Skocz do zawartości

MortimerWheeler

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika MortimerWheeler

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Od roku
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Co ? Sprzęgło... Po wymianie łancucha dźwięk praaawie całkowicie zniknął. Jest on dluzszy od poprzedniego o 4 ogniwa (pracował z kasetą 36 zębów). Sprzęgło było bardzo "twarde" myślałem, że tak ma być. Po poluzowaniu napęd chodzi lekko i dosyc cicho. Proszę poprawcie mnie jeśli się mylę. Długość lancucha powinno mierzyć się na najmniejszych oraz najwiekszych zebatkach przod-tył. Na najmniejszych zebatkach (tyl 10, przód 1) łańcuch nie powinien wisiec a na największych (tył 1, przod 3) przerzutka nie powinna być wyciągnięta jak ręka chytrej baby z Radomia w sensie, aby kółka jednak spełniały swoją funkcję. Trzeba również wziąć poprawkę na ugięcie zawieszenia. Przy obecnej kasecie 34 łańcuch wisi przy przelozeniach tyl 10, przód 1. Robić coś z tym ? Sama przerzutka ustawiona jest juz tak, że nie napne łańcucha bardziej. Jeszcze nie testowałem, na stojaku przerzuca elegancko.
  2. Nie szoruje. Kasetę kupiłem używaną ze znikomym przebiegiem. Bez problemu przyjeła nowy łańcuch. Nic nie przeskakuje, biegi chodzą totalnie bez zarzutu. Sprzęgło ustawione jest fabrycznie, nie podkręcałem. Chodzi z oporem lecz da się je przełamać. Wydaje mi się, że jest ok. Łańcuch poprowadzony jest poprawnie przez kółka oraz wózek przerzutki nie zahaczając o blaszkę. Dzisiaj zabieram się za zmianę kasety z powrotem na 36 zębów oraz poprzedni łańcuch, myślę, że to zweryfikuje czy jest to problem przerzutki czy jednak kasety/łańcucha. Będę informował. Dzięki za zainteresowanie tematem.
  3. Cześć, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że walcze z problemem juz jakiś czas. Podstawowe błędy podczas montowania napędu takie jak złe przełożenie łańcucha przez wózek przerzutki nie mają tu miejsca. Poniżej podsyłam link do filmu prezentującego pracę napędu. https://drive.google.com/file/d/18mQ90fP_6Uk8Xe5uVFp-XS-qu4jJshj5/view?usp=drivesdk Kilka faktów. Pacjent to full na horst linku. Na początku jeździłem na kasecie 11-36 xt z lanuchem xt oraz blatem 3x xt oraz na nowej przerzutce 786 . Po wyciagnieciu łańcucha do 0.75 wymieniłem łańcuch na kmc 10x. Pojezdzilem chwilę i wpadla mi w ręce kaseta xt 11-34 oraz nowe blaty do korby. Wymieniłem, przejechałem ok 300km po czym kupiłem nowy łańcuch żeby nimi rotować. Po wymianie łańcucha i przejechaniu ok 200km, czyszczeniu oraz smarowaniu w międzyczasie cały napęd zaczął brzmieć jak na filmie poniżej. Wyszejkowalem łańcuch w benzynie ekstrakcyjnej, wysuszyłem, wytarłem, nasmarowałem olejem FINISH LINE wet, dalej to samo. Mam wrażenie, że dźwięk pochodzi z kółek przerzutki i to ona jest źródłem tego chrobotania. Kiedy wyłącze sprzęgło i zmniejsze ręka napięcie wózka, dźwięk jest znacznie cichszy i na odwrót, kiedy docisne wózek tak aby napiąć łańcuch bardziej jest jeszcze głośniej. Rozebralem przerzutke, wyczysciłem, zajrzałem do łożysk kółeczek, nasmarowałem rzadkim olejem elementy ruchome itp... Dalej to samo. Naped chodzi najgłośniej na przelozeniach 5-7x2. Przerzutka ustawiona jest dobrze, minimalne ruchy na boki nie niwelują problemu. Same kółeczka też nie wyglądają na zużyte oraz kręcą się bez oporu. Cały przebieg przerzutki to na pewno nie więcej niz te powiedzmy 700km. Łańcuch nie jest za długi ani za krótki. Myślałem, że może za mało smaru, więc po ponownym wyczyszczeniu, dałem mu srogooo. Odczekałem z godzinke i wytarłem mniej niz zwykle. Odrobinke lepiej ale jak wjade z tak wytartym lanuchem w piach to przywiozę pół piaskownicy do garażu. Pomysły mi się kończą dlatego liczę na Wasze sugestie. Help
