Skocz do zawartości

Jacek.

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Osiągnięcia użytkownika Jacek.

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od roku
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Dopiero co szukałem tego samego i po długich dniach przeszukiwania internetu nie znalazłem nic porównywalnego z Aspre 2. Wpadł mi w oko tylko Cube Nuroad Pro, ale tak jak powyższe, ma hamulce Spyre i generalnie chyba słabo z dostępnością.
  2. Część rowerów jest sprzedawana bez pedałów (bo ludzie używają różnych systemów) i to taki trochę standard porównywania rowerów nowych między sobą. Nie znajdziesz raczej u żadnego producenta podanej wagi roweru z pedałami. Dlatego ta waga jest istotna, żeby móc porównywać z rowerami nowymi.
  3. Wymieniłem ostatnie już części. Koła na ten sezon zostawiam (kiedyś przy okazji zważę i pomyślę, ale nie w tym roku). Padło na: - Chwyty Ergon Grip GP3, rozmar S. [wymiary ogólne takie same jak starych Specialized] waga pary: 236g (stare 294g, czyli -58g) - Pedały xpedo Spry czarne. waga pary: 275g (stare 470g, czyli -195g) Wagi wiszącej nie mam bardzo dokładnej (0.1 kg), więc wyszło: bez pedałów: 9.6 kg z pedałami: 9.9 kg
  4. Zważyłem: bez pedałów: 9.6 kg z pedałami: 10.1 kg Pedały na dokładniejszej wadze to 0.47 kg. Spróbuję namówić żonę na pedały SPD, a jeśli się nie uda, to i tak wymienię te na jakieś lżejsze i ładniejsze. Jest jakiś admin, który mógłby zmienić temat na sensowniejszy?, coś typu: [9.6kg] Fitness -> uterenowiony 1x Lub z aktualnymi pedałami jeśli ma być: [10.1kg] Fitness -> uterenowiony 1x
  5. To ja nie skumałem 😀, myślałem że chodzi w tym dziale o "Manie lekkości" i "projekty rowerów" (niekoniecznie lekkich) i że dlatego są oddzielnie wewnątrz działy "Mania lekkości" i "ROAD+MTB"... To w takim razie chociaż zważę conieco w tym tygodniu (waga też miała znaczenie, choć nie była sama celem). Jestem tu nowy, czytywałem tylko pojedyncze posty, a chciałem na początek przyjść z czymś ciekawym.. No to chyba już muszę te koła na lżejsze wymienić, żeby temat lepiej pasował do działu .
  6. To jeszcze zważę koła i pomyślę, ale poza tym na razie przeróbki zakończone, zobaczę jakie wrażenia rowerzystki będą. Jakby kogoś interesowało, to podliczyłem koszty samych części. Opony kupione w 2018 (założone jakoś w 2019), a reszta w różnych sklepach w okolicach października-listopada (ciężko było z dostępnością, niektóre ceny razem z wysyłką, gdy kupowane pojedynczo): Opony Challange gravel Grinder Race Clincher (2018r) 270 Manetka XTR SL-M9000-R 450 Kaseta cs-m8000 11-42 388 Przerzutka RD-M8000 GS 280 Łańcuch CN-HG901 175 Zębatka Alugear 204 Śruby 5x Praxisworks 91 Dętki 2x S-TUBO-CX 239 Razem (bez sztycy): 2100 zł Sztyca eeSilk+ carbon (+wkład soft) : 1500 zł
  7. Ja też jeżdżę ponad 30 lat bez amortyzacji, a żona na tym dokładnie rowerze jakieś 4 lata i nie są to wybory bezpodstawne. 1. Na siodełko nie narzeka - jest wygodnie (i po długich trasach) - z wyjątkiem najechania na dziurę czy inne wyboje. Problem jest w tym, że ona nie wstaje z siodełka na wybojach (a przynajmniej za rzadko). To rower na szosę, tam żona lubi jeździć i jest bardzo zadowolona. Problem tkwi w tym, że nie zawsze ten rower jest używany tam gdzie powinien - czasem po dziurach, chodnikach czy szutrach. Amortyzowany widelec to oczywiście był pierwszy strzał (a nawet pierwsze przymiarki przy zmianie roweru). Testowała rower koleżanki, ale to nie to - tyłkowi to niewiele pomaga. Na ręce o dziwo nie narzeka (trochę narzekała jak jeszcze nie miała żelowych rękawiczek). Opony też chciałem dać szersze, ale żona nie chce (i dlatego że jej to źle wygląda i dlatego, że lubi jazdę po szosie i ma się lekko toczyć). 