Skocz do zawartości

rtomanek

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Śląsk

Osiągnięcia użytkownika rtomanek

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Od roku
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Po zdjęciu gumowego pierścienia przeciwpyłowego ukazały się nacięcia. Znalazłem płaskie szczypce, które po rozwarciu do nich pasują i: kiedy kręcę w prawo, do obraca się łożysko z pierścieniem z nacięciami, ale również gwint którym bębenek jest wkręcony w piastę (gdy trzymam w ręce karbowaną kształtkę na kasetę), w lewo kręcić się nie da. ??
  2. Dzięki. Faktycznie, 11mm, ale musiałem kupić stalową rurę 100cm, jako przedłużenie ramienia (miedziana 50cm podziurawiła się jak plastelina) -- nie spodziewałem się, że to będzie wymagało takiej siły. Natomiast, co zrobić, żeby dostać się do zapadek?
  3. Oś wybiłem młotkiem gumowym. Bębenek sądzę, że jest wkręcony w piastę (widać gwint), a żeby go wykręcić, potrzebowałbym klucz, którego nie mam. Hex/ imbus 10mm kręci się luźno (dużo mu nie brakuje; może 12mm? z drugiej strony -- to nie jest hex, to ma chyba 12 żłobień). Jaki klucz muszę kupić?
  4. Dzięki za sugestię. Niestety -- w środku jest zupełnie gładko. Imbus 5mm się nie mieści, imbus 4mm wpada swobodnie i obraca się zupełnie luźno. Po obydwu stronach tak samo.
  5. I to jest słuszna koncepcja! Faktycznie, wystarczyło mocniej chwycić palcami i mocniej pociągnąć, po obydwu stronach. Załączam zdjęcia tego, co zostało. Tylko jak ściągnąć bębenek? Nadal żadnego punktu zaczepienia dla jakiegokolwiek klucza. Teoretycznie mógłbym zdjąć uszczelki łożysk, rozebrać środek i patrzeć, co tam. Tego jednak wolałem uniknąć -- chciałem tylko przeczyścić zapadki. Doszukałem się też, że producentem jest YU-HUB (ew. UHUB): https://www.yuhub.com.tw/en/products/ Sama piasta wygląda podobnie do ich RC-R31: https://www.yuhub.com.tw/en/products/?method=detail&aid=31 W poprzedniej wersji katalogu mają nawet bębenki jako części zamienne, choć nie jestem pewien, czy to dotyczy akurat tego modelu: https://www.yuhub.com.tw/upload/Image/catalogue/YUHUB-2017cato.pdf
  6. Pierwsze dwa zdjęcia powyżej to jedna strona (ta, na której jest bębenek), trzecie zdjęcie to druga strona. Na drugiej stronie taka sama sytuacja -- żadnego punktu zaczepienia dla klucza, wszystko gładkie.
  7. Hej, muszę zdjąć bębenek (zacięły się zapadki). Niestety, nie potrafię zdjąć osi QR -- sam zacisk QR zdjąłem bez problemu, natomiast w osi nie widzę żadnego wycięcia/ profilu na jakikolwiek rodzaj klucza, wszystko jest gładkie. Załączam zdjęcia. Piasta nieznana, oś nieznana, bębenek nieznany. Koło (czy z piastą, nie wiem) to podobno "HJC DP-18"
  8. Dzięki za sugestie. Kaseta, nie wolnobieg. Raczej nie szkoda kasy, rower to Kubikes, jeden z tych lekkich dla dzieci.
  9. Hej, mam dziecięcy rower 24" z krótką przerzutką Microshift Mezzo, mniej więcej jak https://www.microshift.com/models/rd-m36s/ (moja jest nieco starsza, ale bardzo podobna). Załączam zdjęcie sprzed kilku lat. Kaseta 8s, ale teoretycznie może być też 9s i 10s, wg producenta ramy, jeśli to coś zmienia. Przerzutkę chcę zmienić, bo obecna przerzutka jest po przygodach (po wypadku z wygięciem haka, kółeczka zużyte, a do Microshift Mezzo ciężko kupić, sprężyna rdzewieje, etc). Na co z Shimano mogę ją zmienić? Im wyższy model, tym lepiej -- zależy mi na płynności działania i braku problemów z wrzucaniem skrajnych przełożeń (to nie działa za dobrze na Mezzo). Na jakieś Deore jest szansa?
  10. Dzięki. Problem w tym, że dużo tych osi "M12". Jak wybrać taką pasującą?
