Skocz do zawartości

Harpoon_44

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Harpoon_44

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. wiem i też mi się wydaje że to raczej kwestia przyzwyczajenia więc jestem o to spokojny na pewno nie chcę się poruszać powoli i dostojnie także ostatecznie zadecyduje cena, kwestie typowo techniczne (w tym możliwości bikepackingowe) i dostępność natomiast jeśli chodzi o obecne ustawienie mojego MTB siodło vs kiera to wygląda to TAK perspektywa nie całkiem prostopadła ale siodło jest mniej więcej równo z linią kierownicy (może parę milimetrów ponad nią nie licząc rogów). Mostek jest mocno zadarty w górę - taki był fabrycznie założony, nie ruszałem go bo mi pasuje
  2. @JaW daj znać jak już będziesz miał na nim pierwsze kilometry za sobą jakie są Twoje odczucia co do jazdy. Z tego co miałem krótką okazję go zobaczyć i na nim usiąść sklepie - rzeczywiście rower wydaje się super, na pewno jeśli chodzi o wygląd to dla mnie rewelacja, o patencie future shock czytałem sporo i rzeczywiście z tego co ludzie piszą robi robotę i wart jest tych dodatkowych złotówek. Natomiast z drugiej strony patrząc pod moje potrzeby to już mam pewne wątpliwości.. po pierwsze siedząc na nim wydaje mi się że ma mimo wszystko dość "sportową" geometrię i nie wiem czy nada się na kilkudniowe wyjazdy po 100km dziennie. Ale to muszę jeszcze sprawdzić pozostałe gravele jak na nich się siedzi bo póki co, w porównaniu do górala jest to dla mnie temat zupełnie nowy. Po drugie maks rozmiar opon jaki tam wchodzi to 38c (w wersji karbonowej jest podobno opcja 42 zmieścić) i mam wątpliwości co do możliwości zamocowania na tym rowerze bagażnika pod jakieś większe torby. Chyba tylko lekki bikepacking wchodzi w grę... Także jak będziesz mógł podzielić się swoimi spostrzeżeniami co do speca to będę wdzięczny
  3. święte słowa i tak właśnie zrobię niestety za daleko ode mnie Kross jakoś mi nie podchodzi, za dużo dziwnych opinii krąży o tej marce i ich rowerach, zresztą nawet jeśli to bujda na resorach to Kross i tak nie oferuje nic więcej (no może poza kołami) czego nie mają pozostałe rowery, które biorę pod uwagę. Zresztą to rower widmo póki co, pytałem u siebie w dwóch sklepach, które handlują Krossami i nie mają pojęcia kiedy ten model do nich trafi, w kwietniu ma się pojawić Esker 4.0 na stalowej ramie. Zrobiłem u siebie mały rekonesans i wychodzi na to że Merida Silex na razie jest nie do dostania w moich okolicach, Kellys będzie początkiem marca dostępny więc na pewno go przetestuję, Fuji na razie nigdzie nie znalazłem w najbliższej okolicy. Za to blisko siebie mam sklep Speca gdzie w moje oczy wpadło takie cacko: Specialized Diverge E5 Comp 2019. Nie jest to w sumie moja opcja chociaż nie powiem, na żywo prezentuję się czadowo, cena też piękna (jak to u speca) ale w przyszłym tygodniu dadzą mi się tym przejechać więc zobaczę jak to wygląda jazda na baranku
  4. a mógłbyś napisać co to za sklep i gdzie? Owszem, mój błąd miało być 6.000 dzięki za zwrócenie uwagi, umknęło mi to... w takim razie wiem też już skąd taka atrakcyjna cena... ok, a moglibyście napisać coś o geometrii tych ram?? z tego co ja wyczytałem na Silexie powinna być najbardziej komfortowa pozycja ze względu na bardzo wysoką główkę ramy, w Jari mniej więcej podobnie a Kellys to już taka chyba bardziej komfortowa szosówka tak? dobrze to interpretuje?
