Skocz do zawartości

Mosparko

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Mosparko

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Też widziałem tą ofertę. Tylko nie ufam za bardzo opiniom w sklepach, wiec pytam tutaj. W związku z tym, że pedały potrafią mocno przeszkadzać w transporcie, wydało mi się oczywiste, że coś takiego musi być dostępne. Sprawdziłem na stronie producenta składaków Montague (mam dwa Bostony) i są tam dostępne https://www.montaguebikes.com/product/folding-pedals/ ale wizualnie nie budzą wrażenia szczególnie trwałych, no i trzeba by ze Stanów sprowadzać, uznałem więc, że jeszcze poszukam. Trochę poczytałem w sieci, niektórzy bardzo sobie chwalą takie rozwiązanie, żadnych poleceń jednak nie znalazłem.W rowerach skladanych to chyba powinien być standard.
  2. Witam, Poszukuję jakiś sensownych składanych pedałów, bo niezłożone utrudniają pakowanie do samochodu, a przykręcanie i odkręcanie za każdym razem byłoby zbyt czasochłonne i upierdliwe. Pisząc sensownych, mam na myśli przyzwoicie wykonane, dobrze spasowane itd., które nie rozlecą sie po kilku użyciach. Zastosowanie to jazda turystyczna, miejska. W internecie bieda, wyskakuje głównie jakiś badziew z Temu.
  3. Odkopuję wątek, bo wypada żebym podzielił się doświadczeniami. Zgodnie z założeniami założyłem schwalbe durano dd zwijane na przód i durano plus druciane na tył. Oczywiście nie jest to do końca miarodajne, bo na jednostkowych przykładach nie buduje się tez, ale od tamtego czasu ani ja, ani żona nie złapaliśmy ani razu kapcia. Jeździ nam się na nich także ok, wiec podsumowując, jeśli ktoś ma dość jazd z przebiciami, polecam.
  4. Podłączę się do wątku. Szukam kompleksowego i dobrego serwisu rowerowego, któremu można zlecić także mniej typowe rzeczy. Znam i korzystałem z Lokalnego Warsztatu Rowerowego, tak samo z Biker Studio, wspominany tutaj Serwis Bajka też rokuje, problem w tym, że wszystkie są mniej lub bardziej na obrzeżach miasta i zostawianie/odbieranie roweru jest upierdliwe. Znacie może jakiś stosowny serwis gdzieś bliżej centrum Warszawy? Nawet trochę bliżej byłoby już pewnym progresem.
  5. Dziękuję za odpowiedzi, zgodnie z tym co piszecie sprawa nie warta zachodu. Trochę szkoda, bo krztałt ramy bardzo zgrabny.
  6. Drodzy, Bardzo spodobała mi się klasyczna rama Romet Gazela zaprojektowana w PRL. Chciałbym zbudować na jej bazie minimalistyczny rower miejski. Czy ktoś się może orientuje z jakiego okresu najlepiej szukać? Czy ma to w wypadku tej ramy znaczenie, np w kontekście użytego stopu? Zauważyłem też na zdjęciach, że na łączeniu górnej poziomej rury z rurą podsiodłową, ta druga jest nieco wygięta w kierunku przedniego koła, lub na odwrót. Widziałem to w wielu ramach i zastanawiam się czy to upływ czasu, czy raczej niedoskonałość technologiczna?
  7. Zacznę od założenia Durano Plus na tył i zobaczę jak to jeździ. Potem bedę rozkminiał co dalej. Dzięki za wszystkie podpowiedzi i wskazówki!
  8. CTS drutowe. Defekty różne: szkło, drut, dziura jakby po gwoździu, a ostatnio dziwna sprawa bo dętka miała rozcięcie 2 cm, a opona cała, może więc waga zawiniła… Szalę goryczy przelał tygodniowy pobyt w Berlinie, gdzie z żoną zaliczyliśmy łącznie 3 kapcie, fakt że ona ma opony bez żadnego zabezpieczenia antyprzebiciowego co poskutkowało dwoma dziurami. Ech, kusisz tymi Maratonami, ale myślisz że one w jeździe tylko na twardym będą lepsze od Durano? Według opisu producenta Durano Plus ma lepszą osłonę antyprzebiciową, bo jest niby podobny technologicznie do Maraton Plus.
  9. Patrzę na masę, ale widzę to następująco. Obecnie mam opony z kevlarową warstwą antyprzebiciową, które ważą 320 g. Durrano Plus w wersji drucianej to 530 g, a więc kloc, ale Durano DD w wersji zwijanej to 330 g. Gdybym użył takiego zestawu, masa roweru urosłabu o jakieś 200 g co jest jeszcze akceptowalne. Praktyka pokazała, że lekkie zabezpieczenia antyprzebiciowe z tyłu nie dają rady... Problemem jest czasowy brak dostępności zwijanej Durano DD, ale póki co mogłoby tam zostać obecne CST RECOURSE. Ale mogę oczywiście źle kombinować, bo jestem laikiem.
