Skocz do zawartości

Mafiu74

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Maciej
  • Skąd
    Gdańsk

Osiągnięcia użytkownika Mafiu74

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Sprawa amortyzatora toczy się dalej poniżej wzór pisma z federacji konsumenckiej może komuś się przyda. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 o ochronie konsumentów /Dz U z 2014 r poz. 827/ odstępuję od trybu gwarancyjnego wobec odmowy gwaranta i na zasadzie art. 561 KC w związku z art. 579§2 i art. 577-1§2 KC występuję o wymianę w ramach rękojmi reklamowany amortyzator na nowy wolny od wad w terminie 10 - 14 dni (licząc od dnia otrzymania wadliwego amortyzatora) w którym oczekuję na dostarczenie amortyzatora. Po upływie tego terminu odstąpię od umowy i zażądam zwrotu pieniędzy. Zgodnie z art.556-2 KC jeżeli wada ujawni się w ciągu roku od zakupu istnieje domniemanie ustawowe ,że tkwiła w towarze w chwili zakupu. W odpowiedzi sprzedawca zaproponował pokrycie kosztu części w wysokości 40 zł i koszty odesłania. Trochę lepiej bo w pierwszym podejściu chciał mnie obarczyć kwotą 180 zł . Tylko mam pytanie do znawców tematu jak amortyzator stoi w pozycji pionowej to z jednej lagi od dołu leci olej tam gdzie wkręcona jest śruba a z drugiej przy pokrętle regulacji powrotu się lekko poci. Amortyzator jest z cartridgem olejowym.
  2. W serwisie rowerowym obejrzeli amortyzator luz stwierdzili wystarczy chwycić w donie i jest wyczuwalny. Dziwili się że nie chcą wymienić elementów w ramach rękojmi tym bardziej ze amortyzator wygląda jak nowy. Wysyłam do sprzedawcy pismo zredagowane przez prawnika Federacji konsumenta nakazujące wymianę amortyzatora na taki bez wad bądź zwrot poniesionych środków na zakup amortyzatora. Odeśle do sprzedawcy w Łodzi amortyzator wraz z pismem i zobaczymy co się stanie.
  3. Od razu jak otrzymałem amortyzator to pierwsze co sprawdziłem czy się ugina i czy działa blokada skoku. Blokada skoku nie działała pisząc o problemie sprzedawca kazał mi go samemu rozebrać - tylko go wyśmiałem dopiero jak mu wysłałem film jak na zamkniętej blokadzie skoku amortyzator się chowa to kazał go odesłać. Potem w odpowiedzi po naprawie, coś pisał o tym ,że olej nie powinien być tam gdzie był ale serwis go naprawił - Bluepill. Teraz jak go odesłałem na sprawdzenie luzów to oprócz odmownej odpowiedzi o wymianę to jeszcze napisali ,że amortyzator był źle złożony, któraś z podkładek odwrotnie była założona - fakt jak mi go oddali po uruchomieniu blokady to jak stał, z goleni pompowanej leciał olej w miejscu wkręcenia śruby imbusowej. Tu w Gdańsku podejdę do serwisu i poproszę o podpisanie oświadczenia że luz jest zbyt duży jak na amortyzator - nie muszą go rozbierać wystarczy ,że chwycą w dłonie, to przemieszczanie goleni jest znaczne .
  4. Chcę skorzystać z Federacji Konsumenta tak się składa, że w Gdańsku jest przedstawicielstwo i za ich pośrednictwem (pracuje u nich prawnik) odeśle do sprzedawcy pismo z moimi żądaniami. Jeszcze udam się do serwisu rowerowego aby sprawdzili czy aby z tym luzem nie przesadzam(drgania są podczas hamowania) i poproszę o wystawienie opinii. Czas pokarze czy da rade coś z tym zrobić?
  5. Czyli jak luz po jednym sezonie (niewielki przebieg) jest taki ,że biorąc zdemontowany amortyzator czyje przemieszczanie się górnej goleni względem dolnej to świadczy to tylko o tym że produkt jest słabej jakości bądź luzy musiały występować już w dostarczonym egzemplarzu a dalsza jazda je pogłębiła. Staram się załatwić sprawę przez federację konsumenta ich pracownik ma wysłać do sprzedawcy pismo.
