-
Liczba zawartości
32 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Imię
Marcin
-
Skąd
z Pustyni Błędowskiej
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika Dibua
-
[Opony pod treking] 50x622, długie trasy i sakwy
Dibua odpowiedział Dibua → na temat → Koła rowerowe
Podsumowanie: wybrałem Marathon Efficiency, zwijana, 50x622. Opony nie są idealnie równe, odrobinę trzeba popracować nad prawidłowym ułożeniem, ale jak one się zachowują na asfalcie to poezja!!! Prędkości przelotowe mi wzrosły, uzyskałem też niespotykaną do tej pory VMax. Możliwe, że to efekt placebo, ale czuję, że od DoubleFighter 2.0 mają znacznie niższe opory toczenia. Na razie jestem zadowolony i polecam, ciekawostka: na tej samej obręczy i w tym samym rozmiarze 50x622 Schwalbe jest węższa niż DoubleFighter 2.0 o dobre kilka mm. Tyle ode mnie. -
[Opony pod treking] 50x622, długie trasy i sakwy
Dibua odpowiedział Dibua → na temat → Koła rowerowe
Dzięki za sugestie, w drodze eliminacji pozostały na placu boju właśnie Green i Efficiency. Ta pierwsza grubszy bieżnik, lepsza odporność na przebicia, za to druga lżejsza (0,5 kg na dwóch), niższe opory toczenia przy minimalnie mniejszej odporności na przebicia. Przeznaczenie bardzo porównywalne. -
Dibua obserwuje zawartość → [wycena] Kellys TNT 30 i [Opony pod treking] 50x622, długie trasy i sakwy
-
Cześć, właśnie wróciłem z końcowych 660 km na Green Velo i odechciało mi się moich Continental DoubleFighter 2.0. Kiedyś je lubiłem za niskie opory toczenia, ale od zmiany roweru (i nowych obręczy) nie potrafię ich poprawnie ułożyć, obręcz jest idealnie równa, a opony tańcują na boki i góra-dół, teraz czuję to już na siodełku. Pójdę w kierunku Schwalbe Marathon/Energizer, ale ich jest od groma i trochę. Cena nie gra roli, interesuje mnie równa, pewna, sztywna i ciut choćby odporniejsza na przebicia opona do 70% asfaltu, 30% szuterków, kamieni i lekkiego terenu, często jeżdżę obładowany 4 sakwami, lubię mieć nabite opony dość mocno, ew. zakopanie się nie stanowi problemu. Na tapecie mam (wszystko w rozmiarze 50x622): Green Marathon Marathon Mondial zwijana Marathon Plus Tour Energizer Plus Energizer Plus Tour Marathon E-Plus Marathon Efficiency zwijana Przede wszystkim boję się opony zwijanej, obawiam się, że jest ryzyko nierównego ułożenia, ale może być tak, że boję się nieznanego, są lżejsze - super, ale z opisu na stronie wszystkie są najlepsze. Doradzicie coś?
-
[dylematów kilka] Riverside Touring 900
Dibua odpowiedział Dibua → na temat → Miejskie i trekkingowe
Hmmm, wrażenia wymagają dłuższego tłumaczenia. Po pierwsze rower mi się zaiście podoba i to najważniejsza jego cecha - wchodzę do garażu, patrzę na niego i od razu żałuję, że nigdzie na nim nie jadę, bo akurat robię coś innego, a jeśli wchodzę do garażu, bo jadę na rower, to jak na niego spojrzę to utwierdzam się w przekonaniu, że to dobra decyzja Moje wrażenia niestety potrafię jedynie odnieść do poprzedniego MTB, bo innych doświadczeń nie mam. 1. Rower jest sztywny, najmniejszy ruch kierownicą powoduje zmianę kierunku jazdy, nazwałbym to responsywnością. Początkowo trochę to przeszkadzało, teraz to lubię. 2. Rower nie ma amora, co po pierwszej jeździe czułem w nadgarstkach, po prostu trzeba przestawić umysł i inaczej trzymać kierownicę - więcej amortyzować rękami. Teraz, po 1100 km nie czuję potrzeby wracania do amortyzatora. 3. Rower jest masywny, nie boję się wjechać w cokolwiek, a od kiedy przeszedłem na wosk - nie boję się też piasku (żart). 