  5. wiesz co, to nie jest tyle kwestia ważne czy nie ważne po prostu z mojego punktu widzenia jest to po prostu przydatne. Na pewno nie jest to podstawowe kryterium doboru roweru. W moim obecnym rowerze mam 2 punkty montażowe na koszyk na bidon: na rurze podsiodłowej i na rurze głównej. Ze względu na fakt iż jeżdżę z dość dużą torbą montowaną wewnątrz ramy i mam przednią przerzutkę montowaną na obejmę nie mam możliwości zamocowania koszyka na rurze podsiodłowej. A więc zostaje tylko miejsce na rurze głównej na jeden koszyk. Mając 3 punkt mocowania pod ramą nie tyle miałbym ochotę upchnąć tam drugi bidon a bardziej zestaw naprawczy z zapasową dętką, łyżkami itp. (jest taki patent, wkłada się taką puszkę właśnie do koszyka na bidon. dzięki, bo tak jak piszesz, mętlik mam coraz większy a miało być na odwrót ok Panowie, bo w taki sposób nigdy nic nie kupię szukając ideału, który u każdego przecież jest inny a życie i tak to potem weryfikuje... Tak więc kończąc ten temat mam wybrane 3 modele, które będę chciał namierzyć w sklepie stacjonarnym i przymierzyć je do siebie. A więc mam do wyboru: Merida Silex 400 plusy: + Cena do 7.000,00 PLN (po rabacie) + Wewnętrzne prowadzenie linek + Kierownica gravelowa z rozchylonym barankiem + Widelec karbonowy + Możliwość zamocowania toreb/bagażnika na widelcu + Sztywne osie kół + Maksymalny rozmiar opon 700x42c + Hamulce hydrauliczne + Mocowanie na 3x bidon w ramie + Korba 48/32T + Mocowanie na bagażnik z tyłu + Osprzęt Shimano 105 R7000 minusy: - wygląd - suport w systemie PressFit - na ten moment rower widmo Fuji Jari 1.1 - na papierze wygląda na faworyta plusy: + Wewnętrzne prowadzenie linek + Kierownica gravelowa z rozchylonym barankiem + Widelec karbonowy + Możliwość zamocowania toreb/bagażnika na widelcu + Sztywne osie kół + Maksymalny rozmiar opon ??? + Hamulce hydrauliczne + Mocowanie na 3x bidon w ramie + Korba 46/30T + Mocowanie na bagażnik z tyłu + Osprzęt Shimano 105 R7000 + waga + suport na łożyskach zew. minusy: - cena powyżej budżetu (katalogowa!) i z ostatniej chwili, znaleziony zupełnie przypadkiem Kellys Soot 50 plusy: + najlepsza cena + Kierownica gravelowa z rozchylonym barankiem + Widelec karbonowy + Sztywne osie kół + Maksymalny rozmiar opon ??? + Hamulce hydrauliczne + Mocowanie na 3x bidon w ramie + Mocowanie na bagażnik z tyłu + Osprzęt Shimano 105 R7000 + suport na łożyskach zew., + super wygląd minusy: - brak punktów montażowych na widelcu - niby wewnętrzne prowadzenie linek ale nie wszystkich - korba 50x34 I tutaj prośba do Was - czy możecie odnośnie tylko tych modeli coś powiedzieć o ergonomii ich ramy (która jest najbardziej rekreacyjna a która bardziej sportowa) bo w tym jestem cienki póki co, a także porównać ich koła... czy któreś są przygotowane pod system bezdętkowy?? możecie też powiedzieć coś o ich jakości?? I jeśli możecie to innych modeli już nie podsyłajcie, skupiam się tylko na tych 3 opcjach
  6. sorki nie zrozumieliśmy się, chodziło mi dokładnie o to. Mając możliwość wyboru zawsze lepiej mieć opcję na więcej możliwości niż na mniej, przynajmniej takie jest moje zdanie. dokładnie to szukam złotego środka (dla mnie ) pomiędzy możliwościami typowego wyprawowca a sportowymi osiągami. Chodzi mi o to że gdy większość czasu jeżdżę "na lekko" po asfaltach to oczekuję że rower będzie szybki i wygodny zarazem tak aby przejechać te 50-100 km komfortowo bez bólu pleców, rąk etc a zarazem nie wlec się jak żółw (w miarę możliwości połączenia tych dwóch kwestii w jednej maszynie). Natomiast w momencie gdy zechce mi się wyruszyć na dłuższą wyprawę (planuję takie ze 2 w ciągu roku) i będę potrzebował zabrać ze sobą ubrania, namiot, śpiwór itd. żebym miał możliwość zapakowania tego wszystkiego do tego samego roweru i żeby nie stracił on przy tym na swoim komforcie. Niestety na chwilę obecną nie mam ani możliwości finansowych ani logistycznych trzymania kilku rowerów, jeden do śmigania na lekko, drugi do turystyki. Mam nadzieję że kiedyś to się zmieni ale póki co potrzebuję najbardziej uniwersalnej maszyny. Dlatego tak ważna dla mnie jest możliwość zamocowania 3 bidonów na ramie + punkty montażowe na bagaż na widelcu oraz mocowania do bagażnika (przynajmniej z tyłu). I Merida Silex 400 to ma, ma też niestety wygląd który do mnie nie przemawia dlatego staram się usilnie znaleźć jej jak najbliższy odpowiednik
