Skocz do zawartości

loc0

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika loc0

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. loc0

    [avid - juicy 5] problem/ zagwozdka

    Podziekowal za rady. Zaciski byly rozebrane i wyczyszczone, uszczelki przesmarowane smarem silikonowym - gory nie rozbieralem bo i tak nie mam czesci zamiennych. Przy 3 ... odpowietrzaniu w koncu zalapalem jak to ma byc zrobione i wsio chodzi. Udalo mi sie wyregulowac zacisk z przodu tak zeby mi klocki nie tarly. Trzeba bylo przesunac zacisk tak zeby mniej chowajacy sie tlok/klocek dotykal tarczy i przejechac troche (czyt. pouzywac intensywniej hamulca) aby dalo sie to ustawic jak nalezy. Wytrzaskalem z 60km przez weekend i nie bylo problemu. Wczoraj katujac (siebie) taka miejscowka przod chyba sie nieco zagotowal (klamka sie miekka zrobila po pewnym czasie) ale to pewnie wina nadmiernego uzywania czyt. braku skilla :/. Z innej beczki na miejscowce z filmiku tylny amortyzator (Fox Triad) dobija na hopkach do 1cm (ta gumka na tloku zostaje na 1cm przed koncem). Nie wiem jak to okreslic dokladnie ale kumaci wiedza o co kaman. 1cm to niewiele a ja nie skacze jak panowie z filmiku. Wot kolejna rzecz do drapania sie po glowie. Nastepne zakupy to krotszy seatpost bo moj schowany na maxa daje mi pozycje idealna do xc - kilka razy zakonczylem skok brzuchem na siodelku bo sie na ta cholerstwo nie zdazylem "wciagnac" - oraz pelna przylbica (tam bylem jedyny z otwartym kaskiem ...) W koncu wiem czym jezdze http://www.specialized.com/us/en/bikes/archive/2007/stumpjumperfsr/stumpjumperfsrcomp google <3
  2. Witam. Na poczatek i zeby byla jasnosc - jestem w temacie rowerow swierzy. Nie jezdzilem z ~15 lat (w chinczyku pekla kolumna widelca podczas zjazdu ze Slezy), ale w zelszlym roku kumpel wyciagnal mnie na trase xc z freeride (amatorskie oko). Zajawka wrocila i sezon przejezdzilem na rowerach z wypozyczalni. W tym roku udalo mi sie nabyc Stumpjumpera w mocno okazyjnej cenie. Wiadomo ze jak cena okazyjna to trzeba bedzie okazyjnie dolozyc kasy tu i uwdzie (szersza kierownica, nowe pedaly, krotszy mostek). W tym momencie pojawia sie zagwozdka. Hamulce mam w kiepskim stanie. Spedzilem weekend na probach doprowadzenia ich do ladu. Zalanie nowym plynem, odpowietrzenie, nowe klocki, rozebranie zaciskow, katorga z wyciaganiem tlokow, czyszcznie etc. Wszystko zrobilem podrecznikowo 2x dla pewnosci . Efekt koncowy: - tloczki zaczely dzialac (wczesniej chodzily po 1 przod i tyl)ale nie cofaja sie do konca, - klocki tra o tarcze co da sie pewnie podregulowac - tarcze sa "zwichrowane" czyli klocki tra nie rownomiernie - uszczelki w zacisku sa w stanie do wymiany. Po wyczyszczeniu calosci i przesmarowaniu uszczelek jakos to dziala, ale na krawedziach uszczelek bylo widac slady zluszczania sie. - dzwignie hamulca maja ze 2cm luzu zanim zaczynaja lapac - nie umiem okreslic wieku roweru ani komponentow tym bardziej, ale tloki mialy w srodku stalowy bolec (podobno dajacy sie wyjac). Nowe na ebayu widzialem jedynie z jednolitego materialu. Da sie jezdzic ale przy drugim podejsciu do odpowietrzania wyciagalem bable dzien po zalaniu ukladu i to bez jezdzenia. Jesli stan zaciskow byl tak fatalny (chyba nigdy tego nie czyszczono) to wole nie myslec w jakim stanie sa uszczelki przy dzwigniach hamulca i w rezerwuarze plynu. Zagwozdka przybiera finalnie postac pytania. Oplaca sie to remontowac? Komplety uszczelek, tloczkow i tego calego galimatiasu sa dosc kosztowne. Obiegowa opinia jest niezbyt pochlebna, a najzabawniejsza wypowiedz na jaka trafilem przekopujac internety nie zacheca do prob reanimacji : i use the following technique to get my avid brakes working like a charm: 1) don't touch them until they're knackered (about 2 rides). 2) dump them in the bin. 3) replace with shimano deore/ lx/ slx. my 'avid' brakes now work very well thanks... (i arrived at this process after spending thousands of hours trying to force the pistons back in, so i could fit some new brake pads to a set of juicy 5's). anything that requires as much tlc as avid brakes is incompatible with having a life. Przy zalozeniu, ze zaciski doprowadzilem do stanu uzywalnosci i jeszcze na nich pojezdze na niemal 100% do wymiany poszly by komplety przy dzwigniach hamulca (tym bardziej ze chwile po nacisnieciu dzwigni slychac syk/ babelkowanie przypominajace powietrze uchodzace z dziurawej detki zanurzonej w wodzie). Jesli sadzicie, ze bez wymiany sie nie obedzie bo serwisowanie avidow to syzyfowa praca moje typy to: Shimano SLX M675 Shimano Zee SRAM Guide RSC Z gory dzieki za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...