  10. No dobra, jestem nieogarem… Nie zauważyłem, że Durani Plus występują w dwóch wersjach – zwijanej (obecnie niedostępnej) i drutowej, a parametry oglądałem dla zwijanej… drutowa ma nośność 85 kg więc rozwiązuje mój problem. Zacząłem się tylko zastanawiać, że od bardzo dawna nie złapałem kapcia z przodu i czy w związku z tym nie zrobić miksa - Durano Plus z tyłu i trochę mniej wytrzymałe ale też nieco lżejsze Durano DD z przodu (a może jeszcze coś lżejszego). Tylko DD są chyba trochę szybsze i nie jestem pewien czy taka konfiguracja dobrze się sprawdzi.
  11. Tak też zakładałem, że to kwestia komfortu, ale ja lubię "czuć podłoże" po którym jadę. Oczywiście poza kostką brukową i kocimi łbami, ale na takie atrakcje to i tak tylko amortyzacja realnie pomaga. Może jakbym robił duże przebiegi byłoby inaczej, ale raczej nie zdarza mi się dziennie przekraczać 30 km, a przeważnie jest to do 20 km. Opony szersze niż 28 z mojego punktu widzenia to zbędny przyrost masy, jeździłem i zrezygnowałem. Jeździmy na singlach z wywalonym wszystkim co się dało, po części bo lubimy prostotę, po części właśnie po to żeby zredukować masę. I tak nie jestem zachwycony przyrostem wagi jaki nastąpi po wymianie opon, tak więc dociążać dalej zdecydowanie już nie chcę, wolę pompować
  12. Maratony mi się zmieszczą bez problemu, obecnie mam 2,5 cm zapasu między widelcem a oponą. Bardziej mnie martwi to co napisałeś o ich zewnętrznej miękkości i czy będzie mi to pasowało. Kojarzysz może opony o podobnej wytrzymałości ale nieco twardsze i z gładszym bieżnikiem albo bez (oczywiście dostosowane do mojej wagi)? A żona słucha punk rocka i nie potrzebuje miękkich opon Dodatkowo warstwa ochronna w Durano Plus pewnie da efekt podobny ja w Maratonach, więc sądzę że będzie idealnie.
  13. Po przyjrzeniu się propozycjom i różnym sugestiom wygląda to tak: Z szerokości 28mm nie zrezygnuję bo jest dla mnie optymalna. Testowałem koło miejsca zamieszkania węższe i nie dawały rady, za dużo sporych szczelin między płytami chodnikowymi i kilka razy omal nie zaliczyłem gleby jak mi opona tam wpadła. Panaracer RiBMo w szerokości 28mm obecnie tylko z zagranicy, a potrzebuję „na już”. Zaffiro mają bardzo dobrą cenę i przyzwoitą wagę, ale przyzwyczailiśmy się z żoną do 8 Bar i 6 nas jakoś nie przekonuje. Continental Contact Speed także za małe ciśnienie, ochrona również mogłaby być mocniejsza. Continental Ultra Sport też wydaje mi się zbyt delikatna. Dla żony wybrałem Schwalbe Durano Plus, wagowo wydają się jeszcze akceptowalna, a ochrona robi wrażenie dobrej. Znalazłem też dość pochlebne opinie odnośnie wrażeń z jazdy. Niestety ja jestem na nie zbyt ciężki… Przyjąłem pesymistyczny wariant, że waga rozkłada się 30% przód, 70% tył (pozycje mam tylko lekko pochyloną, używam prostej kierownicy, która jest wyżej niż siodełko, bo mam krótkie nogi), 95 kg ja + 10 kg rower + 5 kg ubranie/plecak/zapięcie, a więc nośność tylnej opony powinna być minimalnie 77 kg, a biorąc pod uwagę wskakiwanie i zeskakiwanie z krawężników pewnie minimum 85 kg. Chyba że się mylę w ocenach. Jakimś rozwiązaniem byłyby zasugerowane Schwalbe Maraton, ale obawiam się trochę ich bieżnika, bo przyzwyczaiłem się do gładkich, są też cięższe od Durano Plus…
  14. @itr, W sumie zapomniałem o czynniku na który zwróciłeś uwagę czyli masa jadącego, a ma zapewne wpływ bo ważę 95 kg... Inna sprawa, że żona waży 70 kg i też często zalicza kapcia.
  15. @Pitof, ktoś mi polecał jeszcze Schwalbe Durano DD lub Durrano plus. Twoim zdaniem Panaracer RiBMo będą lepsze?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...