2. Mój opis sztycy opieram na jednej przejażdżce (póki jeszcze nie zmieniłem wkładu na wagę żony). I to wrażenie takie właśnie jest jak piszę. Byłem bardzo zaskoczony jak to działa, bo spodziewałem się czegoś jak sprężyny/kanapy. Oczywiście, że na rękach czuć, ale chciałem to jakoś obrazowo opisać (opis dotyczył tyłka, nie rąk), bo jest naprawdę nietypowo i ten opis dobrze to obrazuje, a czy ktoś wierzy czy nie, to mi zwisa. Dokładniej mój przejazd wyglądał tak: - bez spodenek z wkładką (w zwykłym dresie) ruszyłem i czuję tylko twarde siodełko. Na początku stwierdziłem że to nic nie działa, albo źle dobrana wkładka do wagi (tyle że ważę 80kg i powinno być w sam raz). Dopiero jak przejechałem uskok na chodnik, to zauważyłem, że prawie nic nie poczułem - siodełko nadal twarde, ale nic nie walnęło w tyłek. Dalej test po takiej kratkowanej kostko-ziemi do parkowania samochodów i tam to samo - na moim rowerze bym wstał, bo by była tragedia, a tu siedzę i niewiele czuć - ale nie jest nigdy miękko, tylko siodełko cały czas twarde jakbym jechał po asfalcie bez amortyzacji. Spadek z większego krawężnika już czuć, ale jakby z mniejszego. Ciężko to inaczej opisać - to jest kompletnie inne uczucie niż np. żelowe wkładki czy stare sprężynowe siodełka - to siodełko jest cały czas twarde jakby amortyzacji nie było wcale, tyle że wertepy jakby zniknęły. Zobaczymy później, ale pierwsze wrażenie jest super i wydaje się, że trafione w potrzeby. Niestety dłuższych relacji nie będzie, dopiero jak żona przetestuje w sezonie. Z kołami to się niestety nie znam. Rower jest dla żony wystarczająco lekki i zrywny - pod tym względem nic by nie zmieniała (tym ją urzekł ten rower). No ale jeśli by jakkolwiek odczuła ten spadek 0.5kg na kołach, to ja chcę jej to poprawić. Ja rozumiem że dla amatora na wycieczce 40km to czasu nie zmieni, ale chodzi o te pojedyncze chwile, np. nie czuć takiej wagi chociażby ruszając szybko z miejsca? Ja wsiadając na różne rowery odczuwam różnice (mułowaty, zrywny, ociężały), ale koła to tylko jeden z czynników, a nigdy nie miałem do porównania podobnego roweru ale z innej wagi kołami. https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf-sl/endurace-cf-sl-8-disc/2948.html Był i jest. (zaraz powiesz, że to nie amortyzacja, ale to taki sam efekt ma jak moja sztyca) Nawet pierwotnie chciałem tą sztycę Canyon-a, ale ona ma ugięcie ~ max 20mm i to w idealnych warunkach, a żona lekka i jeszcze wyszła wersja eeSilk z większym skokiem (35mm zamiast 20mm) - eeSilk+
  8. Nie wszystko takie proste jak się wydaje: 1. Nie wiem nawet ile waży ta manetka. Nie chodziło o wagę tylko żeby nie stawiała dużego oporu dla kobiety (nie-kulturystki). Czytałem że chodzi minimalnie lżej niż XT, to kupiłem. Możliwe, że praktycznie niezauważalnie, ale jak ma być docelowy rower, to wolę tak. 2. Wygląd ramy nie bez powodu. Warunek był taki, że ma być rama step-through, bo jej tak wygodniej. 3. Rama step-through nie występowała w karbonie wtedy w typie roweru fitness (i teraz chyba też takich nie ma, nawet w innych kategoriach) 4. Jak kupowałem te ~4 lata temu, to nie było kasy na karbon. Poza tym rower został przetestowany i zaakceptowany jako wystarczająco lekki i zwinny. Mógłbym teraz wymienić na inny / lżejszy, ale żonie ten się podoba i nie chce wymiany. A nawet jakby chciała, to ciężko byłoby dogodzić. Były drobne mankamenty, to je poprawiłem tą modyfikacją. Nic nie wydziwiam tylko spełniam życzenia dopasowania roweru pod potrzeby żony.
