Skocz do zawartości

dave9783

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika dave9783

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Od roku
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Cześć, Obecnie jestem w trakcie zakupu moich pierwszych kół karbonowych. Ze względu na ograniczenia budżetowe, rozważam chińskie opcje i zawęziłem wybór do dwóch firm: EliteWheels (firma, która niedawno zaczęła sponsorować GCN) - Link do EliteWheels CSC - Link do CSC Rozważam opcje 55mm lub 50mm, a moim głównym zmartwieniem jest szerokość wewnętrzna i zewnętrzna obręczy. Obecnie używam opon 28C i byłbym wdzięczny za poradę, która opcja byłaby lepsza: EliteWheels 55: 18,5mm wewnętrzna, 28mm zewnętrzna CSC 50: 23mm wewnętrzna, 30mm zewnętrzna Dziękuję za wszelkie wskazówki
  2. Ronde został sprzedany zanim upewniłem się, że będzie pasował z Tiagrą, ale akurat udało się dobrze kupić PowerTapy w bardzo dobrym stanie od sprawdzwonego sprzedawcy, więc problem jest rozwiązany. Dzięki za pomoc!
  3. @hms dokładnie, SRAM ma zdecydowanie ciekawszą propozycję korb z pomiarem mocy od Shimano, ale wolę chyba dopłacić i mieć pewność, że wszystko będzie dobrze działało, niż kombinować z Rivalem. Wydaje mi się, że w takim razie kupię korbę 105 R7000 i dorzucę do niej pomiar Ronde. Czy to będzie działało bez problemów z resztą napędu. Wiem, że R7000 jest 11 rzędowa, ale z tego co czytałem na forum, korba powinna współpracować z Tiagrą.
  4. Jasne, czyli AXS odpada, pozostaje zmiana suportu i założenie Shimano z pomiarem mocy (obecnie mam korbę FSA 386EVO). @hms za 900zł mogłem kupić nowego Rivala z pomiarem, natomiast 105 R7000 to już bliżej 1200.
  5. @TheJW jasne, rozumiem. Czyli lepiej pójść w stronę Shimano i użyć np. 105 R7000? Z tego co czytałem to ona bez problemu działa z Tiagrą.
  6. Cześć! Jestem na etapie wyboru korby z pomiarem mocy do swojego roweru. Najlepszą cenowo opcję jaką znalazłem jest Sram Rival AXS 48/35. Reszta mojego napędu to Tiagra 4700. Chciałem się zapytać czy korba dedykowana napędom 12 rzędowym będzie dobrze pracowała w moim rowerze z Tiagrą (10 rzędową)? Pozdrawiam, Daniel
  7. @KSikorskiokej, chyba właśnie będę szedł w tę stronę. Muszę kupić korbę (około 900-1000zł na OLXie) i suport (150-200), natomiast obecną korbę z suportem będę mógł sprzedać. Pytanie tylko czy korba SRAMa RIval / Force będzie pasował do reszty osprzętu Tiagry 4700? Chodzi głównie o łańcuch i współpracę między napędami 10, a 12 rzędowymi. @Nemrod82 kontaktowałem się ze sprzedającym i wygląda na to, że korby będą pasowały. W swoim Specu mam szerokość mufy 68mm, a gdzieś w internecie przeczytałem, że korby FSA 386 robili z dłuższą i krótszą ośką. Tak czy inaczej okazało się, że moje obecne zębatki nie będą pasowały do nowej korby (mogę kupić korbę bez zębatek), więc całość wyszła więcej: korba - 1000zł; zębatki - około 500zł za komplet. Dajcie znać jeśli macie jeszcze jakieś przemyślenia. Pozdrawiam
  8. No właśnie szukałem producenta, ale ciężko coś znaleźć do FSA. inPeak - nie robią customów dla FSA. Musiałbym zmienić korbę na np. Schimano Stages - robią lewę ramię korby (FSA Energy BB30, ale też nie wiem czy będzie pasowało to mojego suportu) Ronde - robią pomiar do FSA (Ronde Spider FSA 110BCD), ale tylko do korb w systemie Modular (nie moja) Dlatego też pytam którą z opcji które posiadam jest sensowna Korba S-Works na BB30 - pytanie czy będzie pasowała do mojego suportu Lewię ramię STAGES - pytanie czy będzie pasowała do mojego suportu i korby Wymiana suportu oraz korby na Tiagrę / 105 z pomiarem inPeak lub Sram Quark (w systmie DUB, czyli też z wymagana byłaby wymiana suportu)
  9. Cześć! Chciałbym zamontować pomiar mocy w swoim rowerze i zastanawiam się jaka opcja będzie dla mnie najlepsza. Obecnie posiadam korbę FSA Gossamer oraz suport MegaEVO. Pozostała część osprzętu to Tiagra. Myślałem o kilku opcjach. Mam do kupienia korbę S-works z mocowaniem tarcz 110 BCD (korba sprzedawana jest bez tarcz, ale mogę użyć swoich), natomiast nie wiem czy mogę wsadzić ją do swojego suportu. Kupno lewego ramienie STAGEs dla FSA Wymiana suportu oraz mechanizmu korbowego na Schimano Którą z tych opcji polecacie jeśli nie będę decydował się na pomiar w pedałach? Czy będę mógł wsadzić do obecnego suportu korbę S-Worksa? Pozdrawiam, Daniel
