycieczki to chętnie bym się takich podjął.
Znalazłem te dwie oferty i mój rozsądek podpowiada mi, że ten tańszy spokojnie mi wystarczy, biorąc pod uwagę na czym teraz jeżdżę z drugiej strony mam takie podejście że jak szaleć to szaleć i jeżeli chcę kupić rower na długie lata to czasem lepiej dopłacić za trwalszy materiał. Tylko czy w przypadku krossa to nie jest dopłata za markę ? Osprzęt może i jest trochę lepszy, ale na przykład boli mnie, że w topowym modelu nie ma blokady amortyzatora na kierownicy lub na przykład brak stopki. Z drugiej strony jest dożywotnia gwarancja na ramę i to może być jakiś plus.
Wagowo chyba nie ma specjalnie dużej różnicy.
Także biorąc pod uwagę te wszystkie aspekty jestem trochę rozdarty i liczę, że może ktoś mi podpowie. A może sami macie jakąś propozycję, której jeszcze nie wziąłem pod uwagę.