Cześć.
Olej wymieniony. Może się komuś przyda informacja odnośnie ilości oleju - wylałem z kartridża ok 33 ml oleju. Kolor oleju był taki mętny szary, być może jako nowy był bezbarwny. Konsystencja oleju dość gęsta (nie mam tu na myśli oczywiście gęstości jako wielkości fizycznej (masy właściwej)). Ciężko znaleźć konkretną informację w sieci odnośnie parametrów olejów stosowanych przez suntour, jakby to był jakiś "rocket science" . Z tego co znalazłem w necie w amortyzatorach Durolux po 2014 roku był olej 2,5W. Z tym, że oleje różnych producentów z tym samym oznaczeniem np 5W mają różna deklarowaną lepkość kinematyczną. Więc ta informacja jest to dość orientacyjna. Olej 2.5W ma konsystencję bardzo rzadką, także ten z amortyzatora musiał mieć większa lepkość kinematyczną. Ale amortyzator rowerowy to nie rocket science więc można sobie poeksperymentować
Ja zalałem ostatecznie ok. 36,5 ml oleju o lepkości ok. 18 cSt@40, wyliczoną z kalkulatora lepkości, olej to zmieszany 2,5W (13,6 cSt@40) i 5W (24,1 cSt@40) w proporcji 1:1. Przy samym 2,5W słabo działała blokada. Myślę, że olej który był w kartridżu fabrycznie miał większa lepkość.
Amortyzator jest teraz bardziej czuły na małe nierówności, a przynajmniej tak się wydaje, choć przy okazji wymiany oleju był tez smarowany więc może to mieć wpływ na jego pracę.
Sama wymiana jest prosta, moim zdaniem nie wymaga narzędzi specjalistycznych, które może ułatwiają sprawę ale nie są niezbędne. Można przytrzymać kluczem 27 z jednej strony i odkręcić 17 górny segment kartridża. Oczywiście z tulejką do przytrzymania w imadle na pewno łatwiej i szybciej. Przy czym ja robiłem to na własnym amortyzatorze i na własną odpowiedzialność, także nie odpowiadam za szkody jeśli ktoś uszkodzi sobie swój sprzęt .
Testuje ten olej, na razie po 100 km jest OK.