  10. Jasne, rozumiem. W takim razie odpuszczam temat nowego widelca i ew. zastanowię się nad wymianą piasty, żeby zrobić thru bolta. Dzięki za pomoc! Temat do zamknięcia.
  11. Dzięki @Mihau_! Tak, myślałem o tym, razem z kolegami z forum nawet znalazłem wszystkie rzeczy które musiałbym kupić, żeby przejść na Thru Bolta (na bogato DT Swiss 350 ze zmienionymi end cupami albo taniej dedykowaną piastę Novateca), natomiast na OLXie znalazłem nowy widelec karbonowy od Gianta, w kolorystyce bardzo podobnej do mojego Speca, która jest już na sztywnej ośce, dlatego też założyłem temat na forum, żeby podpytać czy to nie jest przypadkiem lepsza opcja. Cenowo oczywiście wymiana samej piasty będzie tańsza i chyba w tę stronę będę się kierował. Natomiast jeśli ktoś ma inne zdanie to z chęcią posłucham Pozdrawiam
  12. Cześć! Posiadam taki rower - https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-comp-disc/p/106367?color=195724-106367&searchText=90916-5202 i chciałbym zmienić przedni widelec, aby montować go na sztywną oś. Niestety nie znalazłem żadnego widelca karbonowego który posiada zarówno prostą rurę sterową jak i montaż na sztywną oś, więc czy jestem w stanie zamontować widelec taperowany do swojego roweru? Słyszałem, że jest możliwość poprzez założenie specjalnych nakładek, ale szczerze to jestem w tym temacie mocno zielony i wolę zapytać tutaj zanim kupię widelec który nie będzie pasować
  13. Super, dzięki @yapabaka! Właśnie czegoś takiego szukałem Dla przyszłych forumowiczów, jeśli ktoś rozgląda się za zmianą z 5mm na 9mm oś przelotową (thru bolt) to następujące piasty dają taką możliwość: Novatec NT-D791SB + End Cupy DT Swiss 350 + End Cupy Novatec NT-D041(w wersji na oś 9mm, więc upewnijcie się, że szybkozamykacz jest oznaczony jako 279FQ, a nie 207FQ (to jest standardowy szybkozamykacz na QR))
  14. Cześć! Odkopuje lekko swój stary problem, ale nie chcę zakładanego kolejnego tematu, a i dla innych forumowiczów lepiej będzie jak wszystkie informacje będą w jednym miejscu. W zeszłym roku jednak nie zmieniłem piasty, ponieważ problem z cieknącymi hamulcami był poważniejszy, ale w tym roku piasta będzie pierwszą rzeczą do wymiany. Skontaktowałem się z DT Swiss i dostałem następującą odpowiedź: "Może Pan wybrać każdą przednią piastę 350 z długością montażową 12/100 lub 15/100. Seryjnie nie ma piasty Thru Bolt. Z każdej powyższej piasty, aby dokonać standardu thru bolt należy dokupić adaptery, ich koszt to 159,00 PLN." Jedyne w czym chciałbym prosić o pomoc to czy warto dopłacać do piasty DT Swiss? Piasta Novatec + End Cupy ~250zł https://www.rowertour.com/p/257750/piasta-przednia-novatec-nt-d791sb-qr-czarna https://www.rowertour.com/p/257724/kapsle-osi-piasty-przedniej-novatec-nt-sc-d791sb-9mm?gclid=CjwKCAiA9NGfBhBvEiwAq5vSy-7wksh2VhtNFsYryZuF7m8ChOUFh7kFTCrgppAl2uZc4Lqc4kB4TBoCJ8QQAvD_BwE#rozmiar-9 mm Piasta DT Swiss + End Cupy ~ 400zł https://www.rowertour.com/p/248979/piasta-przednia-dt-swiss-350-mtb-6-srub (tak, muszę dobrać piastę pod odpowiednią ilość sprzrych, pokazuje tylko przykładową piastę) https://www.rowertour.com/p/177129/dt-swiss-adapter-przedniej-piasty-350370-na-9100mm Pytanie dodatkowe: Czy zamiast end cupów mogę zastosować taki adapter - https://allegro.pl/oferta/adapter-do-konwersji-piasty-qr15mm-na-9mm-thru-12250219978?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gclid=CjwKCAiAl9efBhAkEiwA4ToriuX0ZwKw59Ub7dnIYezftnafma18aZgZxbaQhTrFLeu84pjPMIiB1hoCqakQAvD_BwE Czy opłaca się dopłacić do piasty DT Swiss albo czy macie może jakieś inne rekomendacje?
  15. Dzięki @MikeSkywalker i @Dokumosa Tarczę i tak muszę wymienić, bo ze względu na braki magazynowe półtora roku temu, są tam obecnie tarcze SM-RT26, które ze względu na problemy z poprzednimi zaciskami, są już do śmieci. Myślałem o Shimano MT400, ponieważ z tego co wiem to nie sprawiają zbyt dużo problemów, a to głównie mi na tym zależy. Mógłbym nawet wymienić zaciski na nowe SLX M7000, ale z tego co wiem to są często problemy z ich ceramicznymi tłoczkami (dokładnie to samo co się mnie przytrafiło).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...