  6. Praktycznie przy rękojmi okres od zauważenia usterki do jej zgłoszenia wynosi 24 miesiące. Ja gdy oddawałem amortyzator napisałem że miał luz ale przejeździłem sezon i zdemontowałem amortyzator do naprawy. Znam budowę amortyzatora i jak jest luz to profesjonalna naprawa polega na wymianie tulei na te pasowane prawidłowo, a nie profesjonalna na pokryciu smarem lag górnych oraz pokrycie tulei żywicą dwuskładnikową taką jaką regeneruje się ubytki w elementach stalowych ,wsuwa się lagi górne z smarem i na jakiś czas to się nawet dobrze spisuje. Bardziej interesuje mnie jaki luz max (wymiarowy) powinien mieć taki amortyzator? Bo czym luz jest większy siły dynamiczne podczas hamowania powodują większą destrukcję tulei. Jak ten amortyzator ma mieć luz nawet po wymianie to wtedy zostaje mi załatwienie zwrotu kasy(posiłkować się będę zapewnieniu sprzedawcy ,że w amortyzatorach firmy Spinner nie ma luzów?) albo rekompensata części sumy którą wydałem.
  7. Ale tak naprawdę co ta gwarancja ma obejmować,czy brak zmiany wymiarów tulei przez 6 miesięcy czy ewentualne błędy montażowe. U mnie wystąpił luz ,że podczas hamowania przednim hamulcem kierownica wpada w wibrację i to po 2 mies użytkowania . Nie wydaje mi się aby nie było luzów już przed założeniem jak do mnie dotarł sądzę że albo powierzchnia tuleji jest kiepskiej jakości i się wyciera. Wcześniej miałem suntora XCR i luzów dostał po kilku latach eksploatacji. A ten Spinner jeden sezon i to rekreacyjnej jazdy i pada.
  8. Sprzedawca odpisał iż nie naprawi tulei w ramach gwarancji (serwis dystrybutora z łodzi miał go na warsztacie) ,za usługę wymiany każe zapłacić 180 zł. Luzy nie biorą się a wyrobień(krótki czas użytkowania) lecz z złych pasowań wymiarowych pomiędzy tuleją a górną lagą amortyzatora. Więc jak pisałeś 24 miesiące jakoś u serwisanta nie są brane w moim przypadku pod uwagę. Nie wiem czy nie będę musiał sprawy rozstrzygnąć przez sąd konsumencki?
  9. Razem z towarem otrzymałem tylko rachunek od sprzedawcy . Nie otrzymałem warunków gwarancji mówiących co podlega wymianie a co nie w jej zakresie więc pozostaje tylko z racji rękojmi - 2 lata od daty zakupu. Po za tym trochę sprzedawca mnie oszukał wystawiając datę sprzedaży i wydania w 2014 roku - czyli rok wcześniej niż go kupiłem i dostałem. Ale mam zrzuty ekranu oraz e-maile o dostawie kurierskiej.
  10. Witam Amortyzator został kupiony w lutym 2015 założony i eksploatowany w sezonie letnim. Podczas lekkiego hamowania przednim hamulcem występowały drgania kierownicy,gdy hamowanie było mocniejsze drgania nie występowały. Sprawdziłem na hamulcu oraz po zdemontowaniu amortyzatora ,iż jest wyczuwalny luz między golenią dolną a górną. Wysłałem amortyzator do dystrybutora w celu usunięcia usterki przez wymianę tulei ślizgowych (przed zakupem otrzymałem informację iż takowe tuleje w tym amortyzatorze są wymienne i tu przytoczę jego wypowiedź - Przez lata handlu spinnerem w Polsce nie spotkałem się z modelem w którym musiałbym "kasować luzy na goleniach".) Stwierdziłem również w odpowiedzi do sprzedawcy,że sprzedany amortyzator musiał mieć luz już w momencie dostawy . Raczej nie jest prawdopodobne (koszt amortyzatora ok 700 pln) aby przy rekreacyjnej jeździe dostał luzów po jednym sezonie. W odpowiedzi od sprzedawcy otrzymałem - dystrybutor po otrzymaniu amortyzatora i jego rozebraniu oznajmił ,że naprawa nie może być usunięta w ramach gwarancji (rękojmi).tylko poprzez obciążenie mnie kosztami wymiany a zarazem serwisu. Czy z racji doświadczeń z użytkowania amortyzatorów komuś udało się dokonać naprawy w ramach gwarancji (wymiany tulei ślizgowych w goleniach) bez poniesienia kosztów?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...