Skocz do zawartości

Kolbi1998

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Kolbi1998

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Od miesiąca
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Po przeczytaniu instrukcji chyba dochodzę do wniosku ze źle regulowałem 😀😀 ( na złych przełożeniach )jutro część 3 zmagań z przerzutką
  2. Gdy jest bardzo mocno napięta nie cofa się z dużej zembatki blatu na mała spaść spada ale nie dochodzi do końca nawet jak wyrwie całkiem śrubę L hmmm może za słaba sprężyna ? Jest to możliwe ?
  3. Witam mam problem z przednia przerzutka a dokładnie z regulacja ręce mi już opadają zacznę od tego że jest to nowy rower na osprzęcie tiagra 2 blaty z przodu 10 tył. Może zacznę od tego co zrobiłem- ustawiłem poprawnie wysokość i kat przerzutki z tym nie miałem problemu następnie odkręciłem za pomocą imbusa linke przerzutki przedniej (przód mały blat z tylu największy ) i ustawiłem zderzak przerzutki żeby tylko nie ocierał o wewnętrzna stronę za pomocą śrubki L no i wszytko pięknie odkręciłem baryłkę do końca potem dwa obroty w tył i zakręciłem średnio napiętą linkę przy przerzutce i zaczęły się jaja - z tylu dałem najmniejsza przerzutkę a z przodu nie mogłem wbić największej - za mało napięty łańcuch wiec podkręcałem na baryłce tak aby wskoczył na miejsce następnie wyregulowałem bumper przedniej przerzutki za pomocą H tak żeby tylko nie obcierał łańcuch zadowolony ze wszytko wyregulowane wbiłem mały blat z przodu duży z tylu no i co obciera przerzutka o łańcuch od strony wewnętrznej ( tam gdzie regulowałem za pomocą L ) gdy zluzowałem troszkę baryłka dystans się zwiększył i nie obciera ale znowu po na przełożeniu mały balt z tylu a duży z przodu obciera mi od strony zewnętrznej 😕 nie ma złotego środka co do siły napięcia linki czyli w skrócie linka słabiej napięta to jest git na przełożeniach najlżejszych (duży blat tył mały przód) ale na najszybszych (mały blat tył duży przód) obciera o łańcuch od strony zewnętrznej -czyli od strony prawej nogi zaś gdy linka jest mocnej napięta jest na odwrót na szybkich chodzi lux a na wolnych obciera 😕 mam nadzieje ze ktoś mnie zrozumie bo dość chaotycznie to napisałem i ktoś mnie zrozumie i mi pomoże dzięki z góry
  4. Po przewertowaniu internetu cieszę się bardzo 😀
  5. Pierwsze niemiłe zaskoczenie podczas montażu roweru miała być korba grupy tiagra a dostałem no-name czy ta korba jest dużo bardziej budżetowa niż tiagra ?
  6. Łańcuch mam już na rowerze jest to nowy rower ale chce zdjąć łańcuch żeby go porządnie wymyć bo zamierzam stosować wosk (zależy mi na czystości ) racja chyba zdecyduje się na spinkę jest chyba bezpieczniejsza i łatwiejsza do montażu niż ponowne zakuwanie roweru
  7. Dzięki wielkie :)) a jeżeli go już rozkuje co będzie bezpieczniejsza dla mnie i dla łańcucha nowy pin czy spinka? Chyba dużo łatwiej uszkodzić łańcuch zakładając nowy pin niż spinając go spinką
  8. Jeszcze jedno pytanie jeżeli będę chciał przygotować łańcuch w tym rowerze to jakie macie doświadczenia czy w nowych rowerach, łańcuch będzie na spince czy może skuty fabrycznie (nie otwierałem jeszcze tego roweru ale jutro jadę na zakupy i chce się przygotować ) jeżeli będzie skuty to czy mogę go rozkuć i dać spinkę czy lepiej nie ingerować w nowy łańcuch i wyczyścić go porządnie na rowerze 😀 (ale z drugiej strony żeby wosk miał sens musi być nałożony na idealnie czysty łańcuch a smaru fabrycznego nie wyczyszczę z łańcucha nie szejkujac go )
  9. Witam wszystkich forumowiczów wczoraj przyszedł do mnie nowy rower jako że wszystkie rowery kupiłem złożenie w 100% ten rower przyszedł w kilku kawałkach i mam do was kilka pytań odnośnie składania roweru. 1. Na jakim smarze najlepiej wkręcić pedała żeby nie strzelały czy wystarczy shimano anti seize? 2. Instrukcja roweru jest dość nie jasna czy mam posmarować czymś rurkę siodełka dodam ze rower jest cały aluminiowy czy montuje na sucho 3. Czym posmarować mocowanie rurki kierownicy czy tez montuje na sucho czy lepiej tez posmarować anti sieze od shimano ( wyczytałem ze karbonowe kierownice i sztyce montujemy na specjalnym kleju do karbonu -mój jest jednak aluminiowy ) 4. Jako ze Łańcuch jest nowiutki i zamierzam smarować go od nowości squirtem czy wystarczy zmyć fabryczny smar łańcuchowy bo jest strasznie klejący czy lepiej zdjąć wyszejkować wysuszyć i dopiero w tedy zastosować wosk ? jakies ogólne rady co posmarować i jakich błędów nie popełniać? Pozdrawiam serdecznie
  10. Kolbi1998

    [szosa] Buty rowerowe

    Właśnie na tym mi zależy jechać na szosie do jakiegoś malowniczego miejsca i tam pozwiedzać na nogach ponoć spd sl odpada bo plastikowe bloki znikają w oczach
  11. Witam przymierzam się do zakupu pedałów szosowych SHIMANO SPD Ultegra PD-ES600 lecz zanim kupię czy ma ktoś doświadczenie czy pedały będą pasować do grupy butów shimano xc ? Jestem całkowicie zielony w spd
  12. Zależy mi właśnie na jak najmniej kulejącym Łańcuchu i suchym bo smarowidło ma być do łańcucha szosy używana z założenia tylko w suchych warunkach a smarowidło tego pana i finishline wydają się mokre stad pomysł na kąpiel w wosku 😀😀
  13. Witam forumowiczów jako sezon rowerowy można uznać za otwarty potrzebuje pomocy, szukam jakiegoś dobrego wosku którego nakładamy na gorąco (poprzez kąpiel w wosku). Na rynku znalazłem raptem kilka sztuk a na rynku polskim raptem jeden. Czy macie jakiś sprawdzony wosk ? pomyślałem tez ze może zwykła świeca parafinowa sprawdzi się tak samo jak drogie woski( Absoluteblack Graphenwax) 😁
  14. Dziękuję za wskazówkę👍
×
×
  • Dodaj nową pozycję...