  11. Hej! Próbuję podłączyć przyczepkę Qeridoo do Sileksa 200 2020. Zakupiłem adapter (oś) Qeridoo ST-332. Problem jest taki, że po zamianie oryginalnej osi na tę z Qeridoo tylne koło się lekko chybocze (ma lekki luz na boki). Boję się wkręcić na siłę -- powinienem? Ten adapter z Qeridoo jest trochę cienszy niż oryginalna oś -- ma 11.8 mm średnicy, podczas gdy oś ma 12.1mm. Czy to może być problemem?
  12. Bardzo dziękuję! Jeśli jednak crossowy, to polecisz coś do założeń jak wyżej (plus ewentualnie lekkie góry)? Pytam o modele, konkretny poziom osprzętu / budżetu / dostępności sobie już dobiorę.
  13. Dzięki! Przekrok 87cm (bez butów).
  14. Hej, nowy rok, nowe pomysły na zmianę roweru. Przesiadając się z MTB użytkowanego rekreacyjnie, szukam roweru ze zrelaksowaną pozycją. Wcześniej dowiedziałem się, że taką oferuje Merida Silex. Znalazłem jednak też różne rekomendacje Fuji Jari. Widzę, że Merida i Fuji miewają odpowiedniki (Silex 200 i Jari 2.1, Silex 700 i Jari 1.1). Pytanie 1: Czy w przypadku Jari mogę liczyć na podobną pozycję, co w Silex, czy raczej będę już bardziej "leżał"? Pytanie 2: Jakie rozmiary Silex i Jari powinienem rozważyć dla 185cm? Pytanie bonusowe (nie padnijcie ze śmiechu): czy któryś z nich lepiej nadaje się do (a) fotelika dziecięcego, (b) przyczepki? Jeśli to coś zmienia, to: gładkich dróg niewiele, raczej ścieżki leśne, polne, asfalt złej jakości, szuter, (taktak, doczytałem za i przeciw graveli; mam kaprys, chcę spróbować coś innego) kilkadziesiąt kilometrów z rodziną, obładowany zazwyczaj, ale nie na maksa. BARDZO dziękuję!
  15. Cześć, ze względu na nieciekawą sytuację na rynku zdecydowałem się, że będę utrzymywał przy życiu mój obecny rower, a wstrzymam się z kupnem nowego. Pacjentem jest Giant Yukon 2009, jak np. http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/266/Giant.Yukon/ (nie Disc, czyli bez hamulców tarczowych). Rowerem robię wypady w sumie składające się na ok. 1000 km - 3000 km na sezon, z rodziną: mniej więcej po równo szuter, las, asfalt i pola; bardzo często w górach. Zależy mi głównie na bezawaryjności roweru oraz bezproblemowym korzystaniu (czyli dobrze działające przerzutki, hamulce) oraz obsłudze (czyli brak egzotycznych lub przestarzałych komponentów, gdzie trudno o serwis). Do zrobienia: Na teraz: wymiana korby (ślizga się swieżo wymieniony razem z kasetą łańcuch) i wymiana przedniej przerzutki (jest ogólnie niskiej jakości, od nowości obsługa jest męką, regulacja działa połowicznie i starcza na krótko), Opcjonalnie, kiedyś: hamulce tarczowe (rama jest przystosowana, jedna obręcz do wymiany), przynajmniej z tyłu (obecnie z górki czasami strach przy rowerze załadowanym mną, fotelikiem z dzieckiem i mnóstwem picia), Opcjonalnie, kiedyś: cały napęd -- 3x8 działa mi na nerwy, z chęcią zamieniłbym go na coś z mniejszą ilością przerzutek z przodu i -- jeśli się da -- większą z tyłu. Uwaga: chciałbym zachować dotychczasowy zakres przełożeń, tzn. wykorzystuję zarówno 1-1 (pod solidną górkę) jak i 3-8 (przy zjazdach). Czy mogę prosić o podpowiedź, jak podejść do 1, 2 i 3 wyżej? Pytam głównie o sugestie jakich komponentów użyć, ocenę sensowności pomysłów wyżej (to oczywiście kwestia osobistej oceny, ale może coś co piszę jest kompletnie bez sensu) i ew. uwagi jak zrobić teraz 1, żeby nie zamknąć sobie drogi do 2 i 3 kiedyś (a może właśnie trzeba zrobić 1 i 2 albo 1 i 2 i 3 od razu). Co do poziomu komponentów, chciałbym użyć czegoś, co na pewno będzie działać -- czyli umowny poziom Deore (może być wyżej, nie może być niżej), jeśli Shimano. Dziękuję!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...