Skocz do zawartości

discovery

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://www.taciak.net

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Adam
  • Skąd
    Łódź

Osiągnięcia użytkownika discovery

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dzięki wszystkim za pomoc, każda opinia jest dla mnie ważna. Obręcze wytrzymają jeszcze trochę kilometrów więc na spokojnie rozważę która z propozycji będzie dla mnie najlepsza. Co do zmiany roweru na zimę, pomysł fajny, ale naprawdę nie mam na to miejsca. Nie mam też gdzie schować nieużywanego roweru (taki urok kupowania jednego z ostatnich mieszkań na osiedlu) w niewielkim mieszkaniu stoją jeszcze 2 inne rowery narzeczonej. Temat rozwinął się w ciekawą stronę, bo chyba nie wiele jest miejsc w sieci z sensownymi radami na rower dojazdowy, który nie będzie typowym, wolnym i ociężałym rowerem miejskim, a rowerem który daje przyjemność z jazdy. Bo przecież droga do pracy nie musi być przykrym obowiązkiem :-) W każdym razie temat miał dotyczyć hamulców i niech tak zostanie, raz jeszcze dzięki i pozdrawiam!
  2. Śliczne dzięki za wszystkie opinie i rady, mam teraz świeże spojrzenie na cały temat :-) Ja niestety w ten sposób korzystam z roweru, na początku systematycznie go czyściłem, ale teraz jest mi na to szkoda czasu. Musiałbym to robić co dziennie, zwłaszcza teraz gdy na ulicach jest ten cały syf. Zdarza się że do pracy wyjeżdzam zanim jeszcze odśnieżarki ruszą w miasto, a wtedy rower po dojeździe do pracy potrafi wyglądać tak: http://imgur.com/a/1mGSR Lekko ten sprzęt nie ma ;-)
  3. Oczywiście staram się uważać i unikać ścieżek rowerowych (moim zdaniem one są dużo bardziej niebezpiecznie niż jazda ulicą), ale musiałbym na każdym przejeździe / światłach (zielonym) zatrzymywać się i upewniać że kierowca mnie widzi. A przecież nie po to wybrałem rower żeby jechać do / z pracy dłużej niż komunikacja miejska / samochód :-) Najczęściej uderzam w bok samochodu, w drzwi lub w koło, na czym cierpi też rower. Ale chyba takie uroki jazdy po mieście. A wracając do tematu hamulców, słyszałem opinie że lepiej inwestować w hamulce hydrauliczne, chociaż nie zostało to chyba poparte żadnym sensownym argumentem. Zainteresuję się tymi Deore 615.
  4. Słuszna uwaga, piasty są oczywiście do zmiany. Chcę kupić obręcze DT Swiss 545 DB i do tego jakieś piasty, ale sam jeszcze nie wiem jakie. Do zmiany jest też praktycznie cały napęd więc z tego roweru zostanie oryginalnie tylko (kiepski) widelec, kierownica, siodełko i rama. Przez chwilę myślałem o złożeniu całego nowego roweru, ale w letnich miesiącach mam tak dużo stłuczek z samochodami (głónie na prawoskrętach, gdy ścieżka rowerowa przecina ulicę) że po prostu szkoda na to kasy.
  5. Cześć, chciałbym się Was doradzić w doborze właściwych hamulców do roweru. Z 2-3 lata temu kupiłem rower Kellys Axis 2013 na którym miałem jeździć raczej rekreacyjnie, ale od roku i paru miesięcy służy mi jako dojazdówka do pracy. Jeżdzę niezależnie od pogody, w upały 30 stopni, w ostatnie mrozy -20 stopni, w deszczu, w śniegu, generalnie zawsze. Oryginalnie zamontowane są w nim hamulce v-brake na które w sumie nie narzekam. Częsta wymiana klocków w sumie przestała mi przeszkadzać. Ale ostatnio zauważyłem, że zaczynają kończyć się obręcze (te zmieniałem z Kellysowych na DT Swiss 535 w lipcu 2015). Jeżeli faktycznie będę musiał zmieniać obręcze co roku to chyba lepiej byłoby zainwestować w tarczówki, zakładam że z wymianą tarczy jest mniej zachodu niż z przeplataniem całego koła. Co do samego stylu jazdy, jeżdzę głównie po mieście (Łodzi :-)), po ulicach. Często hamuję (światła, skrzyżowania), jest to zazwyczaj intensywne hamowanie ale krótkotrwałe. Na prostych, płaskich odcinkach jeżdzę z prędkością ok 30 km/h (na wiosnę planuję zmienić opony z 35 mm na 25 mm co może pozwoli na zwiększenie tej prędkości). Warunki w jakich jeżdzę są różne, pogoda nigdy nie jest wymówką żeby zrezygnować z roweru. No i moja waga, nie mała, około 100 kg. No i chyba tyle, budżet nie jest zamknięty w żadnej kwocie. Nie chcę jednak przesadzać z zakupem topowych hamulców, których w pełni nie wykorzystam. Nie zamierzam też oszczędzać, używam roweru tak jak inni ludzie samochodu, więc bezpieczeństwo i komfort są tutaj bardzo ważne. Przez ostatnie 2 tygodnie naczytałem się o hamulcach, przeglądałem sklepy / aukcje i jest tego tak dużo, że nie mam pojęcia czym się kierować. Każda rada / uwaga będzie dla mnie bardzo cenna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...