Skocz do zawartości

Kumaty

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Paweł
  • Skąd
    Sąsiad

Osiągnięcia użytkownika Kumaty

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Ponieważ bębenek wolnobiegu jest do wymiany a bieżnia kulek łożyskowych w ośce koła ma bardzo małe defekty zastanawiam się czy nie wymienić całego koła na takie ale z torpedo. Wtenczas zrezygnowałbym zupełnie z wolnobiegu, przerzutki i hamulaca vbrake a otrzymałbym singla z hamowaniem w torpedzie? Taka mała zmiana do rozpatrzenia. Co radzicie? albo udać się do serwisu i podpytać czy bębenek da się naprawić i zrobić ostre koło?
  2. Uzasadnienie mam następujące: wszystko co mam ma być praktyczne a dopiero w drugiej kolejności cieszyć oko. W tym przypadku jeśli sam ogarnę to radość z tworzenia jest podwójna:-) Singiel .. to znaczy bez przerzutek rozumiem. Rozważałem ale mieszkam w terenie pagórkowatym (Beskid Mały, Targanicki) i mamy tutaj sporo podjazdów stąd obawiam się, że to zbyt hardcorowe rozwiązanie Rama jest aluminiowa. Do ogarnięcia szpachla na alu i lakierowanie proszkowe alu. Wahałem się z tym hamulcem. Dobrze mi napisałeś. Zrobię tak jak mam w motocyklu czyli w prawej klamce hamulec przedniego koła. Super dzięki za odpowiedź. Już kolejny krok do przodu. Okres niefortunny na zmiany w rowerze bo sezon w pełni ale nastawiam się na szosę teraz. Niebawem pochwalę się nabytkiem. Proszę o więcej komentarzy.
  3. Posiadam od 2004 rower, który mnie jeszcze nie zawiódł Unibike Mission z ramą 17''. Rower użytkuję głównie w lesie na beskidzkich szlakach nie oszczędzając go. Dostaje ostro w dupsko zwłaszcza na zjazdach odkąd założyłem gumy dedykowane do downhillu dające mi pewność prowadzenia, przyczepność na korzeniach, luźnych kamieniach i grząskim błocie. Amortyzator (RST elastomer lub sprężyna) praktycznie jest zdewastowany. Napęd jeszcze trochę pociągnie choć pojawiły się trzaski w bębenku wolnobiegu (odgłos jakby zgniatających drobinek piasku). Za kilka dni będę miał szosówkę tandemową do jazdy z niepełnosprawną córką a z Unibike planowałem zrobić coś cywilnego, na co dzień poprzez: -założenie gumek np. schwalbe kojak 26x1,35 -piaskowanie ramy, szpachlowanie ubytków i lakierowanie na biało, sztycy, mostka i kierownicy -usunięcie przedniej przerzutki oraz najmniejszej i największej tarczy a pozostawienie pośredniej; -usuniecie przedniego hamulca -wymiana amortyzatora na sztywny widelec Rower do jazdy po bułki. Nie wiem czy do treningów się nada po szosie. Zamysł to skrajny minimalizm poprzez usuniecie wszystkiego co niepotrzebne a nawet więcej... oraz lakierowanie na biało (jełśi ogarnę szpachlę, która się nie podda temperaturze rama będzie lakierowana proszkowo). Zaspawanie różnych otworów w ramie jak na przykład pod bagaźnik w trójkącie, pod bidon etc. Rower ma być "czysty" taki styl jak w Niemczech klapy samochodó przerabiali na styl clearklappe ;:-) Bez tablicy rejestracyjnej, światełek odblaskowych, zamków etc. Pytanie. Czy to w ogóle ma sens? Więszość przy sprzęcie zrobię sam mając do tego zaplecze. Koszty... wiadomo po bandzie tej wewnętrznej tymbardziej, że chodzi za mną Kross Level A8 lub coś w ten deseń ale o tym później.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...