Skocz do zawartości

kardan

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika kardan

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. @Fikander Odpuść sobie. Napisałem to z uśmiechem, choć takie przypadki faktycznie się zdarzają. Szosówkami jeżdżą nie tylko tacy jak ty – zawodowcy. Jako że wcześniej obiecałem podać model mojego Scotta, więc sprawdziłem i jest to "Scott Sportster P6". Poniżej trzy linki do obecnego wyglądu: Photo-01 Photo-02 Photo-03
  2. @Chociemir W kontekście mojej wcześniejszej odpowiedzi na ten temat, twoje pytanie wydaje się być złośliwe. Jeśli taki był twój zamiar, to lepiej zmień forum na takie gdzie chamstwo jest postrzegane jako zaleta. Gdybyś chciał faktycznie mi pomóc, bo taki zaszczytny cel ma istnienie tego forum, to odpowiedziałbyś mi na ostatnią prośbę dotyczącą przełożenia klamki hamulca. Ty jednak nie przyszedłeś tu z pomocą, lecz tylko po to by pobruździć i się wymądrzać. Żałosne to.
  3. Nie ma problemu, pogadać jest miło. Ja przez kilka lat nie jeździłem, nie było jakoś czasu. Szosa poszła do ludzi. Ale jednak nie wytrzymałem, nosiło mnie i musiałem coś znowu kupić. Doszedłem jednak do wniosku (lata doświadczeń) że szosówka stricte, dobra jest dla zawodowców. Sto lub więcej kilometrów w ciągu dnia (tak mi się zdarza) bez serwisu, żarcia, dodatkowego okrycia w razie zmiany pogody – to już nie dla mnie. Stąd pomysł na rower turystyczny. Mam teraz kanapki, dużo picia, dodatkowe okrycie i niezbędne akcesoria w razie awarii "na drugim końcu świata". Ale... no właśnie – lubię jeszcze także przydepnąć i pozostawić w tyle jakąś szosuweczkę. No ale jak tu przybrać odpowiednią pozycję do depnięcia, gdy nie mogę się pochylić?? Czy muszę jeszcze coś wyjaśniać? Gdybym dwa lata temu miał większe rozeznanie w temacie, to od razu rozglądałbym się za turystycznym gravelem. Ale wówczas jeszcze nie wiedziałem że takie istnieją. @WZB Jeżeli masz szosówkę, to może znalazłbyś czas i chęci by zmierzyć długość linki, o co prosiłem w tekście powyżej.
  4. Ja myślę że zbyt sztywno trzymasz się jakiś reguł, do których, jak wcześniej już wspomniałem, producenci i projektanci różnie się odnoszą. Oglądałem wiele zwymiarowanych ram i twierdzę że nie ma w tej materii gwarantowanych standardów. Twierdzę nawet że gdybym się uparł, to znalazłbym gravela i trekkinga o identycznej geometrii ramy. Dlatego gdy przymierzysz się do dwóch graveli różnych producentów, to pomimo tej samej wielkości ramy, na każdym jazda może być zupełnie inna. Oczywiście masz rację że po założeniu baranka, góra się wydłuży. Ale w moim przypadku może to przynieść korzyść. Pisałem że lubię chwytać za rogi, bo jestem przyzwyczajony do bardziej agresywnej sylwetki. Poza tym mostek mam długi, więc jest jeszcze opcja ewentualnej korekty. No właśnie. Czyli jakoś można. Pytanie czy się to sprawdzi i czy się opłaci? Wprawdzie nowy gravel turystyczny jest już gotowy-działający, ale.. kosztuje nie mało. Ja mojego Scotta kupiłem gołego. Włożyłem dodatkowo sporo pracy i pieniędzy. Trochę mi teraz szkoda go sprzedawać. Tak na marginesie. – Dynama (prądnice) zakładałem zintegrowane z piastami (nie na oponkę :D). Opon pod boczne dynamo już chyba nikt nie produkuje (z boku były ząbkowane). Jeśli ktoś myśli o prądnicy do swojego turystycznego wehikułu, to szczerze polecam "SP Dynamo Hub PV-8". Małe, zgrabne, lekkie, piękne i wydajne tak samo jak Shimano. Shimano to przy nich ciężkie czołgi (miałem wcześniej). Niestety, Shutter Precision są sporo droższe, ale warto. "SP Dynamo Hub PV-8" _ vs. _ "Shimano Nexus DH-3000-3N" Panowie, jestem wdzięczny za tę dyskusję, bo sporo mi ona dała do myślenia. Ale do podjęcia ostatecznej decyzji potrzebuję jeszcze jednej informacji. Dotyczy to przełożenia klamki od szosówki. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł zmierzyć ile linki chowa się do pancerza (osłona bowdena) przy pełnym ruchu klamki hamulca od szosówki (od puszczonej klamki, do dociśniętej aż do rury kierownicy). Nie mam już szosówki więc nie zmierzę. Klamka od V-brake, przy pełnym ruchu wsówa do pancerza dokładnie 27mm linki. Zmierzyć należy przy hamulcu, oczywiście przy wypiętych szczękach lub zdjętym kole. Ta informacja pozwoli porównać przełożenie tych dwóch rodzajów klamek i tym samym da odpowiedź, czy mogą one być stosowane zamiennie.
  5. @WZB Chyba nie doczytałeś. – Nie jestem nowicjuszem. Kilkaset kilometrów robię często co tydzień. Mam dokręcone rogi z których chętnie korzystam. O ósemce też myślałem, ale to wszystko nie to. Mam już swoje nawyki i upodobania w kwestii chwytów i ułożenia sylwetki. Zawsze jeździłem szosówkami a nie jestem młody. Nigdy nie miałem innego roweru. To jest mój pierwszy rower turystyczny. Uważam że baranek do górala, o czym wspomniał @zekker, to małe przegięcie, bo to przecież zupełnie inna kategoria. Ale do mojego "turysty", bardzo by mi się przydał i jestem prawie pewien że byłbym zadowolony.