4. Deore XT działa wybornie, uwielbiam zmieniać biegi, a od kiedy odkryłem zrzucanie biegów zarówno ruchem manetki w przód jak i w tył, to jeszcze bardziej mi się podoba, hyhy. 5. Tarcze 180 - super, z przodu wrzuciłem klocki metaliczne, ale szczerze mówiąc tylnemu hamulcowi też wiele nie brakuje, w każdym razie blokuje koło bez problemu, więc nie wiem, co jeszcze mógłbym osiągnąć. Abstrakcyjnie nie lubiłem hydraulików w rowerze i mam, co chciałem. Trzeba mocniej cisnąć klamkę, ale skuteczność jest ok. 6. Rower jest szybszy, z przodu 46 daje radę, a moja noga jeszcze też daje radę. Najmniejszą zębatkę wymieniłem z 26z na 24z i dobrze mi z tym, mimo to na Szlaku Wokół Tatr i tak trafiałem na podjazdy, gdzie wykorzystywałem maksimum moich możliwości, krótkich bo krótkich, ale było naprawdę ostro. Na 26z chyba bym musiał pchać. 7. Ładowanie z piasty działa zaiście i na stronie Decathlona pisali bzdury, że trzeba jechać 21 km/h, bo do tego momentu działają tylko lampki, u mnie ładowanie telefonu działa od ok. 8 km/h, ale działa albo lampka, albo ładowarka. Paradoksalnie taka pierdoła jak prądnica w piaście to też mały plusik, nie myślę, czy naładowałem lampki, czy mi wystarczy prądu, po prostu wsiadam i jadę. 8. Obręcze kół sztywne, zerowe bicie po wielu dziurach i krawężnikach z 2 sakwami. Minusy (półżartem): 1. Rower jest nowy, lakier jest idealny, to wada, bo będzie teraz tylko gorzej i to przeze mnie, pierwsze obcierki od linki zabezpieczającej pod sklepem na główce ramy już są. 2. Grube rurki bagażników są super, bo są mega sztywne, ale gołe haki sakw je rysują, a nic nie wejdzie między hak a rurkę, wejdzie co najwyżej 1-2 warstwy taśmy, które zaraz zostają zdarte, przydałaby się jakaś taśma kevlarowa czy coś, nie mam pojęcia jak to usprawnić. 3. Niestety nie wchodzi mi butelka 1,5litra pod rurą skośną, bo jest krótsza odległość między nią a przednim kołem, jest to o tyle kłopotliwe, że miałem szybko dostępną butelkę w mocowaniu Topeak Modula, brakuje mi tego bardzo, bo wyjęcie butelki z sakwy to nie to samo - JEŚLI KTOŚ MA JAKIŚ POMYSŁ NA MOCOWANIE BUTELKI 1,5L NA ZEWNĄTRZ SAKWY TO OZŁOCĘ!!! Pierwszym pomysłem było mocowania na górze rury poziomej, ale przy zsiadaniu ubijam sobie jajka o butelkę i jest niesympatycznie 4. Przeczytałem w komentarzach na stronie Decathlonu, że były nieprawidłowo założone taśmy na obręczach kół i faktycznie, nie przyłożył się ktoś do montażu, ale nic złego to nie powodowało, wymieniłem je. Reasumując nie żałuję decyzji, drugi raz zrobiłbym to samo, a po obniżce ceny o tysiąc złotych w następnym dniu roboczym od mojego zakupu - zrobiłbym to zwłaszcza. Fajnie jest mieć rower kupiony świadomie i się z niego cieszyć. Aktualny konfig w zał. -
Do mojej korby FC-T8000 26-36-48 założyłem zębatkę FC-M780 Y1MM24000 do napędów 3x10, PCD 64. Pasuje idealnie, jeździ normalnie, nie widzę żadnych problemów.
-
Obsłuży, maks. zębatka 48T, pojemność 22T.
-
Hej, uparłem się wymienić w mojej korbie FC-T8000 najmniejszą zębatkę 26 na 24 zęby, z tyłu mam kasetę 10 biegową. Czy jedynie PCD i przeznaczenie pod 10s mnie interesuje, czy muszę jeszcze na coś patrzeć? W internetach znalazłem takie tarcze: https://allegro.pl/oferta/shimano-zebatka-blat-korby-shimano-deore-xt-fc-m785-10s-24t-2x10-64-bcd-16767763953 https://www.bikestacja.pl/zebatka-shimano-deore-fcm6000-34-24-24t-10s-p-15644.html Podejdą?
-
Poszedł za 850 zł - tak dla informacji.
