Skocz do zawartości

adonim85

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    169
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    https://www.facebook.com/robert.zabinski.9

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Robert
  • Skąd
    Gniezno

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika adonim85

Znachor

Znachor (6/13)

  • Od roku
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny

Ostatnio zdobyte

8

Reputacja

  1. Mój "Felcik" po zmianach na sezon 2023. Choć niewykluczonym jest (przy sprzyjających warunkach), że wpadną tu nowe koła karbonowe na stożku 50 mm. Ale na tę chwile to nic pewnego. Jak pozbędę się "czegoś" to wtedy to wypali.
  2. Dobra, postanowiłem się pozbyć tych piast. W międzyczasie znalazłem na OLX w dobrej cenie (tj. poniżej 400 zł.) komplet piast "Giant TWO CXR1 28H". Konkretnie to są piasty DT Swiss 350 lub 370 (tu właśnie nie wiem konkretnie który to model, bo piasta tylna ma tu klasyczny system 3-zapadkowy [30T] a nie ratchet 18T, niemniej 3 zapadki 30T na papierze wyglądają lepiej od podstawowego Ratcheta 18T a nieco tylko gorzej od Ratcheta 36T) robione dla Giant'a. Konkretnie dla kół karbonowych CXR1 z rocznika 2019/2020 (i być może też 2021). Zastanawia mnie też, czy tu da się dopasować 'ratchet kit upgrade' prosto od DT Swiss. Pewnie da się, ale pierw trzeba by było idealnie dopasować odpowiedni bębenek do korpusu, a potem dopiero zmieniać system zapadkowy na Rachtet.
  3. Temat zamknięty. Zamiast się tutaj bawić w kombinowane przeplacanie, itp. postanowiłem kupić nowe, inne piasty 28h, a te sprzedać. Jakby co to można je kupić tu:
  4. Witam. Na sprzedaż idą nowe, nieużywane piasty ZTTO R2 12 mm (zestaw przód + tył). Jest możliwa negocjacja ceny. Piasty te oparto na systemie Ratchet 36T. Zgodne są one ze standardowym, 11 rzędowym bębenkiem Shimano. Piasty te dedykowane są pod obręcze z 24 szprychami. Montaż zarówno pod sztywną oś 12 mm, jak i na oś QR 9/10 mm. W zestawie są odpowiednie przejściówki. Montaż tarcz hamulcowych -> centerlock. Do tych piast wchodzą jedynie proste szprychy. Wspominam o tym po to, żeby nowy właściciel przypadkiem nie chciał tu użyć zwykłych, okrągłych szprych. Specyfikacja techniczna: - łożyskowanie: maszynowe - wymiary przód: 12x100 / 9x100 QR - wymiary tył: 12x142 / 10x135 QR - tylna piasta: 239 gram - przednia piasta: 104 gramy CENA: dla forumowiczów: 375 pln (dn).
  5. Piasty które mają 24 otwory pod szprychy. Źle to opisałem. Takie coś konkretnie: https://pl.aliexpress.com/item/1005002347127666.html Tak w ogóle, to myślę, że prościej chyba będzie albo kupić nowe, aluminiowe i w miarę lekkie obręcze o stożku 30-32 mm (np. Vision Team, DT Swiss 5xx), np. https://www.metrobikes.pl/pl/p/Obrecz-Vision-Team-30-700c-24h/47117 albo np: https://allegro.pl/oferta/obrecz-szosowa-dt-swiss-rr-511-24-otw-disc-cl-9586731443 Albo sprzedać te piasty ZTTO R2 i kupić takie zgodne z obręczami 28h (np. jakiegoś Novatec'a z serii 791/792). Brak 'Ratcheta 36' jakoś bym przeżył.
  6. Witam. Pytanie jak w tytule. Czy można zamontować/zapleść piastę (przednią i tylną) która ma kołnierz 24h na obręcz która ma 28 otworów pod szprychy?. Ponoć się da, ale czy będą z tego powodu jakieś niedogodności jeśli zrobi się to niefachowo? Jak to wygląda?
  7. To ten model konkretnie z tego co widzę? https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXPCDRIV22/planet-x-pro-carbon-disc-sram-rival-22-road-bike
  8. Update. Doszły nowe koła. Kupione za 'symboliczną' jak na kupno obręczy kwotę 200 złotych ;D tj. P-A2 Disc. Stożek 38 mm. Waga całości - około 9 kg. 8.9-9 kg ze wszystkim co na zdjęciu (tj. pedały, licznik prędkości, lampka rowerowa przód/tył).