  9. Nie znam się na tym - do kogo z tym iść, gdzie tak mi koła złożą? Jakiś serwis i wcześniej kupić części i z nimi pójść, czy jak? No to fajnie, że nie muszę wywalać góry kasy. Jeszcze skoro karbonowe nawet za sztywne do takiego użytku, a aluminium może być lekkie, to jak najbardziej mi odpowiada.
  10. - do wymiany już tylko gripy, pedały i koła - to rower absolutnie nie na sprzedaż kiedykolwiek - waga ma znaczenie spore dla żony (i całkowita przy podnoszeniu roweru i lekkość ruszania z miejsca), ale nie w sensie, że ma bić rekordy na wadze czy czasach, tylko czuć tą lekkość. Koła dopiero w przyszłym roku jakoś, ale jak najbardziej myślałem o czymś pokroju tych Roval (przesada?). Przy czym kosztem wytrzymałości mogłyby być lżejsze (rowerzystka <60kg, spokojna jazda - jeśli już las i duży korzeń, to rower jest przeprowadzany ).. Np coś takiego: Scribe Carbon Gravel Wide++ 700 Disc Wheel set review | off-road.cc Jest jeszcze czas na przemyślenia.. Myślę, że jak zgubi te nie wiem, 0.5kg na kołach, to będzie odczuwalne (nawet przy podnoszeniu roweru)?
  11. Już zapomnijmy, nieistotna ta nazwa, tym bardziej że różnie jest interpretowana. Celem nie była zmiana kategorii roweru, tylko poprawa komfortu użytkowania. Fabrycznie był on do szybszej jazdy po szosie, a teraz powinien być wygodniejszy do spokojnej jazdy i po szosie i po ścieżkach (jednocześnie przejście na wyższej klasy komponenty). Żona jeździła na fabrycznym przez chyba 4 lata (tylko opony zmieniane) i te modyfikacje to efekt obserwacji jak się jej sprawował. @abdesign koła to dobry pomysł, ale muszę lepiej przemyśleć i minimum drugie tyle włożyć kasy co teraz.
  12. Mi tam obojętna nazwa, nawet nie przepadam za gravelami, można zmienić temat wątku (ale chyba się nie da). Właściwie z tego co widzę to kategoria roweru pozostaje identyczna według producenta (Fitness/Hybryda). Temat powinien brzmieć "Sirrus -> Sirrus X". Zrobiłem to (tylko z lepszym osprzętem): Sirrus X 2.0 Step-Through | Specialized.com A na marginesie: w Shimano nie ma kaset gravel - do GRX rekomendowana jest m.in ta moja. Natomiast typowym dla gravel nazywam napęd 11-42/42 (to nie jest typowy napęd MTB).
  13. Może niejasno napisałem. Nie chodziło mi o to, że zrobiłem gravela tylko, że pchnąłem fitness w stronę gravela. upraszczając: fitness to taki szosowy z płaską kierownicą. Teraz to bardziej gravel z płaską kierownicą (typowo gravelowy napęd, opony raczej też + komfort sztycy na lekki teren).
  14. Na wadze łazienkowej wygląda na minimalnie mniej niż 10kg razem z pedałami (a te pedały ciężkie i pójdą w następnej kolejności, ale muszę najpierw ustalić czy żona do SPD się przekona). Zważę jak kupię wagę wiszącą niedługo. Tu są części lekkie kupowane (opony 355g, dętki 36g/szt :), sztyca 323g mimo amortyzacji, kaseta ~450g, ...) Rower rozmiar M, kobiecy - on z fabryki był lekki, bo to było ważne dla żony i ważyliśmy przy zakupie te kilka lat temu.
  15. Dzięki :). Jeszcze kilka zdjęć w lepszym świetle.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...