  7. @m0d dzięki za to porównanie, nie będę ukrywał że kwestie dot. wielkości korb i ich wpływu na stopniowe napędu z technicznego punktu widzenia dopiero zgłębiam. Niemniej z własnej praktyki u mnie wygląda to tak: Mój Giant dysponuje korbą 44/32/22, z tyłu mam natomiast do dyspozycji kasetę 9-cio rzędową 11-32. Najmniejszego blatu korby nie używam wogóle, natomiast pozostałych dwóch już tak. Z drugiej strony są momenty w których brakuje mi zębów na największym blacie. Dlatego też wydaje mi się, że optymalnym dla mnie rozwiązaniem będzie korba 48/32 lub 46/30 z kasetą 11-34. Do tego dochodzi na + to co pisałeś czyli miękkość przełożeń przy dwóch blatach. Szosowe korby 50 na dużym blacie to już wg mnie zbyt dużo i może tu brakować pary, szczególnie przy podjazdach na obciążonym torbami rowerze. Wiesz, inna kwestia gdyby wszystkie gravele były na korbach jednorzędowych. Byłoby nad czym się głowić, ale póki co mając jeszcze wybór skłaniam się na spokojnie ku opcji dwu-blatowej. GT odpada ze względu na ramę - nie zamierzam pakować się w karbon, ścigać się tym rowerem nie mam zamiaru a jakoś nie widzę sakw/toreb na karbonie i obijania tej ramy tak obciążonej gdzieś w PKP czy na samochodzie. A gwarancja to już swoją drogą dobre...
  8. @m0d tak wiem że Silex stoi na PressFit ale z tym od biedy mogę się pogodzić, poza tym czytałem gdzieś na forum że patent od Tokena powinien załatwić sprawę skrzypiącego suportu. Wiadomo jest to dodatkowy koszt który trzeba sobie gdzieś tam kalkulować w budżecie ale jest to rzecz do obejścia. Wygląd już niestety nie da się tak łatwo obejść co do Fuji pełna zgoda, jest to rower zaprojektowany z pomysłem a nie żeby tylko wypełnić lukę w ofercie producenta. W międzyczasie rozwiązała się w sumie sprawa Silexa, w mojej okolicy żaden sklep nie ma go na stanie, mają go dostać w okolicach lipca... Kona odpada ze względu na napęd, mieszkam w terenie górzystym więc napęd 1x nie jest dla mnie, celuję tutaj zdecydowanie w dwa blaty. Sequoia znowu stoi na starszej generacji 105-tki od Shimano (wersja z 2018 roku), w cenie zbliżonej do nowej Meridy. I do tego jest na stalowej ramie do której osobiście nie jestem przekonany. I tutaj mam pytanie bo o stalowych rowerach krążą różne historie, jakie są różnice zestawiając stal vs aluminium w tego typu sprzęcie?? chodzi mi o różnice w wadze, amortyzacje, kwestia rdzy na stali, etc.
  9. @m0d akurat jeśli chodzi o rower typu gravel to dokładnie wiem co chce żeby w nim było. I to generuje problem bo takich graveli jest jak na lekarstwo inna kwestia to ta czy gravela potrzebuję ale biorąc pod uwagę fakt do czego mam zamiar ten rower wykorzystywać to wydaje mi się że jednak bardziej gravel niż fitness. A baranek i inna pozycja to kwestia przyzwyczajenia więc tragedii być nie powinno. Jari już widziałem wcześniej ale przekreśliłem go ze względu na cenę... Czyli reasumując na ten moment mam trzy opcje: 1) pogodzić się z wyglądem Silexa, 2) wynegocjować dobry rabata na Fuji 3) pokombinować ze złożeniem roweru pod siebie. Tak czy owak dzięki Wam wielkie za wszelkie sugestie!
  10. @rzezniol "looknąłem" i powiem Ci że zacna bryka na pewno spróbuje pokombinować również w tym kierunku bo tak jak piszesz, potrzeby mam jasno określone a i z czasem nie ma problemu. Pierwsza faza ekscytacji już mi chyba minęła i teraz na chłodno podchodzę już do tematu. A mógłbyś napisać coś o napędzie 1x??? jak to się spisuje w tego typu rowerku, robisz nim jakieś większe podjazdy z obciążeniem??
