Skocz do zawartości

Hameti

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Hameti

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Problem rozwiązany. skom25 miał racje, tarcza nie dogadała się z klockami. Zestaw na czerwonych kool stopach hamuje mocno i bez żadnych pisków. Dzięki wszystkim za pomoc.
  2. Apropo dyskusji czy to stop czy kanapka to wrzucam niżej fotki z bliska. Jak dla mnie to ewidentnie inny materiał na zewnątrz, a inny w środku. Co do krzywienia się tarczy to potwierdzam, po rozgrzaniu co zaciśnięcie hamulca tarcza ocierała w inny sposób. Ale wszystko się uspokaja po kilkunastu sekundach jak tarcza ostygnie. Jest też opcja że to nie tarcza się krzywiła, a po prostu jeden tłoczek w 10 letnim zacisku M665 nie chce się cofać po mocnym rozgrzaniu, ale nie mam jak tego sprawdzić. A co do klocków to zamówiłem czerwone kool stopy, mam nadzieję że będą ok.
  3. Na tych klockach tak, jest problemem, ale nie chce mi się wierzyć że na tarczy za taką cenę nie da się przyzwoicie hamować. Dopiero co ją kupiłem i zanim ją wyrzucę wypadałoby ją przetestować na innych klockach. Mam nadzieję, że będzie tak jak u skom'a - po wymianie klocków wszystko będzie ok.
  4. Zaliczyłem dzisiaj około dwukilometrowy zjazd, dość mocno rozgrzałem tarcze i klocki i niestety nic się nie zmieniło. Zdecydowałem, że kupie nowe klocki i zastanawiam się nad dwoma modelami. Jeden to spiekane klocki Accent (ceramiczno-metalowe) a drugie to Accent dwuskładnikowe (ceramiczno-metalowe na krawędziach i organiczne w środku). Zauważyłem też, że zaciskając klocki palcami na tarczy RT86 ślizgają się po niej, a zaciskając je na poprzedniej tarczy czuć dużo większy opór, tak jakby miały inny współczynnik tarcia. Nowe tarcze mają jakąś wierzchnią warstwę którą trzeba zetrzeć? Orientuje się ktoś co lepiej wybrać? Chciałbym mieć wysoką siłę hamowania bez konieczności rozgrzewania tarczy, ale raz na jakiś czas będę też zaliczał dłuższe zjazdy lub zielone trasy na bikeparkach na których nie chciałbym nagle stracić hamulca. Byłoby też fajnie gdybym nie straszył przechodniów piskami co każde wciśnięcie hamulca. Na mokrym oczywiście mogą piszczeć.
  5. Hamulec: Shimano SLX BR-M665 Klocki: EBC Gold Wcześniej używane: alligator półmetaliczne Tarcza hamulcowa: G2CS 203mm Siła: Ogromna, stawia na koło 1 palcem Modulacja: Słaba, hamuje nagle i ostro Niepożądane dźwięki: Brak Odporność na deszcz: Siła hamowania niewiele spada, ale piszczą niemiłosiernie. Uwaga na połączenie tych klocków z tarczą Shimano RT86. Albo miałem pecha, albo te klocki po prostu się nie zgrywają z tą tarczą. Po zmianie samej tarczy z G2CS na RT86 klocki hamują dużo gorzej, od pewnego momentu zamiast siły hamowania zwiększa się tylko głośność pisku, który się nasila wraz z rozgrzewaniem zestawu. Klocki na 100% nie były zatłuszczone, bo po powrocie do starej tarczy znowu wszystko było ok. Docierałem, odtłuszczałem, szlifowałem papierem ściernym, łącznie zrobiłem na klockach z tą tarczą ponad 40 kilometrów i nadal to samo. Hamulec: Shimano BR-M445 Klocki: EBC Gold Wcześniej używane: Alligator półmetaliczne Tarcza hamulcowa: Tektro 180mm Siła: Dużo większa niż na alligator, bez problemu blokuje koło. Modulacja: Słaba Niepożądane dźwięki: Brak Odporność na deszcz: Duża, ledwie wyczuwalny spadek siły hamowania, ale za to głośno piszczy
  6. Wróciłem na chwilę do starej tarczy. Po kilkunastu hamowaniach znowu było ok, zero pisków i duża siła hamowania, więc klocki nie są tłuste. Spróbuję pojeździć na tarczy RT86 trochę dłużej, może się dotrze. Jak nie będzie efektu to kupie nowe klocki. Jest sens kupować dokładnie takie same? Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to dajcie znać.
  7. Nie mam, wymyłem cały zacisk benzyną ekstrakcyjną, po przejażdżce klocki, tłoczki i odpowietrznik suche. No i na starej tarczy wszystko było okej.
  8. Witam Mam problem z prawdopodobnie dotarciem hamulców. Miałem zestaw Shimano SLX m665 + tarcza 203mm jakaś podróba w stylu Avid G2CS za 50zł + klocki EBC gold CFA370HH (metaliczne). Zestaw hamował bardzo dobrze, klocki dotarły się już po ok. 10ciu hamowaniach, ale tarcza ciągle wpadała w wibracje i dzwoniła. Wymieniłem ją na Shimano RT86 (również 203mm), tarcza przestała dzwonić, ale przestała też hamować. Przed montażem przetarłem tarcze rozpuszczalnikiem nitro, zamontowałem, i pojechałem dotrzeć klocki. Przejechałem około 10km co chwile hamując. Siła hamowania od samego początku była beznadziejna, po kilku hamowaniach się poprawiła ale nadal jest bez porównania do poprzedniej tarczy. Największy wzrost siły hamowania następuje jak tarcza się nagrzeje, ale jest i tak gorzej niż na nienagrzanej poprzedniej tarczy. Ponadto podczas ostrego hamowania klocki piszczą, a po jeździe na klockach jest czarny nalot i szklista powierzchnia. Wydawało mi się że czymś zatłuściłem klocki, więc wymontowałem wszystko, wymyłem w nitrze, przetarłem klocki papierem ściernym, po przetarciu wymyłem je jeszcze raz nitrem, złożyłem i pojechałem znowu docierać. Efekt był taki sam jak wcześniej czyli słaba siła hamowania + pisk przy mocniejszym naciśnięciu klamki. Na poprzedniej tarczy bez problemu dało się postawić rower na przednie koło 1 palcem, a teraz z trudem można to zrobić dwoma palcami. Ile powinno się docierać taki zestaw, jest możliwość że 10km to za mało? Zwykle uzyskiwałem odpowiednią siłę hamowania już po kilku hamowaniach, a tutaj po 10 kilometrach z hamowaniem co chwilę nadal nic. Jest szansa że używane klocki dotrą się do nowej tarczy i będzie ok, czy muszę zamówić nowe?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...