Skocz do zawartości

lsebastian

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Polska

Osiągnięcia użytkownika lsebastian

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Po około kilku dziesięciu przejechanych kilometrach tłoki dalej ustawiają równy odstęp od tarczy. Możliwe że czyszczenie i smarnowanie pastą problem jeden rozwiązało. Zobaczymy jak będą pracować w trudniejszych warunkach, mokrych lub gdy będzie błoto.
  2. Wymontowałem, wyczyściłem, nasmarowałem pastą tłoczek i on chyba po prostu tak pracuję że jest bardziej wysunięty. Potem przelałem/odpowietrzyłem płynem układ. Po ustawieniu Hamulców i próbnej jeździe przerwa pomiędzy tarczą a klockami ustawia się nadal mała około 0.5 mm na każdą stronę....... Czy przy wszystkich modelach AVID DB1 ten odstęp jest taki mały, ktoś na tym forum mi odpisywał kiedyś że ta przerwa jest i tak duża w porównaniu do jakiś tam modeli, czy może ja trafiłem na h*******y egzemplarz ?
  3. Dota i paste mam. Niepamiętam producenta płynu, pasta od ATE. W najbliższym czasie powinienem się tym zająć......
  4. Tłoczka jeszcze nieczyściłem, ten mniej ruchliwy jest od strony przewodu.
  5. Kupiłem zestaw odpowietrzający, przelałem układ i widzę że jeden tłoczek nadal słabo odbija. Prawdopodobnie zajmę się tym w najbliższym czasie, wyjmę go i przesmaruję pastą. Kolejna sprawa, upuszczałem w cześniej płyn bo myślałem że dzięki temu tłoczki będą dalej się wsuwać. Po tym zabiegu skok klamki bardzo duży zrobił się, klamka dotyka prawie chwytów na kierownicy podczas hamowania. Jednak po przelaniu i odpowietrzeniu skok pozostał taki sam. Co zrobić w tej sytuacji, wcisnąć trochę płynu przez klamkę? aby ten skok powrócił do ustawień początkowych.
  6. ...albo tak jak tobo proponuje, nie serwisować ich tylko, dołożyć i kupić coś innego. Myślę nad mechanicznymi za kwotę około 200pln.
  7. Nie wiem co myśleć o tych moich Avidach. Rower jest nowy , przejechałem nim około 2k km, i chyba od samego początku tłoczki były delikatnie wysunięte, około 1mm poza zacisk, lub po krótkim czasie ustawiły się tak. Podczas chamowania one z powrotem odbijają ale, bardzo słabo i przez to nie chowają się dalej w zaciskach. Wiem że hydrauliczne działają na takiej zasadzie że, im bardziej starte klocki tym bardziej tloki pozostają wysunięte. .... ale ta przerwa jest za mała. To chyba nie uszczelka bo, na przykład przedni hamulec zadko używany a ustawia się tak samo gdy zaciskam klamke....i zaczyna potem tak samo trzeć.
  8. Witam, ja również mam problem z nierówną pracą tłoczków przy moich avidach db1. Dodatkowo tłoczki sa bardzo wysunięte, przez co przerwa między tarczą a klockami jest tak bardzo mała (0.5 -1mm) że, często piszczą w trakcie jazdy, a gdy naleci tam trochę błota wtedy hamulce te zaczynają swój szałowy koncert skrzypcowy. Rozepchałem tloczki, upusciłem znaczną ilość płynu z układu, i nie wiem jak to opisać, po tym zabiegu klamka bardzo wolno łapie, ale nie to jest problemem bo, odległość nie zwiększyła się i nadal piszczą w pewnych sytuacjach. Same klocki przecierałem papierem a potem od tłuszczałem rospuszczalnikiem.... Gdzieś wyczytałem że, trzeba zalać od nowa hamulce przy wsuniętych głębiej tłoczkach, aby zwiększyć na stałe tą przerwe. 1. Nie wiem jak wiarygodne to jest bo, jeśli ma to zadziałać tak samo jak upuszczanie to, nie ma chyba sensu abym ten mit sprawdzał.......chyba że jest jakaś szansa. Znalazłem poradnik odnośnie serwisowania tego typu hamulca, tutaj link http://bike4-life.blogspot.com/2014/04/serwis-hamulca-hydraulicznego-avid-code.html?m=1 Nigdy wcześniej nie rozkręcałem/demontowałem układu hydraulicznego przy rowerze. 2. Chciałem więc zapytać się tych z doświadczeniem czy, jest coś o czym powinienem pamiętać lub nie powinienem robić..........a nie zostało to opisane w tym poradniku? 3. Jeszcze w kwestii serwisowania, gdy na przykład wyciągne tłoczki to czy cały płyn sam wyleci z przewodu i z zbiornika wyrównawczego ? Znalazłem taki zestaw przeznaczony dla modeli Avid (Avid Basic 4yourbike ,tak się chyba nazywa), który mam zamiar użyć do tego celu. 4. Ktoś może napisać czy będzie na pewno pasował do Avid DB1 i w zupełności wystarczy, albo może zaproponować coś innego sprawdzonego i skutecznego ? Samodzielny montaż takiego zestawu raczej nie biorę pod uwagę bo, nieposiadam odpowiednich części. https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/czesci/p,zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-avid-basic-4yourbike,151670.html 5. Tutaj jeszcze pasta na tłoczki którą ktoś polecał, o nazwie ATE Bremszyllinderpaste. Może ma ktoś z was jakąś tańszą SPRAWDZONĄ alternatywe, z przeznaczeniem dla Dot 4. Z fartem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...