  9. RAMA: FELT VR3 Advanced Carbon 56 /\ KOKPIT: EC90 Aero carbon + mostek MTB Rockrider Ahead 80 mm + owijka - na dniach kupiona będzie: PRO Sport Control 200/30/2.5 mm /\ NAPĘD: 2x11 Shimano ST-RS685 (Ultegra 6800) + Shimano GRX400 (2x11) + Shimano GRX 600 /\ KORBA/SUPORT/KASETA/ŁAŃCUCH: Token Ninja Lite + FSA Energy CX Follow 46-36 + Shimano SLX CS-M7000 11R 11-40T + Wolftooth GoatLink 11R + łańcuch KMC X11 /\ PIASTY/OBRĘCZE/OPONY: Novatec D771SB/772SB + Accent EXE 29' 25/20 mm (aluminium Dynamal) + Continental SpeedKing CX 700x35c @ 37 mm /\ HAMULCE/TARCZE HAMULCOWE: Shimano GRX400 Flat Mount + tarcze Shimano SLX SM-RT66 160 mm /\ SZTYCA/SIODEŁKO: SperalV Carbon SRV 27.2 mm + Specialized Power https://feltbicycles.com/products/vr3
  10. Zgadza się. 1. Miałem dylemat. Czy zostać na flatbar, czy przejść na baranka (mogę mieć klamki GRX 400 za 800 złotych). Jak na baranka, to czy zostać na 2x10 czy wejść w układ 2x11 (a więc wtedy kupno klamek GRX 400 odpada co dało by wzrost kosztów w związku z tym z racji kupna klamek 11'). I czy w ogóle dla mnie jest sens ładowania się w baranka, jak ja jeżdzę w 85-90% tylko po mieście (tj. dojazdy do pracy, jazda po mieście, jazda po drogach rowerowych a od biedy po lekkich ścieżkach szutrowych w mieście/na jego obrzeżach). Wracając do dylematu. Jak zostać dalej na flatbar? to czy zostać na 2x10? czy iść w 2x11? Koszt zmiany manetek na model RS700 to byłoby 270 złotych (+ koszt kasety, minus część kasy odzyskana ze sprzedaży obecnych manetek Tiagry). 2. Zaś potwierdzono tu, że przerzutka GRX 400 obsługuje bez problemu 11-biegowe manetki/klamkomanetki, więc choć ten jeden 'problem' odszedł w niepamięć. Na 99% przejdę na 2x11, czyli kupię też nową kasetę. Ale to raz. 3. Kwestią kolejną jest tylko jej finalne stopniowanie. Nie powiem, ale podświadomie uparłem się już na kupno kasety 11' 11-40T. A może to bezsens i trzeba pozostać na 11-36T, tyle, że w 11 rzędach... o ile takie kasety sa na rynku?
  11. Zapewne tak. Wiem, wiem, zaraz będę 'jechany' za gemoetrię, itp. Że rama typowo szosowa, itp. Że natywnie dostosowana do baranka a nie do flatbar'a (choć na rynku są obecne modele szosowe, które mają prostą kierownicę a ramę taką samą jak w wersji na baranek). Znam to, czytałem o tym, ale to mniejsza o to. Jeżdzę tak już od ponad pół roku i jest ok. Dopasowałem sobie odpowiednią kierownicę (tj. o odpowiednim zagięciu), do tego dopasowałem odpowiednio krótki mostek. I jest finalnie dobrze dla mnie.
  12. No to nie wiem. Bo mam okazję kupić na OLX te manetki (RS700) za 250 złotych. I myślę czy je brać. Zamiast baranka (tu mam możliwość kupić klamki GRX 400 za 800 złotychj, więc to juz odczuwalnie drożej a i dalej zostajemy wtedy na napędzie 10'). Pozostać dalej na tym flatbarze co mam teraz (szczerze? w mieście to dużo lepsze/praktyczniejsze rozwiązanie od baranka), tyle, że tylko zmienić manetki i kasetę na 11-biegowe. I tanim kosztem (około 350-370 złotych finalnie minus kasa ze sprzedaży obecnych manetek Tiagra 4700, więc finalnie to pewnie coś koło 200 złotych końcowo było by) wejść w taki napęd. A o baranku pomyślę ponownie bliżej połowy następnego roku (Kwiecień-Maj 2023). Ale 11-biegowym a nie 10-biegowym.
  13. Jednak odradzam ci ta manetkę, miałem sporo przypadków ze nie dało się ustawić przerzutki. Nic nie działało, nowe linki pancerze, poprawienie toru linek. A czemu aż takie problemy? skoro manetka jak manetka w sumie?. Ale oólnie mówisz o sytuacji: ta 11-biegowa manetka RS700 plus przerzutka 10-rzędowa typu GRX lub inna, czy o sytuacji: ta 11-biegowa manetka RS700 + jakaś zgodna z nią 11-biegowa przerzutka? Pytanie ogólnie dotyczyło tego czy ta 11-biegowa manetka RS700 "obsłuży" mojego tylnego 10-biegowego GRX-a 400 (po odpowiednim zblokowaniu na przerzutce ofkors).
  14. A mam też inne pytanie. Skoro szosowe klamkomanetki 11-rzędowe typu 105/RS505 bez problemu obsłużą tego tylnego GRX-a 400, to czy płaskie ale typowo szosowe 11-biegowe manetki Shimano SL-RS700 też to zrobią? https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/105-5800/SL-RS700.html Teraz mam zamontowane 10-rzędowe manetki Tiagra SL-4700. Według tego schematu z klamkami 11' to te SL-R700 powinny tego GRX-a obsłużyć no nie, a raczej on je z racji zgodności z manetkami/klamkomanetkami 1-rzędowymi? https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/tiagra-4700/SL-4700.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...