Skocz do zawartości

mck15

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kuba
  • Skąd
    Mysłowice

Osiągnięcia użytkownika mck15

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Zdecydowałem się na wymianę oleju i wyczytałem, że powinienem zastosować 7,5W. Czy warto odbiegać od zaleceń producenta i zalać go bardziej lub mniej lepkim olejem aby poprawić jego pracę? Nigdzie nie potrafię doszukać się ile konkretnie oleju powinienem wlać. Na jakimś tam forum pisali po 190ml, na stronie producenta pisze 220, a na marzocchiworkshop 225. Czym się będą charakteryzować te różnice w pracy amortyzatora? Na koniec jeszcze pytanie czy taki olej się nada? MOTOREX FORK OIL 7.5W 1L AMORTYZATORY Praga (6872138340) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ??
  2. Dobra zdecydowałem się na wymianę oleju i wyczytałem, że powinienem zastosować 7,5W. Czy warto odbiegać od zaleceń producenta i zalać go bardziej lub mniej lepkim olejem aby poprawić jego pracę? Nigdzie nie potrafię doszukać się ile konkretnie oleju powinienem wlać. Na jakimś tam forum pisali po 190ml, na stronie producenta pisze 220, a na marzocchiworkshop 225. Czym się będą charakteryzować te różnice w pracy amortyzatora? Na koniec jeszcze pytanie czy taki olej się nada? http://allegro.pl/motorex-fork-oil-7-5w-1l-amortyzatory-praga-i6872138340.html ??
  3. W jaki olej się najlepiej zaopatrzyć? Czy mogę ewentualnie użyć tego samego?
  4. Ale czy tego typu objawy mogą być sprawką oleju? Czy może ten typ charakteryzuje się taką pracą? Czy sama wymiana oleju wystarczy? Czy olej się niszczy/zużywa od nieużywania?
  5. Cześć, jakiś czas temu zakupiłem rower z przednim amortyzatorem Marzocchi 66 rc 2005. Cały rower, a w tym amortyzator był mało używany i nigdy nie katowany. Jego stan wizualny jest niemal jak nowy, nie ma rys na górnych goleniach ani żadnych wycieków. Mam jednak zastrzeżenie co do jego pracy. W zależności od regulacji jest on zbyt sprężysty (działa jak sama sprężyna) lub zbyt twardy (działa jak wcale) albo zbyt "zmulony" (tłumienie odbicia). Brakuje mu płynności pracy. Miałem okazje używać innych amortyzatorów oraz oglądać filmy z pracy tego modelu i działanie mojego amorka budzi pewne wątpliwości. Chodź nie dużo jeżdżę jestem maniakiem i chcę mieć wszystko na cacy. Nie chce oddawać też sprzętu do serwisu bo to mała satysfakcja dlatego piszę tutaj. Moje pierwsze podejrzenie padło na olej. Od nowości (a ma już sporo lat) nie był wymieniany. Czy może on tak wpływać na działanie amortyzatora? Jaki olej wybrać i czy potrzebuję specjalistycznych narzędzi do jego wymiany?
  6. Witam, jakiś czas temu udało mi się kupić rower Kona Coiler Primo z 2005 roku w niemal idealnym stanie. Po jeździe próbnej ( w mieście / mała prędkość ) wszystko było OK. Kilka dni później kiedy to wybrałem się na trasę okazało się, że coś przyciera przy tylnym hamulcu. Chodzi o to, że przy ciut większej prędkości wydobywają się nie miłe dźwięki, a przy dużych prędkościach dźwięki są wręcz drażniące i powstają lekkie drgania. Przyjrzałem się hamulcowi i okazało się, że tarcza ma delikatne bicie ( 1-2mm ) i wtedy przyciera o klocek oraz same klocki są bardzo blisko tarczy. Klocki jeszcze trochę pojeżdżą. Regulacja zacisku nie pomogła ponieważ tłoczki dosyć mocno wypychają klocki i jest tam bardzo mało miejsca na tarczę. Co robić w takiej sytuacji? Dodam, że tarcie jest jest na tyle małe, że nie powoduje oporów toczenia, a sam hamulec hamuje dobrze. Głównie chodzi o te drgania przy dużych prędkościach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...