  4. Cześć, po zakupie używanego enduro z hamulcami Formula t1s przełożyłem tarcze z mojego poprzedniego sprzętu. Najprościej mówiąc hamulec "przepuszcza" w momencie trafienia na największą dziurę tarczy, powoduje wibracje (za każdym razem gdy trafi na największy z otworów) . Hamulec został odpowietrzony, zalany dot 5.1 zamiast dot 4. Tarcza (RT98) jest prosta, sam zacisk dobrze ustawiony, klocki biorą równo, nie wyginają jej. Klocki są praktycznie nowe półmetaliczne zmienione przez poprzedniego właściciela. Tarcza została odtłuszczona, nie sprawiała problemów przy współpracy z poprzednim zestawem. Jakieś sugestie ? Help
  5. Dzięki panowie za pomoc, tak jak sznib zaproponował, odezwę się po wymianie łożysk
  6. Głównie chodzi o podkładki, podejrzewam, że to przez ich zużycie pojawił się luz między wspomnianymi elementami. Przełożyłem podkładki ze strony gdzie on nie występuje, jest mniejszy ale dalej jest. Jeśli chodzi o samą tuleje to po "złej" stronie widać i czuć delikatnie pod palcem uskok, miejsce gdzie dokładnie pracuje, opiera się łożysko. Nie wydaje mi się to konieczne do wymiany ale jeśli dostałbym komplet takich części to na pewno bym to wymienił.
  7. Cześć, kilka tygodni temu kupiłem swój pierwszy "porządny" rower. Padło na Stockli Amber S z 2014 roku ale do rzeczy. Rower okazał się być w całkiem przyjemnej kondycji, prócz standardowych rzeczy do roboty typu opony, czy też serwis dampera. Po przyjeździe do domu, kilka dni później wyszły kwiatki których najbardziej się obawiałem. Łączenia tylnego zawieszenia... Konstrukcja ta to czterozawias powszechnie chyba znany jako horst link. Zaobserwowałem luz na łączeniu wahacza przed tylną przerzutką (na boki). Luz występuje tylko po jednej stronie. Po rozebraniu okazuje się, że łożyska są do wymiany ale to nie jest problem. Problem stanowi tuleja i podkładki zamontowane w środku (łączą dwa elementy aluminiowe wahacza, tuleja przechodzi przez łożysko, podkładki oddzielają je aby nie tarło aluminium o siebie. ). Nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że firma Stockli nie produkuje już rowerów, co za tym idzie części zamienne nie istnieją. Tokarze w moim małym mieście rozkładają ręce, nawet nie potrafią powiedzieć z jakiego materiału jest to zrobione. Moje pytanie brzmi. Czy orientuje się ktoś w temacie ? W internecie znajduje tylko części zamienne tego typu do rowerów Cube. Na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie. Niestety żaden ze sklepów nie poda mi wymiarów tych części. Link do aukcji : https://www.bikester.pl/cube-lagerset-stereo-2013-horst-link-M325080.html Link do 2giej aukcji : https://www.bikester.co.uk/cube-bolt-set-horst-link-M325088.html Zdjęcia w raz z wymiarami potrzebnej części https://drive.google.com/drive/folders/1ndyobjW9AaRs7-cxTTt43F1ynZ0fIszQ?usp=sharing Z góry dziękuje za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...