  11. @mistrzusek spróbuje rozeznać ten temat jak to wyjdzie finansowo, może rzeczywiście to jest rozwiązanie moich problemów
  12. pewnie że można i tak tylko wywalając tyle kasy na nowy rower chciałoby się mieć takie podstawowe wydawałoby się rzeczy w rowerze przeznaczonym niby z definicji do wielodniowych wypadów w każdym terenie. Poza tym taka ingerencja w ramę/widelec podejrzewam że = utrata gwarancji... tak wogóle to dochodzę do wniosku że większość graveli jest zrobiona od czapy... wyglądają jak przerobione na szybko szosy żeby producent mógł się pochwalić że ma rower z nazwą "gravel" w ofercie. I za to sobie liczy jak za zboże. A coś takiego jak mnogość punktów montażowych na dodatkowy osprzęt powinno według mnie być w standardzie w tego typu rowerach... i jak tu wybrać coś sensownego...
  13. @durnykot Rose najładniej się prezentuje jak dla mnie natomiast chyba Ronin będzie z nich najbardziej komfortowy ze względu na wysoką główkę ramy tak? niestety wszystkie te modele nie mają przewidzianego dodatkowego mocowania na bidon, poniżej dolnej rury co dla mnie jest istotne bo mam torbę wew. trójkąta więc mogę korzystać tylko z jednego mocowania na bidon. Nie mają też mocowania na torby na widelcu, szkoda bo to też przydatna opcja dla kogoś kto planuje dłuższe wyprawy... Może znajdzie się inny sprzęt posiadający te opcje ??
  14. A dlaczego? Rozumiem że mocno utrudnia i pewnie podnosi koszty serwisu tak? Bo z czysto użytkowego punktu widzenia takie rozwiązanie wydaje się mieć sens: raz że rower wygląda estetycznie bez pałętających sie po ramie linek, do tego (co właśnie wkurza mnie w góralu) nie trzeba martwić się linkami przy montażu do ramy toreb i innego ekwipunku i do tego powinno to chronić linki przed ich ewentualnym uszkodzeniem w trakcie jazdy... Na początku też tak myślałem ale zdziwiłem się jak dużo producentów pakuje mechaniki do tego typu rowerów w tej cenie... ale owszem, zdecydowanie będę wolał mieć już hydrauliki na pokładzie
  15. @m0d Dokładnie to ujeżdżam póki co Gianta Terrago 3 disc. Nie wydaje mi się żebym miał go źle ustawionego pod siebie bo jeżdżę na nim naprawdę dużo, w sezonie po 50km praktycznie co drugi dzień plus okazjonalnie trasy ponad 100km i żadnego dyskomfortu na nim nie odczuwam. Początkowo miałem tylko problem z drętwieniem rąk - porządne rękawice, wymiana gripów + dodanie rogów załatwiły problem na amen. Właśnie dlatego mocno zastanawiam się czy potrzebuję rower typu gravel czy aby nie co innego... Chcę jeździć szybciej bo Giant jest piekielnie ciężki a użytkuje go głownie na asfalcie i szutrach. Z drugiej strony budżet mam 7.500 maks na nowy rower i nie chce tych pieniędzy wywalić na rower, który będzie mnie wkurzał bo będzie niewygodny... Właśnie miałem możliwość siedzieć na Silexie. Być może jest on wygodny, na pewno jest zupełnie inny niż MTB więc przez chwilę w sklepie ciężko się upewnić że to jest to. Co więcej spełnia większość moich wymagań ale ma jedną wadę... za cholerę mi się nie podoba, a wiadomo, kupuje się też oczami i człowiek chce mieć sprzęt, który będzie cieszył jego oko. Dlatego szukam dalej coś co będzie spełniało przynajmniej większość tych kryteriów: komfortowa ergonomia ramy rama aluminiowa wewnętrzne prowadzenie linek kierownica gravelowa z rozchylonym barankiem widelec karbonowy możliwość zamocowania toreb/bagażnika na widelcu sztywne osie kół możliwość założenia opon do 700x42c hamulce hydrauliczne lub bardzo dobre mechaniczne np. Tektro Spyre-C korba 48/32T lub mniejsza mocowanie na bagażnik z tyłu osprzęt Shimano 105 R7000 suport nie na PressFit cena do 7.500,00 PLN max I póki co żadnego roweru typu gravel, poza Silexem spełniającego te wymagania nie znalazłem...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...