-
Tak właśnie celuję, OLX 1050, Marketplace 900, dziś jeden oglądacz. Witam powiat olkuski
-
Cześć, proszę Was o wycenę "mojej byłej" Dzisiejsza konfiguracja: (rower nosi ślady eksploatacji, ale nie ma luzów, nic nie piszczy, nie trzeszczy, przebieg prawie 15 tys. km). rama: KELLYS Alutec HT 29 6061 - RRC Geometry, rozmiar ramy: 480mm (19") widelec: SR SUNTOUR XCT HLO, skok 100mm, Suport: Shimano BB-UN101 68x122,5 Korba: Shimano FC-M361 42x32x22 (kwadrat), manetka przód: SHIMANO SL-M3100-L Manetka tył: SHIMANO SL-M3100-R przerzutka przód: SHIMANO Altus FD-M190, przerzutka tył: SHIMANO Deore RD-M592-SGS, ilość biegów: 27 kaseta: SHIMANO CS-HG400 (11-32) łańcuchy: KMC X9 (3 szt. o przebiegu 988 km, 1356 km, 840 km) hamulec przód: Shimano Deore M6000, klocki G-04S, tarcza 180 mm Shimano SLX SM-RT66. hamulec tył: Shimano Deore M6000, klocki żywiczne, tarcza 160 mm. opony: KLS Attack 54-622 (29x2.10). kierownica: KLS Expert RiseBar - 70 cm. chwyty: KLS Advancer 2Density Błotniki: przód Zefal, tył SKS Germany Sakwa w ramie: Sport Arsenal 504 34 × 6 × 25 cm 2,6 l. Siodełko: Witkopp Medicus
-
[dylematów kilka] Riverside Touring 900
Dibua odpowiedział Dibua → na temat → Miejskie i trekkingowe
Pamiętam pamiętam, moje też musiałem wysiedzieć, ale to z Decathlona jest chyba narrow, a moja ass is wide więc oprócz twardości jest też dyskomfort zbyt wąskiego siodełka. I tak je zamierzałem sprzedać... -
[dylematów kilka] Riverside Touring 900
Dibua odpowiedział Dibua → na temat → Miejskie i trekkingowe
Ale się jaram, przywiozłem dziś Touringa 900 do domu. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i udział w dyskusji. Na szybko, po ciemku: - obie tarcze są 180, - w sakwiece są szprychy, hak przerzutki, spinka do łańcucha i pokrowiec na Brooksa. - z przodu siedzi prawilna korba Deore XT (rozmiar roweru L). Same miłe gesty ze strony Decathlona To siodełko Brooksa masakrycznie twarde i na chudsze dupy, ewidentnie muszę przełożyć swoje B17. -
[dylematów kilka] Riverside Touring 900
Dibua odpowiedział Dibua → na temat → Miejskie i trekkingowe
Siemano, podczas czekania na promocję w Decathlonie na Touringa 900 pojawił się nowy, 2 tys. tańszy kandydat na horyzoncie Co powiecie o Cube Nature Pro Allroad, ma ktoś ten rower? Nie widzę o nim nic na forum. https://rowerycube.pl/rowery-crossowe/8851-384197-rower-cube-861200-nature-pro-allroad-4054571476166.html# Technicznie pasuje mi w 100% - te cechy właśnie takie chciałem: - szerokość opon, - cały napęd Cues o oczekiwanej rozpiętości przełożeń, - dynamo tylko do świateł (wiem, że ładowanie i tak nie działa przy spacerowym tempie), - tarcze 180 i 160. Jedyna wada: przedni bagażnik będzie musiał być dokręcony tak jak teraz - będzie mniej wizualnie zintegrowany z resztą roweru, przeżyję, za dwa tysiące przymknę oko Dziwi mnie też rozwiązanie bagażnika, jakby zintegrowany z błotnikiem, obejrzę to na żywo w Ski Team... -
[dylematów kilka] Riverside Touring 900
Dibua odpowiedział Dibua → na temat → Miejskie i trekkingowe
Wiesz co, ale ja się przejechałem na Touringu 520, który ma tę samą ramę i M mi nie leży. Kolana wydają mi się za blisko kierownicy, no po prostu za mały dla mnie, L leży idealnie. Dziś nawet podjechałem ponownie z sakwami sprawdzić, czy pasują haki, bo już nawet do tego się przyczepiłem, czy aby nie za grube te rurki w Decathlonie. Otóż nie, są idealne, grube na 12 mm, haki Crosso i Sport Arsenal wchodzą idealnie, zmieści się może taśma izolacyjna dla spokojności. Aktualnie przyczepiłbym się do tego, że w L z przodu jest jakaś korba Miranda, ale już nie znajduję więcej minusów, więc o ile nie wskoczy jakaś promocja na wiosnę, to po prostu wezmę sobie na 10 rat, a staruszka Kellysa puszczę na olx Jak sobie liczę, to pewnie zmieściłbym się w tej cenie z palcem w nosie i miał z przodu taką korbę, jak chcę, ale po prostu nie chce mi się dłubać. I tak coś pewnie zmienię za 2-3 lata, na razie wezmę gotowy produkt. Z samej Twojej i niektórych poprzedników wynika, że mam spore braki w wiedzy i samodzielne budowanie roweru kosztowałoby mnie sporo nerwów i pomyłek. Jedno mnie zastanawia: czy ta rama ma suport z gwintem BSA? W sensie takim ptak, że nigdzie nie ma info, czy ta korba Miranda jest na kwadrat czy Hollowtech, a co za tym idzie jaki ma suport i czy go zmienię w przyszłości. -
[dylematów kilka] Riverside Touring 900
Dibua odpowiedział Dibua → na temat → Miejskie i trekkingowe
Problem solved! Dziś się zorientowałem, że mi się porąbał mój wzrost, mam 177,5 a nie 176 Przejechałem się w Decathlonie na M i L modelem Touring 520 i ewidentnie lepiej się czuję na L - dzięki dla chłopaka z działu rowerowego Sosnowiec, złożył dla mnie M'kę. Jezu, gorzej niż baba wybierająca sukienkę...