Skocz do zawartości

strzewka

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Jacek
  • Skąd
    Kalisz

Osiągnięcia użytkownika strzewka

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Ja sobie dałem spokój z 447 i przeszedłem na SLX i na razie jest ok. Mam nadzieję, że wytrzymają dużo więcej. W poprzednim rowerze (użytkuje go teraz mój syn) miałem zwykłe tektro dojeździłem nim sporo syn też jeździ cały czas rower już ma ładnych parę lat i cały czas hamulce bez problemów nawet tarcze nie były wymieniane klocki chyba też nie.
  2. Ja swój problem z cieknącym zaciskiem 447 rozwiązałem kupując cały komplet SLX M7000. Czekam jeszcze na nową tarczę i sprawdzę jak to chodzi. Mam nadzieję, że nie będę zawiedziony i pożyją dłużej niż te 447. Faktycznie u mnie też tylny zacisk zaczął puszczać olej przy tłoczkach dziś jak wymieniałem to tłoczki i wszystko wokół było mokre od oleju. Piwko365 jak się dłużej przejedziesz to sprawdź klocki z tyłu w miejscu gdzie się stykają z tłoczkami czy nie ma śladów oleju.
  3. No i teraz jestem w kropce bo nie wiem czy zainwestować w SLX i mieć nadzieję, że będzie działać dużo dłużej od 447 bezawaryjnie czy kupić następny 447 i liczyć na to, że wytrzyma. Oczywiście nie zastanawiałbym się gdyby nie koszty bo przy SLX muszę wymienić komplet a to duża różnica cenowa. Jeszcze jedno pytanie gdybym zdecydował się na wymianę samego zacisku na to samo to czy potrzebne będzie jeszcze coś oprócz płynu np oliwki jakieś końcówki itp?
  4. Tobo piszesz, że wszystkie shimano mają te same komponenty. Dotyczy to też serii SLX 7000 i XT 8000 one też będą tak awaryjne?
  5. Chciałem klamkę zostawić aby mieć obie takie same. A ten BR-M675 jest lepszy od XT M8000?
  6. Tak wypalałem i tak jak piszesz od razu by się nie zapaćkały więc klocki raczej też do wymiany. Przejechałem się jeszcze raz i po powrocie klocki z tyłu znów całe w płynie więc zacisk do wymiany. Chcę założyć coś lepszego np shimano XT M8000 ale zastanawiam się czy klamki też muszę wymienić bo podłączenie do zacisku przewodu jest inne i przewód do wymiany ale czy klamkę też trzeba wymieniać? A tarcza do wymiany bo inny zacisk czy można na tej starej?
  7. Tak jak napisałem dziś umyłem tarcze i klocki płynem do mycia naczyń. Przed sprawdziłem papierem tarcze była trochę brudna ale jeździłem na nim trochę (ok 40 km) więc nic dziwnego. Po umyciu i wygrzaniu klocków niestety nie ma poprawy. Zauważyłem jednak coś innego. Po wymontowaniu klocków zauważyłem płyn (chyba) z tyłu klocków w miejscu gdzie dociska tłoczek. Myślałem, że może to woda choć nie wyglądało na wodę, sprawdziłem przód ale tam sucho. Wychodzi na to, że tłoczki puszczają płyn i to może być przyczyną słabego hamulca. Proszę o potwierdzenie. Po czyszczeniu odpowietrzyłem zacisk ale poprawy nie ma. Nie chce mi się wierzyć, że od razu spada ciśnienie bo po kilkunastu naciśnięciach klamki na klockach (z tyłu) było sucho. Jedyne wytłumaczenie to zniszczone klocki tak, że nie można ich już doczyścić lub tarcza (tarcza ma taki dziwny ciemny jakby nalot którego niczym nie można zmyć). Klocki były mokre tylko z tyłu ale może wydostaje się to też na okładzinę lub skapuje na tarczę. Czy ktoś może potwierdzić czy faktycznie może to być przyczyną moich problemów?
  8. Dzięki za odpowiedzi. Jutro umyję je jeszcze raz i zobaczę co i jak.
  9. Czy klocki żywiczne też można myć wodą z płynem? Czy do tych zacisków można włożyć klocki półmetaliczne?
  10. Tarcze myłem alkoholem izopropylowym.
  11. Zaraz po myciu nocował w przechowalni a potem rano zapakowałem go do samochodu leżał z tyłu na lewym boku kół nie ściągałem. Klocki szlifowałem, nawet jedną z poprzednich tarcz przeszlifowałem ale to nic nie dało.
  12. Jak pisałem wcześniej wycieków nie zauważyłem, nic nie jest tłuste itp. Zabrudzenie ok ale nagle tak od razu dwa razy niemalże pod rząd i nie pomaga mycie i odtłuszczanie?
  13. No tak można zabrudzić ale to bym chyba miał efekt od razu. Czy można jakoś tak uszkodzić tarczę (oczywiście nie chodzi o wygięcie) że jest już do wyrzucenia pomimo mycia i odtłuszczania, nie wiem przegrzać czy coś? I czy po zabrudzeniu do wymiany są klocki i tarcza od razu?
  14. Tłoczki chodzą bez oporów. Dziwi mnie fakt, że po wymianie tarczy i klocków było ok do właściwie pierwszej jazdy dłuższej.
  15. Witam Mam problem z tylnym hamulcem hydraulicznym. Hamulec słabo hamuje a wcześniej normalnie blokował koło bez problemu.Ale od początku. Hamulec jak w tytule to shimano BR M447 tarcza to shimano SM-RT54, klocki shimano B01S żywiczne. Rower mam 1,5 roku i oczywiście od nowości było wszystko ok hamulce działały jak należy. Po ok roku były wymienione tylne klocki i tarcza bo jednym z maratonów w błocie klocki po prostu się skończyły. Po tej wymianie oczywiście wszystko było ok. Tak jeździłem dalsze kilka miesięcy (całą zimę) i wszystko było ok. Jakiś miesiąc temu myłem rower i łańcuch i po tym myciu hamulec tylny zaczął słabo hamować oraz piszczeć. Pomyślałem, że się coś zabrudziło. Oczyściłem tarcze i klocki ale nie dawało to żadnej poprawy. Odpowietrzyłem hamulec i dalej nic. Zamówiłem klocki nowe takie same i też efekt żaden. Pojechałem do serwisu i tam najpierw chcieli wymienić zacisk ale po analizie wymieniona została tarcza (klocki wcześniej wymienione) i o dziwo po paru hamowaniach hamulec wreszcie ok. Zadowolony pojechałem do domu. Za kilka dni miałem rajd Harpagan na którym przejechałem ponad 150 km. Podczas rajdu wszystko było ok. Po rajdzie rower był umyty wodą i do samochodu. Po powrocie po kilku dniach wsiadam na rower a tu to samo bardzo słaby tylny hamulec. Znowu oczyszczanie mycie szlifowanie klocków podmiany tarcz (na te poprzednie) i nic. Nie wiem co robić bo przód jest od nowości ok a tył szwankuje teraz. Wychodzi na to, że jak rower postał kilka dni nie wiem po myciu to coś się stało tylko co. Wcześniej myłem rower nie raz także napęd był myty specyfikami i nic się nie działo. Jeździłem w różnych warunkach i było ok. Może ktoś ma jakieś pomysły? Czy to może zacisk do wymiany ale żadnych wycieków nie zauważyłem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...