  6. Ej ludziska, z tą geometrią to trochę przesadzacie. Nie ujmuję wam tu racji, ale przesada też jest niezdrowa. A tak naprawdę, to nie wiadomo co komu lepiej leży. A projektanci prześcigają się w nowych teoriach i nowych kształtach. Efekt jest taki, jak wspomniałem wcześniej: "na 10 graveli każdy może być inny" i nie zdziwiłbym się gdyby geometria któregoś pokryła się z ramą mojego trekkinga. Wiadomo że na geometrię składa się bardzo wiele. Nie będę wymieniał bo to niemały elaborat. Samo przesunięcie suportu względem siodła i kierownicy zmienia kompletnie komfort jazdy. Zachodzi jednak pytanie – komu się pogorszy a komu polepszy?? Niby jesteśmy podobni, ale znam takich co nie wsiądą na rower bez amortyzatora, a ja od zawsze jeżdżę na sztywnym widelcu. Oczywiście typowy góral, to zupełnie inna baja. Tak więc z tą geometrią bywa różnie i najlepiej jest po prostu usiąść i choćby troszkę pojeździć. Przymiarka w sklepie? – między bajki. Bo teoria to jedno, a życie i tak ją zweryfikuje. W tej chwili, linku do mojej ramy nie podam, bo nawet nie pamiętam jaki to dokładnie model. Nie jestem aż takim pasjonatem. Jest to wersja hybrydowa marki Scott. Jak zejdę do garażu, to może potem odszukam jakiś link, albo wkleję fotkę. @hulk14 Scena z wiatrem jest mi znana. Efekt, to wygięta i porysowana nowa klamkomanetka Alivio. Ból w serduchu i wymiana. Teraz bardzo uważam, ale dalej używam podpórki. Czasami jednak kładę rower na trawie.
  7. Obstawiam uderzoną przerzutkę – TYLNĄ, lub słabo dokręconą linkę.
  8. Sprawdź przerzutkę, bo mogła zostać uderzona. Ponownie wyreguluj linkę od przerzutki. "Przerzutka przednia" ... "Również tak mam z 5 na 6 pokazuje że poszło od 5 na 7 czy 8". To ile rzędów ma ta twoja PRZEDNIA PRZERZUTKA?
  9. Szeroka bzytka (opaska zaciskowa) przykręcona małymi blachowkrętami do wewnętrznej strony uchwytu, powinna załatwić problem.
  10. "hulk14" Masz rację, stopka przy mocno załadowanym rowerku, może się nie sprawdzić. Ale przy umiarkowanym obciążeniu lub bez obciążenia, jest bardzo praktyczna. Stopkę mocujemy pod tylnym bagażnikiem, bo to on najczęściej jest najbardziej obciążony. Najlepsza jest stopka regulowana, bo umożliwia precyzyjne wyregulowanie przechyłu roweru. Serce mnie boli gdy widzę poobdzierane od opierania o cokolwiek rowery, gdy leciutka 150 gramowa stopka, kosztuje zaledwie 20zł. Ja miałem podpórkę nawet w szosówce. Ktoś może powiedzieć że to głupie? Ale ja przecież nie startowałem w wyścigach za grube pieniądze. Zatem w czym problem? Nie wypada? Lepiej poobdzierać o mur nowe siodełko, nowe klamki??
  11. Tak zgadza się, pozycja, sylwetka zmieni się. Ale to nie musi być problemem. Pytanie jest takie, czy będzie to pozycja wygodna dla mnie? Masz 10 graveli i każdy może mieć inną geometrię. – Nie mówię o wielkości ramy. Pytanie, który jest wygodniejszy dla mnie? Całkiem zielony nie jestem. Moja rama (wymierzona w sklepie) jest fajna do spokojnej, turystycznej jazdy. W końcu to trekking. Jednak bardzo często sięgam do rogów które dodatkowo zamontowałem. Dlatego właśnie uważam, że baranek do tej ramy mógłby się sprawdzić w mojej ulubionej pozycji jazdy (nawyk z szosówki). Faktycznie są w Necie widoczne przykłady turystycznych graveli. Niektóre nawet godne uwagi. Tylko że... nie w polskich sklepach, lub w ogóle nieosiągalne (jakieś prototypy itp). Co nie oznacza że przy odpowiednim zaparciu, nie udałoby się coś wykombinować. Sprowadzić rower to nie problem. Gorzej gdy się okaże że z jakiś powodów w ogóle mi on nie leży. A temat niestety nie jest popularny. Hmm...
  12. Witam. Szosówkę sprzedałem już dawno temu. Teraz nastawiłem się na turystykę (rower trekkingowy). Niestety, ciągle doskwiera mi brak kierownicy szosowej (baranka). Od kilku miesięcy zastanawiam się nad rozwiązaniem problemu, jak w tytule: "Baranek do trekkingowego, czy osprzęt turystyczny do gravela?". Osprzęt turystyczny to sporo gratów (błotniki, bagażnik, lampy, dynamo, boczna podpórka, licznik – to te najważniejsze). Może łatwiej byłoby zmienić jedynie kierownicę na baranka + klamkomanetki szosowe, ale... co z przełożeniami klamkomanetek?? Wprawdzie mam zwykłe V-brake, ale podejrzewam że przełożenie klamek będzie inne. Podobny problem może być z indeksacją przerzutek. Czy ktoś przerabiał już taki temat?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...