Skocz do zawartości

Arthe

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Arthe

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Jako, że zadałem te pytania również na innym forum, oraz trochę się nowych rzeczy dowiedziałem czytając i rozmawiając z ludźmi, sam odpowiem na te pytania, może się komuś kiedyś przyda. Oczywiście jeśli napiszę coś nie tak to poprawcie. 1. Im mocniejszy silnik tym więcej zużywa przy startowaniu / przyśpieszaniu. Wynika to z kilku rzeczy. Po pierwsze mocniejszy silnik w większości przypadków więcej waży, więc więcej energii trzeba włożyć do rozpędzenia. Przy starcie silnik zaczyna prace w nieefektywnym zakresie obrotów. Najczęściej przy przyśpieszaniu im mocniejszy silnik tym więcej prądu jest pobierane, dzięki czemu mamy też większe przyśpieszenie. Jest jeszcze kilka innych rzeczy które związane są z budową silników. Podobno dla najlepszego zasięgu powinno się brać silniki do ~350W. 2. Automatyczne opóźnienie wspomagania od np. 8km/h przedłużyło by zasięg, ale o około kilka km przy zasięgu maksymalnym 100km. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy. Takie opóźnienie jest możliwe do wdrożenia jednak większość rozwiązań do kupienia (jakie widziałem) nie posiada takiej opcji. 3. Im większe napięcie tym na dłużej bateria starcza przy tej samej pojemności. Wynika to ze wzoru P = U * I. Dla pojemności baterii 15Ah: - napięcie 36V daje 15Ah * 36V = 540Wh - napięcie 48V daje 15Ah * 48V = 720Wh Haczyk jest taki, że dla tej samej objętości całkowitej baterii przy użyciu tych samych ogniw (tej samej ilości) możemy połączyć ogniwa tak, że zyskując napięcie redukujemy pojemność lub wice wersa (łączenie szeregowe vs równoległe). 4. Hamowanie regeneracyjne ładuje baterie w bardzo małym stopniu, według niektórych badań wpływa negatywnie na żywotność baterii też w bardzo małym stopniu. Hamowanie takie za to przydatne jest do hamowania. Hamuje się silnikiem (bez blokowania koła) co przy dużej wadze zawsze może pomóc.
  2. Cześć, chce kupić rower elektryczny XC. Zastanawia mnie kilka rzeczy które mogą mieć wpływ na zasięg takiego roweru. W 90% przypadków rower będzie służył do jazdy do pracy po ulicy i po wałach, w 10% rower będzie używany off-road (stąd chęć na mocniejszy silnik niż 250W). 1. Moc silnika - mam na oku silniki 500W, 1000W i 1500W, z tego co czytałem nawet przy zablokowaniu systemu do 250W, dla silników o większej mocy - więcej baterii się zużywa podczas startowania / przyspieszania. Czy to prawda? jeśli tak to mógłby ktoś wytłumaczyć dokładnie czemu? czy to zależy od sterownika? czy może czegoś innego? Czy w takich przypadkach zużycie znacząco zmniejsza zasięg? 2. Późniejsze włączenie wspomagania - czy jeśli wspomaganie napędu włączało się dopiero od np. 8km/h czy wydłużyło by to znacząco zasięg baterii? Jest ustawienie czegoś takiego w ogóle możliwe? 3. Napięcie na baterii - jeśli dobrze rozumiem to większe napięcie daje większy zasięg ponieważ watogodziny są większe dla tej samej pojemności baterii i tej samej mocy silnika. Do tego mniejszy prąd jest możliwy przez co degradacja baterii jest wolniejsza. Czy jest jakaś zaleta żeby wybrać 36V ponad 48V (nie licząc ceny) pod względem większego zasięgu? 4. Hamowanie regeneracyjne - czy to prawda ze to bardziej pic na wodę i taki system wręcz pogarsza żywotność baterii? Poproszę w ogóle nie dyskutować o legalności ani klasyfikacji rowerów elektrycznych, nie jest to tematem tego posta, więc jest równoznaczne ze spamem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...