Skocz do zawartości

mutos

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    47
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Mielec

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika mutos

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Też myślę że plastikowe śrubki szybką się wyłamią i będziesz miał problem usunąć resztki z otworów gwintowanych. Poza tym sens pinów jest aby były metalowe, ponieważ jeśli chcesz plastikowe to kupisz platformy całe z jednego kawałka plastik korpus + plastik piny za 15 złotych - Takie mam i po kilku jazdach sens plastikowych pinów szybko znika, gdyż zaokrąglają i ścierają się szybko od butów.
  2. Czyli te piny to jest standardowa śrubka M3 z normalnym gwintem do dokupienia w sklepie?
  3. @RabbitHood, @Greg1 Dzięki za podpowiedzi. Nie wiedziałem, że istnieją nylonowe z pinami bo się nie znam (jeżdżę na spd). Jeżeli rzeczywiście będą ranić golenie syna to sam sobie je zamontuję. PS czy istnieje jakaś lekka ochrona goleni?
  4. Czy nylonowe też mają wymienne piny? Mam nylonowe dla siebie ale z pinami odlanymi wraz z korpusem. Są zdecydowanie tańsze ale nie wiem czy lepiej przyczepne a przyczepność obok wagi jest priorytetem bo niestety stopa przy mocnym i dynamicznym pedałowaniu obsuwa mu się z pedałów (teraz ma plastikowe)
  5. Dzięki za podpowiedź. A jak się ma sprawa z rozmieszczeniem pinów? Pytam ponieważ pedały ze środkowego linku nie mają pinów na środku platformy.
  6. Cześć. Poszukuję bardzo lekkich platform aluminiowych z wkręcanymi pinami. Pedały będą używane w ogólnie pojętym MTB dla chłopca 8 lat (35 kg). Używa butów Five Ten, rozmiar 38. Na co zwrócić uwagę?: Ilość pinów? Jak rozmieszczone piny na platformie? Wymiar platformy? Wstępnie wybrałem takie trzy pozycje: https://pl.aliexpress.com/item/1005009054755575.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000047735641047"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol https://pl.aliexpress.com/item/1005001998526605.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000045889188038"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol https://pl.aliexpress.com/item/32955146100.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000025411310230"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol
  7. @afly, dziękuję bardzo.
  8. Jesteś całkowicie w błędzie i nie rozumiem skąd takie twoje wnioski. Od samego początku oczekuje aby mi ktoś uprzejmy pomógł w odpowiedzi na 5 pytań postawionych w pierwszym poście. Dyskusja czy 9 latek może jeździć na 29 jest bezcelowa.
  9. Nie mam geometrii na papierze. Widzę kto na jakim rozmiarze jeździ na zawodach.
  10. XS
  11. Dzięki za podpowiedzi. Czy mógłbym Was prosić o odniesienie się do pierwszego postu zostawiając temat czy 29 dla 9 latka jest odpowiedni?
  12. Dzięki za wasze sugestie co do rozmiaru koła - są one jak najbardziej słuszne, gdyż sam biję się z myślami co wybrać. Chłopak ma obecnie 142cm wzrostu i 8 lat i jak na swój wiek jest bardzo wysoki. Na wiosnę przewiduje jakieś 145cm. Trenuje, startuje na małych zawodach od 1,5 roku na rowerze 26" z ramą 13" (rower waży 10.5kg z amorem 120mm). Rower składałem sam, łącznie z zaplataniem kół tak aby był optymalny dla niego. Na dzień dzisiejszy rozmiar ramy 13" i kół 26" to jest sam środek dla niego. (jeszcze wcześniej jeździł na złożonym przeze mnie 20"). Obserwuje co się dzieje na zawodach w kategorii 9-10 lat to "czołówka" jeździ na hardtrailach 29". W jego kategorii (7-8 lat) chłopaki którzy mają 27'5" mają przewagę nad 26" na wszystkich zjazdach i prostych odcinkach. Przewaga ta jest na tyle duża, że wygrywają zawody, mimo że teoretycznie tracą na krętych, ciasnych zakrętach. 27,5" nie wchodzi w rachubę, gdyż od razu chcę wskoczyć na rozmiar 29", ponieważ musiałbym co pół roku przygotowywać nowy rower. Natomiast wskoczenie od razu na 29" z małą ramką daje mi o wiele większą elastyczność na przyszłość przez podmianę jedynie ramy. Co do masy 29". Składając chińczyka masa będzie w okolicach 9.2kg. Kupując gotowca (np Romet Monsun 3) waga to 9.7kg (łatwo można ją obniżyć zmieniając set koło i opona). Także uwaga co do tego iż 29 jest cięższe nie zawsze znajduje poparcie w rzeczywistości - powód jest tego taki że 26" obecnie nie jest produkowane oraz rowery sprzed 30 lat, kiedy produkowano 26 wagowo przegrywają. Aczkolwiek zgadzam się że 26" jest bardziej zwrotny, łatwiej go opanować na technicznych odcinkach, łatwiej przenieś, podnieść, wsiąść, rozpędzić, itp. Wg mojej obserwacji 24" dla 140 cm to zdecydowanie za małe koło.
  13. Cześć. Przygotowuję się do składania chinola na treningi/zawody MTB dla chłopca 8-10 lat. Założenia to jak najniższa waga/koła 29 cali/hardtrail z amorem 120mm/napęd 1x11 Ramkę w rozmiarze S w karbonie kupię od chińczyków. Chłopak do tej pory jeździ na hardtrailu 26" na ramie starego typu (główka ramy prawie pionowa). Mam pytania, bo nie jestem obeznany w temacie: 1. Najczęściej chińczycy produkują ramy z główką 68,5st. Czy to jest optimum pomiędzy zwrotnością a statecznością na podjazdach? 2. Czy oś typu BOOST staje się standardem? 3. Czy stery Tapered 1,5"-1-1/8" są standardowe (powszechne)? 4. Czy suport BSA 73mm jest dobrym pomysłem? 5. Trochę poza tematem ram: jaka jest obecnie tendencja w wyborze długości korby? Czy nadal wybiera się te krótsze? (myślę o zastosowaniu 165mm).
  14. Hej, pomoże mi ktoś kto ogarnia pozycję/geometrię ramy?
  15. Udało się zastosować napęd 1x11 w małej ramie 13" z kołami 26" - napęd działa rewelacyjnie. Obecnie jest amor którego wymiar od osi do korony to 480mm i teoretycznym skoku 120mm. Chcę go zamienić na Nanlio X7 PRO o teoretycznym skoku 120mm lub nawet wiekszego o skoku 140mm ale ich wymiar od osi do korony to 520mm. Czyli przód roweru podniesie się o 4cm. Myślę że to dużo, i tak już wysoka kierownica pójdzie jeszcze wyżej. Poza tym kąt główki zwiększy się. Co myślicie? PS. Rower jest dla 8 latka, dlatego nie mogę uzyskać ładnej pozycji na rowerze. Zawodnik trenuje MTB XC. Poniżej zdjęcie obecnej geometrii ze starym amortyzatorem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...